2 צפייה בגלריה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חיסון ספוטניק ל קורונה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חיסון ספוטניק ל קורונה
נשיא רוסיה פוטין והחיסון ספוטניק
(צילום: AFP, shutterstock)
לראשונה - ישראל תאפשר כניסת תיירים רוסים שמחוסנים בספוטניק, בכפוף לבדיקה סרולוגית שיעשו במעבדות רוסיות שמאושרות על ידי משרד הבריאות הישראלי. כך נודע ל-ynet.
האישור הסופי ניתן אתמול (יום א') על ידי משרד הבריאות הישראלי בעקבות מאמצים של שר התיירות יואל רזבוזוב שדחף לכך בחודשים האחרונים ואף טס במיוחד למוסקבה כדי לדון עם הרוסים על הנהלים.
לפי הסיכום – אזרח רוסי יוכל להעלות למערכת המקוונת של משרד הבריאות הישראלי את תוצאות הבדיקה הסרולוגית שיעבור בשתי רשתות של מעבדות. מלכתחילה, התנאי של הרוסים לכל מתווה היה שהבדיקות הסרולוגיות ייעשו ברוסיה לפני הטיסה לארץ ולא בנחיתה כפי שדרשה בתחילה ישראל.

כעת, מחוסנים בספוטניק יכולים לעשות בדיקה סרולוגית ברוסיה לפי מדדים שמשרד הבריאות הישראלי קבע וזה מאפשר להם לעמוד בתנאי הכניסה לישראל כמחוסני ספוטניק - אף על פי שטרם ניתן לחיסון את האישור הרשמי של ארגון הבריאות העולמי (Who).
בנוסף לתוצאות הבדיקה הסרולוגיות, אזרח רוסי שמבקש להגיע לישראל צריך, כמו כל תייר, להעלות גם תוצאה עדכנית של בדיקת PCR או אנטיגן. לאחר הגעתו לארץ, כל אזרח רוסי, כמו כל אזרח זר או ישראלי, יצטרך לעבור בדיקת PCR עם הנחיתה בארץ.
בכך ישראל מכירה דה-פקטו בחיסון הספוטניק. עד היום היו מקרים חריגים שישראל התירה כניסת אזרחים רוסים שקיבלו חיסון של ספוטניק, לאחר שעשו את הבדיקה הסרולוגית בישראל.
2 צפייה בגלריה
ריאיון אולפן עם  יואל רזבוזוב, שר התיירות, יש עתיד
ריאיון אולפן עם  יואל רזבוזוב, שר התיירות, יש עתיד
שר התיירות רזבוזוב
(צילום: קובי קואנקס)
רזבוזוב לא רצה לוותר על התיירות הרוסית שמהווה שוק גדול בוודאי בתקופת החורף. "מתווה כניסת התיירים המחוסנים בספוטניק יוצא לדרך", אמר שר התיירות. "אחרי נסיעה מדינית לרוסיה בשליחות ראש הממשלה, שעות של דיונים עם משרדי הבריאות הישראלי והרוסי, הגענו למתווה הנכון - כזה שיכניס תיירים מרוסיה ויחד עם זאת ישמור על בריאותם של אזרחי ישראל.
"אחרי שנתיים שבהן התיירות לישראל כמעט ולא הייתה קיימת, אסור היה לנו לוותר על התייר הרוסי, ובטח בחודשי החורף כשעבורו מזג האוויר בישראל מושלם לתיירות. יש להגיד מילה טובה לאנשי משרד הבריאות שהלכו איתי למהלך המורכב הזה, וכן לראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד שסייעו מדינית בקידום העניין".