שופט ליגת העל בכדורגל ניב שטייף (28), המשרת כלוחם במילואים בגבול הצפון, נפצע אתמול (שישי) באורח קשה מירי שבוצע מלבנון לעבר מוצב צה"ל במרחב מתת שבגליל העליון. הוא פונה במסוק אל המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה. לאחר שנותח, הוא אושפז בהכרה ביחידה לטיפול נמרץ, ומצבו התייצב ומוגדר בינוני. שטייף הוא בנו של שופט העבר בליגת העל שמואל שטייף.
2 צפייה בגלריה
ארכיון. ניב שטייף
ארכיון. ניב שטייף
ארכיון. ניב שטייף
(אורן בן חקון)


לאחר התקרית מסר דובר צה"ל כי "לפני זמן קצר בוצע ירי משטח לבנון לעבר מוצב צה"ל במרחב מתת. כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מרחב הירי".
ניב שטייף שופט מגיל 15 ונכלל בסגל שופטי ליגת העל בשנתיים האחרונות. בסרטון של איגוד השופטים וצ'רלטון סיפר כי הלך בדרכי אביו. בסרטון מהשנה האחרונה סיפר שלצד עיסוקו כשופט הוא מהנדס מערכות מידע בוגר הטכניון ועובד כאנליסט בחברת הייטק בתל אביב.

הלחימה בצפון נמשכת

דובר צה"ל מסר לפנות ערב כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אחר הצהריים מפקדה מבצעית של חיזבאללה בשטח לבנון בתגובה לשיגורים לעבר ישראל מוקדם יותר היום. לא היו נפגעים. בנוסף זוהו שיגורים משטח לבנון לעבר כמה מרחבים בצפון הארץ, וצה"ל תקף באש את מקורות הירי.
מוקדם יותר הלילה, ב-1:28, נשמעה אזעקה במלכיה שבגליל העליון. לאחר מכן מסר דובר צה"ל כי זוהו שיגורים משטח לבנון לישראל, וש"צה"ל הגיב באש למקורות הירי". במקביל, הוסיף, תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר מטרות של חיזבאללה בהן מפקדות מבצעיות.
הבוקר המכון הסורי "נורס", שמתנגד למשטר אסד, פרסם מידע על אודות חסן דקדוק – אחד מארבעת ההרוגים אתמול בתקיפה המיוחסת לישראל בעיר אל-בעת' שבמחוז קוניטרה. על פי הדיווח, מדובר בלבנוני תושב העיירה עיתא א-שעב בדרום המדינה, ששירת ביחידה 125 בכוח רדואן. עוד נמסר כי הוא בנו של מוסא דקדוק, מפקד יחידת "תיק הגולן" של חיזבאללה, שהיה בעבר יועץ צבאי של כוח קודס האיראני בעיראק ותימן. על ראשו של דקדוק האב מוצע פרס של מיליון דולר בגין מעורבותו ברצח חיילים אמריקנים בעיראק.
2 צפייה בגלריה
חסן דקדוק, חוסל
חסן דקדוק, חוסל
מימין: חסן דקדוק שחוסל ואביו מוסא
חיסול החוליה בוצע כשנסעה במכונית ליד הגבול. אתמול העריכו גורמי אופוזיציה סוריים שהחוליה שחוסלה בקוניטרה שייכת ל"חזית הגולן" - התשתית שחיזבאללה מנסה להקים בגולן הסורי בשנים האחרונות.
המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון המזוהה עם האופוזיציה היושב בלונדון, דיווח כי ישראל תקפה מוצב צבאי בעיר חדר, השוכנת בין קוניטרה לבירה דמשק, באזור שבו נמצאים לוחמים של חיזבאללה הלבנוני ובסיסים של המשטר.
"המוצבים שהותקפו הם מוצבים צבאיים השייכים לחיזבאללה, באזור הנמצא תחת שליטת הארגון", דווח. "הקבוצות הפועלות תחת חיזבאללה ירו שלושה טילים, וישראל הגיבה בירי של שמונה טילים לעבר מטרות באזור הכפרי של דמשק הדרום-מערבי ובמחוז קוניטרה".