המשטרה המליצה הבוקר (יום ה') לפתוח בחקירה פלילית נגד פרופסור נדירה שלהוב קיבורקיאן, המרצה מהאוניברסיטה העברית שהתבטאה נגד ישראל, והושעתה לאחר שפרסמה עצומה שבה האשימה את ישראל בביצוע השמדת עם בעזה. ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב יגאל בן שלום, המליץ לפרקליטות לאשר פתיחה בחקירה פלילית נגד שלהוב קיבורקיאן בחשד להסתה.
1 צפייה בגלריה
פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן
פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן
(צילום: האוניברסיטה העברית, OPIS Zagreb / Shutterstock)
פרופ' שלהוב קיבורקיאן, נזכיר, הושעתה בחודש שעבר מהוראה אחרי שאמרה כי "זה הזמן לבטל את הציונות", והטילה ספק במעשי האונס ב-7 באוקטובר: "הם ישתמשו בכל שקר. התחילו בתינוקות, המשיכו באונס, והם ימשיכו עם מיליון שקרים אחרים. הפסקנו להאמין להם, אני מקווה שהעולם יפסיק להאמין להם".
בפועל, בהחלטת האוניברסיטה העברית, נקבע כי פרופ' שלהוב-קיבורקיאן תושעה מהוראה עד תום הסמסטר - אך מאחר שהוא הסתיים, הסנקציה התבררה כהשעיה של ארבעה ימים. לפני כשבועיים הודיע ראש בית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית, פרופ' אשר בן אריה, כי השעייתה של פרופ' שלהוב-קיבורקיאן מהוראה עדיין בתוקף. עם זאת, שלהוב-קיבורקיאן מלמדת גם במכון לקרימינולוגיה - ושם עדיין לא נקבע מה יהיה מעמדה בסמסטר הבא.
אחרי שנודע על ההשעיה הקצרה, התארגנו כמאה סטודנטים להפגנה בקמפוס, הניפו דגלי ישראל וקראו לפיטוריה של קיבורקיאן, תוך שהם מניפים שלטים בהם נכתב בין היתר: "אין מקום למכחישי הטבח בקמפוס".
אחת המפגינות, הסטודנטית לין פדובה, אמרה כי "אחרי שהמרצה הטילה ספק בכל אירועי ה-7 באוקטובר ואמרה ש'ישראל מבצעת רצח עם', החלטנו להפגין בעד ההחלטה של האוניברסיטה להשעות אותה ולחזק את כוחות הביטחון. להבנתי יש בעיה משפטית להדיח אותה כי יש לה קביעות ולכן כרגע האוניברסיטה משעה אותה, וזה הכי הרבה שהיא יכולה לעשות. כמובן שהיא קראה לה כמה פעמים ללכת ולמצוא מוסד אקדמי אחר שיקבל את העמדות שלה, כמו למשל אוניברסיטת ביר זית שאני בטוחה שיקבלו אותה. באוניברסיטה העברית אין לה מקום".

אלחנן פלהיימר, יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, תקף בחריפות את התנהלות האוניברסיטה: "המוסר הכפול של האוניברסיטה העברית מחריף את התנהגותה המבזה של פרופ' שלהוב-קיבורקיאן. בלתי נתפס שמוסד אקדמי, שנקרא 'העברית' ושוכן בבירתנו מחזק את ידה של מרצה אנטי-ציונית. מדינת ישראל בשעת מלחמה, אין מקום להסתה ואנטישמיות במעטפת חופש הביטוי. מי שמסוגל לומר אמירות מעין אלה, מקומו מחוץ לאקדמיה הישראלית. אנו נמשיך להיאבק בתמיכה בטרור באקדמיה, נפעל נגד הסתה ונבטיח מרחב אקדמי מכבד".