דובר צה"ל התיר הבוקר (ראשון) לפרסם את שמותיהם של שני לוחמים שנפלו בקרבות ברצועת עזה. סמ"ר אסצ'אלו סמה (20) מפתח תקווה, לוחם בגדוד 932 של חטיבת הנח"ל, נפטר מפצעיו אמש לאחר שנפגע בקרב ב-14 בנובמבר בצפון הרצועה. רס"ל (במיל') אור ברנדס (25) משוהם, לוחם בגדוד 82 של חטיבה 7 ("עוצבת סער מגולן"), נפל אמש בקרב במרכז הרצועה.
1 צפייה בגלריה
אור ברנדס ז"ל, אסצ'אלו סמה ז"ל
אור ברנדס ז"ל, אסצ'אלו סמה ז"ל
אור ברנדס ואסצ'אלו סמה ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
נאוה, דודתו של ברנדס, ספדה לו בפוסט בפייסבוק: "ואז זה בא גם למשפחתינו. אורצ'וק, האחיין המתוק שלי, נהרג אתמול בעזה. ילד נשמה, חייכן ,אוהב ואהוב כל כך.אני מסרבת להאמין, כמה כאב". אחד ממכריו של ברנדס ספד לו בפייסבוק: "בוקר שחור. בוקר ללא אור. נוח בשלום על משכבך רס"ל אור ברנדס, האיש הכי מצחיק בין חבריו". מכרה נוספת ספדה: "אור ברנדס הי"ד. בחור שכולו אור, קסם ומתיקות. יהי זכרו ברוך".
חברו של אסצ'אלו כתב "זכיתי להכיר אותך, גיבור ישראל". מכרה אחרת כתבה: "מלך העולם, כמה התפללתי שתצא מזה ותחזור אלינו כמו גדול. כנראה בורא עולם רוצה אותך קרוב אליו. אתה לא מבין איך השכונה, החברים, המשפחה מפורקים. השארת לנו חור עצום שאף אחד אחר לא יכול למלא. תודה על שהגנת בגופך על הבית, המולדת ועלינו. נהרגת על קידוש השם ואני בטוחה שיש לך את המקום הכי גבוה בגן עדן. לא נהרגת לשווא. אוהבים אותך, אח שלנו, לא נשכח".
בתוך כך, הלילה דיווחו הפלסטינים על תקיפות נרחבות בצפון רצועת עזה ובחאן יונס, מהאוויר ובארטילריה מהקרקע. אתמול התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו להמשך התמרון הקרקעי ואמר: "כדי להשלים את המשימה של השבת חטופינו, לחסל את חמאס ולהבטיח שעזה לא תחזור להיות איום על ישראל - אנחנו ממשיכים להילחם בכל העוצמה. לכך נערכו לוחמנו בימי ההפוגה - לניצחון מוחלט על חמאס. פגשתי בשטח את הלוחמים הנפלאים שאמרו לי 'ראש הממשלה תמשיך עד הסוף'. ואני אמרתי להם 'עד הסוף'. אין בכלל שאלה". הוא הוסיף: "יש לכם על מי לסמוך - לוחמי ולוחמות צה"ל, לוחמי השב"כ, השוטרים והשוטרות הם הטובים ביותר. יש בהם רוח גדולה, יש בהם עוז, יש בהם אמונה".
לדבריו, "הלחימה נמשכת - שלשום הנחיתי את צה"ל לחדש את הלחימה בעוצמה גוברת. ביממה האחרונה השמדנו מעל 400 מטרות טרור של חמאס. חיסלנו מחבלים בחאן יונס ובית לאהיה. אנו פועלים גם בצפון הרצועה. רבים שאלו אותי 'האם תחדש את המלחמה בתום ימי ההפוגה?', והשבתי לאותו חייל 'חד-משמעית כן'. נמשיך במלחמה עד שנשיג את כל מטרותיה. ואי-אפשר להשיג מטרות אלה ללא המשך התמרון הקרקעי. התמרון הכרחי כדי לבצע את התוצאות בהמשך".
דברי ראש הממשלה נאמרו בנפרד מדברי שר הביטחון יואב גלנט, שערך הצהרה משלו לפני מסיבת העיתונאים של נתניהו. "אנחנו יודעים היום, ככל שאתה מעמיק את הפעולה הקרקעית - אתה מגיע לשני יעדים: אתה פוגע בעוד מפקדים אבל גם הם משוועים לשקט וזה מה שמביא לנו את החטופים", אמר גלנט. "חמאס חשב שכוחותיו יוכלו לעצור את צה"ל, היום כל מג"ד בחאן יונס יודע מה קרה ושזה גם עתידו. מה שעומד בין הצלחת צה"ל ופירוק גדוד שלהם זה רק מה שצה"ל יעשה ולא מה שיקבע חמאס".