פצוע פיגוע הדקירה בחווה בהר חברון ליד שמעה הוא אלישיב נחום בן ה-29, שמתגורר בחווה עם בני משפחתו. אשתו, רוני, שהגיעה לבית החולים סורוקה, לשם פונה אלישיב, סיפרה הערב (רביעי) כי הייתה ברכב בזמן הפיגוע, ולפתע שמעה יריות. "המחבל היה בכניסה לבית שלנו. במקרה לא הייתי בבית עם הילדים. אלישיב צעק לו 'מי זה, מי זה?'. הוא לא ענה ואמר 'רק באתי לשתות מים'. הוא התקרב אליו, ואז הוציא את הסכין".
2 צפייה בגלריה
אלישיב נחום הפצוע מהפיגוע מגיע לבית חולים סורוקה
אלישיב נחום הפצוע מהפיגוע מגיע לבית חולים סורוקה
פצוע הפיגוע אלישיב נחום בבית החולים, הערב
(צילום: חיים הורנשטיין)
רוני, שעזבה את הבית עם ילדיה כמה דקות לפני הפיגוע, סיפרה כי לאלישיב סייע חבר שהגיע לעזור עם החשמל בבית. "זה נס. לא היינו בבית. כששמעתי את היריות ישר רצתי אליו", היא אמרה. "בעלי דיבר איתי והיה בהכרה. המחבל היה עם כאפייה ופגע בו בראש, בצוואר ובעורף. ישר כשהתחיל לדבר איתו שלף את הסכין. הוא כנראה ניסה למשוך זמן. זה היה נס שהחבר היה שם באותו הזמן והילדים לא היו בבית".
אביה של רוני הוא נעם ארנון, איש היישוב היהודי בחברון. "ברוך השם, נעשה נס", אמר בשיחה עם ynet. "זה יכול היה להיות חמור הרבה יותר. אנחנו מרבים בתפילות לרפואת הפצוע. החווה שלהם סובלת כבר תקופה ארוכה מהתנכלויות של ערבים ואנרכיסטים וזה הסלים והיום הגיע לפיגוע". אשת הפצוע הוסיפה: "אנחנו נמצאים שם בשביל עם ישראל. ארץ ישראל. אנחנו מרגישים שם בטוחים. צה"ל וכוחות הביטחון מאוד נוכחים שם. אנחנו מקווים שהממשלה הנוכחית תיתן לעם ישראל להתיישב בבטחה בכל חלקי ישראל. שלא נרגיש מאויימים. שהטרור יקבל מה שצריך".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שוחח עם האזרח שחיסל את המחבל, שהוא גם שכנו, ומסר לו כי "אתה גיבור. בלעדיך האירוע יכול היה להסתיים בצורה קשה בהרבה. אני שולח איחולי רפואה שלמה לפצוע".
במהלך הפיגוע, שהתרחש אחר הצהריים, נפצע נחום באורח בינוני. המחבל סנד סמאמרה, בן 18 מהעיר דאהרייה, שנמצאת כמה קילומטרים מחוות המשפחה, נורה ונפצע באורח אנוש על ידי אזרח שהיה כאמור במקום, ומת מפצעיו לאחר מכן. כעת, נחום נמצא בבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם הוא עובר הערכה רפואית. מתחקור ראשוני עולה כי המחבל דקר אותו מאחור בצווארו ובראשו.
החובש עדי קולני מהיישוב עשהאל סיפר: "אני ואשתי היינו סמוך לחווה וקיבלנו קריאה על דקירה. הגענו וראינו את הפצוע על הרצפה, יושב. המחבל היה מנוטרל לידו. היו לו פציעות בפלג הגוף העליון, בצוואר ובראש. טיפלנו קודם בחסימת הדימומים, והמשכנו בפינוי לבית חולים. הייתי עם אשתו, גם היא חובשת ונהגת אמבולנס. הגענו ראשונים ממש במקרה. הוא ירד בדיוק לדיר כבשים יחד עם אשתו והילדים. היה נס גדול כי הוא חזר הביתה והמחבל חיכה לו בכניסה לבית, הסתער עליו והחל לדקור אותו. הוא נאבק במחבל עד שהגיע חבר נוסף שנטרל אותו".