דובר צה"ל חשף הערב (רביעי) תיעוד מהשמדת תוואי המנהרות המשמעותי מתחת ומסביב לבית החולים שיפא שבעיר עזה, שהתפרס על פני 250 מטרים. צפו בצילום מיוחד ב-360 מעלות מתוך המנהרות:
(תיעוד ב-360 מתוך המנהרות)
בנובמבר האחרון השמידו לוחמי יחידת יהל"ם בפיקוד צוות הקרב של חטיבה 7 באוגדה 36, בשיתוף כוחות מיוחדים, את תוואי המנהור של חמאס שנחשף מתחת לבית החולים שיפא.
תוואי המנהרות, המתפרס כאמור על פני כ-250 מטרים המובילים לכמה מוקדי טרור משמעותיים, ומהווים תשתית מרכזית לביצוע פעולות טרור. מתחם בית החולים עצמו, הנמצא מעל הקרקע, לא נפגע, ומצה"ל נמסר כי הצבא השמיד את תוואי הטרור כך שהפעילות ההומניטרית בבית החולים תוכל להמשיך להתקיים.
1 צפייה בגלריה
 תיעוד: השמדת תוואי המנהרות שהתפרס על פני כ-250 מטרים מתחת ומסביב לבית החולים שיפאא'
 תיעוד: השמדת תוואי המנהרות שהתפרס על פני כ-250 מטרים מתחת ומסביב לבית החולים שיפאא'
(צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל מסר כי תוואי המנהרות ממחיש את שיטת הפעולה של חמאס, שלפיו מתקיימת בניית תשתית מנהור תת-קרקעית תחת בתי חולים וחיבורה לפירים סמוכים - לשם פעילויות טרור. מנהרות אלו מאפשרות את ניהול פעילות ארגוני הטרור בחופשיות ובמסווה מתחת לאדמה.
כמו כן, נמסר כי חמאס פועל באופן שיטתי בבתי החולים ברצועת עזה ובמרחבים הסמוכים אליהם, תוך שימוש במאוכלסים בהם כמגן אנושי וניצול תשתיות בית החולים לרבות חשמל ומים.

הבוקר, דווח ב"ניו יורק טיימס" כי סוכנויות הביון האמריקניות סבורות שחמאס והג'יהאד האיסלאמי השתמשו בבית החולים שיפא כמפקדה צבאית וכאתר להחזקת חטופים, בהתבסס על מסמכי מודיעין שהוסר מהם הסיווג הביטחוני.
גורם בכיר בקהילת המודיעין האמריקנית אמר כי ממשל ביידן סבור ש"חמאס השתמש במתקנים של בית החולים ובאתרים שמתחת לאדמה לטובת ניהול פעילויות של מרכז ושליטה, אחסון כלי נשק והחזקת לפחות כמה חטופים". הוא הוסיף כי סוכנויות הביון מחזיקות במידע שלפיו המחבלים התפנו משיפא ימים לפני שצה"ל פתח בפעילות הנרחבת במקום בנובמבר. בנוסף, תוך כדי עזיבת המקום, המחבלים השמידו מסמכים וציוד אלקטרוני בניסיון להעלים ראיות.