מאות גברים ונשים הפגינו היום (ראשון) מחוץ לבית משפט השלום בנצרת בדרישה מהמשטרה לפעול ביד קשה נגד דניס מוקין, בן 32 מגן נר, החשוד ברצח דיאר עומרי, בן 19 מהכפר הסמוך סנדלה, במהלך קטטה בתחילת החודש על כביש באזור הגלבוע. בין המוחים היו הוריו ואחיותיו של עומרי. השופט נעמן אידריס האריך את מעצרו של מוקין בשבוע.
המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב: "דיאר נרצח בשטח והפשע תועד", "נרצח בדם קר" ו"נרצח על רקע גזעני". עו"ד מוסטפא מחאמיד, המייצג את משפחת עומרי, אמר מחוץ לאולם בית המשפט: "המשפחה בטוחה שהרקע לרצח לאומני. אם הייתה קטטה בין יהודים הוא לא היה יורה בו". נציג המשטרה אמר בדיון שהפעולות שבוצעו חיזקו את החשדות נגד מוקין.
4 צפייה בגלריה
דיאר עומרי
דיאר עומרי
דיאר עומרי. נורה למוות בקטטה סמוך לגן נר
4 צפייה בגלריה
מחאה מחוץ לבית המשפט
מחאה מחוץ לבית המשפט
"נרצח בדם קר". מפגינות מחוץ לבית המשפט בנצרת
(צילום: גיל נחושתן)
4 צפייה בגלריה
מחאה מחוץ לבית המשפט
מחאה מחוץ לבית המשפט
"לא נשתוק עד שיקבל את העונש שלו". אביו של עומרי
(צילום: גיל נחושתן)
השופט נעמן אדריס קבע בדיון: "מתחזקת התשתית הראייתית שקושרת את מוקין לחשדות המיוחסים לו, שחרורו בשלב זה ישבש את החקירה".
אחמד עומרי, אביו של דיאר, דרש: "אנחנו תושבי המדינה, אנחנו רוצים שיקבל עונש מאסר עולם ושיהרסו את הבית שלו כמו שהורסים לנו את הבתים. כולם ראו איך הבן שלנו נרצח בדם קר".
בתיעוד האירוע נראו מוקין ועומרי מתקוטטים ביניהם בכביש מחוץ לרכביהם, בכביש הכניסה לגן נר. עד ראייה נשמע אומר: "הוא ירה באוויר, מה הוא דפוק?". בהמשך נראה עומרי שב לרכבו, בעוד שהחשוד נעמד וירה לעברו כמה פעמים - עד שעומרי נופל על הכביש. "הוא הוריד אותו", נשמע שוב עד הראייה אומר בתדהמה.

"הכדור שרצח אותו הוא בלב", טען אביו של עומרי, וכינה את החשוד ברצח "חייל", על רקע עברו הצבאי כלוחם: "החייל הזה הוא צלף, הוא לא סתם תפס את האקדח יש לו ניסיון אחרי צבא. הוא רצח אותו וידע איך לרצוח - הבן שלנו נרצח בדם קר, זה מה שאנחנו יודעים".
אחמד עומרי הדגיש כי הוא ומשפחתו יגיעו לכל הדיונים. "אנחנו נבוא עם כל הכפר. אנחנו לא נשתוק עד שהוא יקבל את העונש שלו, עד שיקבל מאסר עולם, אנחנו רוצים צדק לכולם", אמר.
עו"ד יובל זמר, סנגורו של מוקין, טען כי החקירה מתנהלת באופן מגמתי. "כל מי שנכח בדיון הבין שהמשטרה החליטה שזה תיק רצח ושדניס הוא רוצח, כך מתנהלת החקירה. המחדלים שעלו היום בהארכת המעצר יורדים לשורש העניין. יש פה חשוד שטוען שפעל מהגנה עצמית ושהמנוח ניסה לחטוף לו את הנשק".
4 צפייה בגלריה
 דניס מוקין
 דניס מוקין
מוקין החשוד ברצח
(צילום: גיל נחושתן)
לדברי זמר, "המשטרה לא מבצעת בדיקה מאוד פשוטה שמבוצעת כמעט בכל תיק של החזקת נשק כדי להפריך או לשלול את הטענה הזו, וזו נקודה שתהיה משמעותית מאוד במהלך המשפט שצפוי להיות ארוך וממושך. מי מבין את האירוע, מבין שאין פה תיק רצח, אדם לא יורה בשלב שבו דניס ירה כשיש לו אפשרות לירות במהלך המאבק".
עו"ד יובל זמרעו"ד יובל זמר
זמר טען כי "כל המאבק התנהל כשהחשוד מחזיק את האקדח ביד, הוא עשה הכל כדי להימנע מתוצאה קטלנית והמנוח פשוט לא הותיר לו שום ברירה אחרת. אני יכול לומר לכם בצורה מאוד ברורה, לולא היה יורה דניס את היריות הקטלניות הייתם מדברים היום עם סנגור אחר שמייצג את המנוח כשמשפחת מוקין הייתה יושבת שבעה".
לפני הירי, הסביר זמר, היה "איזשהו אירוע שבו לטענת החשוד המנוח שיחק איתו בכביש, ונזכיר שמדובר בשביל גישה ליישוב גן נר. למי שלא נוסע לתוך היישוב אין מה לעשות בכביש הזה. המנוח לא התגורר בגן נר כפי שאנחנו יודעים וזו גם שאלה שהייתי מצפה מהיחידה החוקרת לברר - אבל כפי שנוכחנו לראות היום זאת תקווה שלצערי כנראה תתבדה".