1 צפייה בגלריה
אלוף משנה נ'
אלוף משנה נ'
אלוף משנה נ'
(צילום: דובר צה"ל)
אל"מ נ' עשתה היסטוריה: קצינת המודיעין של פיקוד המרכז מונתה לתפקיד המזכירה הצבאית של נשיא המדינה יצחק הרצוג ותהיה האישה הראשונה בתפקיד. הרצוג מסר כי הוא החליט להעלותה לדרגת תא"ל בעקבות הליך דיוני השיבוצים עם שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי. שמה המלא יפורסם עם כניסתה לתפקיד.
נ', בת 40 מאזור המרכז, משרתת בצה"ל 22 שנים ומכהנת כיום בתפקיד קצינת המודיעין של פיקוד המרכז מזה כשנה וחצי - וגם בו פרצה דרך והייתה לאישה הראשונה שמילאה את התפקיד הבכיר. כעת תהפוך נ' לאישה השלישית בפורום מטכ"ל - יחד עם הפרקליטה הצבאית הראשית ונשיאת בית הדין לערעורים - המספר הגבוה ביותר של קצינות בפורום הבכיר שהיה עד כה.
אל"מ נ' עברה שורה של תפקידי פיקוד בשטח ובמטה אגף המודיעין לאורך השנים, בין היתר גם ביחידות היוקרתיות 9900 ו-8200. לפני התפקיד האחרון עמדה בראש ענף ג'יהאד עולמי בחטיבת המחקר שבמסגרתו חקרה את פעילות דאעש, ולאורך שנים הובילה נ' את החקר המודיעיני בצה"ל. נ' נשואה לקצין המשרת גם הוא באגף המודיעין ולהם שני ילדים.
כפי שנחשף ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet בחודש שעבר, הרצוג ביקש לשקול מועמדות קצינות ומזכירתו הצבאית החדשה הייתה אחת מבין שתי קצינות בכירות שהגיעו לשלב האחרון של המיונים לתפקיד - השנייה היא אל"מ באגף משאבי אנוש. בית הנשיא מסר אז כי "נשיא המדינה ביקש לאפשר למגוון מועמדים ומועמדות מתוך צה"ל להתמודד לתפקיד המזכיר הצבאי". אל"מ נ' מחליפה את תת-אלוף עלא אבו רוכן שמכהן בתפקיד זה בשלוש השנים האחרונות.
זהו לא המינוי הנשי הראשון לתפקיד בכיר אצל הרצוג. הנשיא מינה בעבר את המנכ"לית הראשונה של הביטוח הלאומי, ניצב בדימוס אסתר דומיניסיני ואת המנכלי"ת הראשונה של הסוכנות היהודית אמירה אהרונוביץ'.
הרצוג בירך על המינוי ואמר: "אני מברך את אל"מ נ' על מינויה ואני סמוך ובטוח שהיא תהווה תוספת מבורכת לצוות היועצות והיועצים שלי, וכי כישוריה המקצועיים והאנושיים ישיאו ערך רב למוסד הנשיאות, לצה"ל ולמדינת ישראל כולה. תקרות זכוכית מתנפצות בכל יום בישראל, ואני גאה שבתקופת כהונתי בבית הנשיא מתנפצת עוד אחת כזו בידי קצינה מבטיחה וראויה. אני רוצה להודות לתא"ל עלא אבו רוכן על שירותו המסור בבית הנשיא ועל תרומתו המשמעותית לצה״ל ולמדינת ישראל".