אחרי כתב האישום החמור שהוגש אתמול נגד ארבעה מעובדי הגן הפרטי "רחל לי" שבמושב עזריה הסמוך לרמלה בגין התעללות בפעוטות בגן, אמו של אחד הפעוטות, נטלי עמר, סיפרה הבוקר (חמישי) בריאיון לאולפן ynet כי בנה סובל מפוסט טראומה בעקבות ההתעללות שספג לפני כשנה וחצי. לדבריה, "המתעללים מסתובבים חופשיים והבן שלי נתקל באחד מהם באופן קבוע במושב - וזה מחזיר אותו אחורה".
"לפני כשנה וחצי הבן שלי, ילד בן שלוש, אמר לי שכואב לו היד לפני שיצאנו לאירוע", סיפרה נטלי על היום שבו התחילה להבין שמשהו אינו כשורה. "הוא ממש תיאר לנו את הסיטואציה שקרתה בגן. לא האמנו, לא תיארנו לעצמנו ואמרנו כנראה שאלה השערות של הילד. אבל כמובן שכשיש ספק אז אין ספק - ושמנו מכשיר בנעל של הילד".
"יש המון מטי מאבק, המון מודעות למקרים האלה כי לצערי יש המון מקרים", המשיכה נטלי. "יש אנשים שעושים המון כדי לעזור להורים במצב שלנו, ורכשנו את מכשיר ההקלטה מאחד מהם. מישהו מכפר סבא הגיע אלינו עד הבית והביא לנו. הנחנו את המקליט על הלשונית של הנעל של הילד, ממש פתחתנו את הלשון והכנסו את המכשיר פנימה".
2 צפייה בגלריה
גן ילדים, אילוסטרציה
גן ילדים, אילוסטרציה
"לא ייתכן שיש כל כך הרבה מקרים כאלה". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
נטלי סיפרה כי היא ובעלה הזדעזעו כשהקשיבו להקלטות. "כשהוצאנו את המכשיר והקשבנו למה שיצא ממנו - שמענו שגרה ממש לא נעימה בגן. שמענו למשל איך הרביצו לילד אחד שהרביץ בחזרה, עד שבסוף הוא ברח מהגן לחניה. אבל לקח לנו קצת זמן להקשיב כדי להבין באמת את הסיטואציה הנוראית שקרתה בסביבות השעה 12:00 באותו ים, כששידלו ילד אחר להרביץ לילד שלי. שמעתי את הילד שלי בוכה בכי היסטרי. שמענו איך לוקחים אותו למקום סגור חצי שעה, שבדיעבד התברר כאמבטיה של הגן. פשוט נעלו אותו שם".
"הופנו לילד שלי מילים נוראיות - 'אתה לא תשתנה לעולם', 'ילד מוזר', 'חכה, חכה'. כל מיני מילים שפשוט הצטמררנו לשמוע", סיפרה נטלי בכאב. "זה היה יום שבת, וחרב עלינו עולמנו באותו היום. לקחנו את מכשיר ההקלטה למשטרה, וכבר באותו יום לקחו צילומים מהמצלמות של הגן, שהוקלטו במשך 12 ימים. אני לא יודעת מה קרה עוד לפני. במשך חצי שעה ראינו בסרטון שהילד בוכה, ובחורה בשם דניאל בכור מונעת ממנו לאכול".
כעבור כמעט שנה וחצי הפרקליטות הגישה אתמול כאמור כתב אישום נגד דיאנה נאסר (56), דוד לגאלי (25), דניאל בכור (24) וד.ב. (52), שנאשמים, כל אחד על פי חלקו, בשבעה מקרים שונים של התעללות בעשרה פעוטות בסך הכול. בין היתר, מנעו הנאשמים אוכל מהפעוטות, הטיחו אותם, זרקו לעברם חפצים והענישו אותם בשלל דרכים.
2 צפייה בגלריה
תיעוד ההתעללות בגן הילדים בכפר ריינה שבצפון
תיעוד ההתעללות בגן הילדים בכפר ריינה שבצפון
"נעלו אותו באמבטיה ומנעו ממנו לאכול". ארכיון
על כתבי האישום סיפרה נטלי: "לקח שנה וחמישה חודשים עד שהוגשו כתבי האישום. הוגשו כתבי אישום נגד ארבעת העובדים בגין התעללות ופגיעה בחסר ישע. יש עוד כתב אישום נגד ירדן ציון, שהיא כלתה של בעלת הגן, שפשוט הייתה באותה סיטואציה של האמבטיה עם הבן שלי, היא עברה שם איזה שש-שבע פעמים, וגם כשהייתה ונכחה שם היא פשוט לא דיווחה".
- מה אתם מצפים שבית המשפט יעשה? "שייתן את העונש הראוי, ושבאמת יטפלו במתעללים. לא ייתכן שיש כל כך הרבה מקרים כאלה. זה פשוט לא נתפס כמה מקרים כאלה יש, והמתעללים כרגע מסתובבים חופשי. הבן שלי נתקל במתעלל שלו, באדון דוד לגאלי, במושב באופן קבוע. הוא הולך חופשי, וזה לא ייתכן שאני צריכה לחשוש שהבן שלי יראה אותו, יזהה אותו ויחזור אחורה".
- הילד בסדר? "לילד יש את ההשלכות שלו בעקבות מה שהוא עבר. עברנו אבחון פסיכולוגי והוא הוגדר שם כפוסט טראומטי בעקבות מה שהוא עבר, יש לו כל מני עניינים. אנחנו חווים את זה יומיום, הרבה קשיים רגשיים".