עד היום היא כונתה נ' - אבל מעתה ניתן לפרסם את שמה המלא לצד תפקידה החדש: המזכירה הצבאית הראשונה של נשיא המדינה. אלוף-משנה נעמה רוזן גרימברג מונתה הערב (ראשון) לתפקיד בטקס שהתקיים בבית הנשיא. תמונתה וזהותה של רוזן גרימברג נאסרו לפרסום עד היום, לאור תפקידיה השונים באגף המודיעין, והאחרון שבהם - קצינת המודיעין של פיקוד המרכז. היא תחליף בתפקיד את תת-אלוף עלא אבו רוכן ששירת בתפקיד בשלוש השנים האחרונות, והועלתה לדרגת תת-אלוף גם היא.
רוזן גרימברג, בת 40 ממרכז הארץ, משרתת בצה"ל 22 שנה. היא הייתה האישה הראשונה ששימשה קצינת מודיעין פיקודית, ועברה שורת תפקידי פיקוד במגוון יחידות באמ"ן – מ-8200 ועד הפיקודים השונים. אחד התפקידים הבולטים שלה היה ראש ענף ג'יהאד עולמי, במסגרתו הייתה אחראית על חקר דאעש. רוזן גרימברג נשואה ואם לשני ילדים, ובעלת תארים בהיסטוריה של המזרח התיכון.
3 צפייה בגלריה
אביב כוכבי, נעמה רוזן גרימברג ויצחק הרצוג
אביב כוכבי, נעמה רוזן גרימברג ויצחק הרצוג
הרמטכ"ל ונשיא המדינה מעניקים דרגות תת-אלוף לנעמה רוזן גרימברג
(צילום: חיים צח)
3 צפייה בגלריה
תא''ל נעמה רוזן גרימברג
תא''ל נעמה רוזן גרימברג
תא''ל נעמה רוזן גרימברג, הערב בנאומה
(צילום: משה מזרחי)
המזכיר הצבאי בבית הנשיא נחשב לחוליית הקשר בין בית הנשיא למערכת הביטחון על כל זרועותיה: הצבא, שב"כ, המוסד, משטרת ישראל, שירות בתי הסוהר והזרועות האחרות. בתפקידה, תהיה רוזן גרימברג אמונה על עדכוני הנשיא בתמונת המצב הביטחונית ועל מפגשיו עם גורמי הביטחון המגיעים אל בית הנשיא. כמו כן, תהיה אחראית לביקוריו של הנשיא בשטח.
בטקס שבו השתתפו נשיא המדינה יצחק הרצוג, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי וחברי פורום מטכ"ל. נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר בנאומו בטקס: "עלא, אתה מטובי בניה של ישראל. במהלך שנה של עבודה משותפת היית לי לעזר רב. ייצגת בכבוד את מערכת הביטחון, והיית שותף סוד משמעותי לעשייתה".
הוא הוסיף: "נעמה, את עושה כאן היום היסטוריה. אישה ראשונה בתפקיד ביטחוני רגיש וחשוב, ואת מגיעה לכאן אך ורק בזכות. סיפורך האישי ובית גידולך אף הוא מרגש מאוד, אנחנו שמחים מאוד לקבל אותך במשפחת בית הנשיא, ומודים במיוחד לראש המטה הכללי רב-אלוף אביב כוכבי ולאגף כוח האדם, שהעמידו בפנינו קבוצה מרשימה של קצינים מבריקים, מהם בחרתי בך לכהונה חשובה זו".
3 צפייה בגלריה
טקס חילופים מזכיר צבאי
טקס חילופים מזכיר צבאי
המזכיר הצבאי היוצא, עלא אבו רוכן, ביום מינויו למזכ"צ הנשיא ריבלין
(צילום: מארק ניימן/ לע"מ )
המזכיר הצבאי היוצא, תא"ל אבו רוכן, שפורש מהצבא אחרי 32 שנות שירות, אמר: "צה"ל ובית הנשיא הם שותפים טבעיים לאחת המשימות הלאומיות הקדושות והמורכבות ביותר - לזרז את מסע ההתבגרות של החברה הישראלית אל עבר מציאות הרמונית יותר, שבבסיסה - יותר הוגנות ושוויון, יותר אחריות משותפת לשמור על תחושת הביטחון של כל מגזר ומגזר, וישראליות שיוצרת יותר גשרים תרבותיים ובין תרבותיים. אתגעגע, ולעולם אישאר אסיר תודה".
תא"ל רוזן גרימברג אמרה: "זו זכות גדולה עבורי לשרת ולעבוד לצד נשיא המדינה, שחרט על דגלו לאחד את החברה הישראלית ופועל ללא לאות למען עתיד המדינה והעם היהודי. אעשה כל שיידרש על מנת לייצג נאמנה את העשייה הביטחונית בבית הנשיא ואסייע בקידום האינטרסים הלאומיים והביטחוניים של המדינה. אמשיך לעבוד באנושיות וברגישות לטיפוח הקשר עם המשפחות השכולות, פצועי צה"ל ומערכת הביטחון, משפחות השבויים והנעדרים ונפגעי וחללי פעולות האיבה".