בסוריה דיווחו היום (שישי) כי כטב"ם ישראלי הפציץ מכונית בעיר אל-בעת' שבמחוז קוניטרה. לפי הדיווח של תחנת הרדיו הסורית "שאם אף אם", ארבעה בני אדם נהרגו בתקיפה הזו.
גורמי אופוזיציה סוריים דיווחו כי ההערכה היא שהחוליה שחוסלה היום שייכת ל"תיק הגולן", אותה תשתית שחיזבאללה מנסה להקים בגולן הסורי בשנים האחרונות. החוליה נסעה במכונית בקרבת הגבול.
1 צפייה בגלריה
התקפה בקוניטרה
התקפה בקוניטרה
המכונית שבה חוסלה החוליה
המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון המזוהה עם האופוזיציה היושב בלונדון, דיווח כי ישראל תקפה מוצב צבאי בעיר חדר, השוכנת בין קוניטרה לבירה דמשק, באזור שבו נמצאים לוחמים של חיזבאללה הלבנוני ובסיסים של המשטר.
"המוצבים שהותקפו הם מוצבים צבאיים השייכים לחיזבאללה, באזור הנמצא תחת שליטת הארגון. הקבוצות הפועלות תחת חיזבאללה ירו שלושה טילים, וישראל הגיבה בירי של שמונה טילים לעבר מטרות באזור הכפרי של דמשק הדרום-מערבי ובמחוז קוניטרה", דווח.
מוקדם יותר הודיע דובר צה"ל כי במהלך הלילה כלי טיס מאויש מרחוק תקף חוליית מחבלים חמושה שזוהתה על ידי הכוחות במרחב הר דב. התצפיתניות של גדוד עיט הן אלה שזיהו את חוליית המחבלים - והכווינו את הכוחות לבצע את התקיפה. החוליה כללה שלושה מחבלים שברשותם רובים מסוג קלצ'ניקוב וטיל כתף לאו.
לצד זאת, צה"ל תקף הלילה גם מטרות בשטח סוריה, בתגובה לשני שיגורים לעבר הגולן אתמול, שנפלו בשטחים פתוחים.
תיעוד: צה"ל תקף חוליית מחבלים שזוהו בהר דב ויעדים בשטח סוריה
(צילום: דובר צה"ל)

לפני כשבוע הודיעה איראן כי שני אנשי משמרות המהפכה נהרגו בתקיפה בסוריה שלטענתה בוצעה על ידי ישראל. לפי סוכנות הידיעות "תסנים" מדובר במוחמד עלי עטאיי שורג'ה ובנאה תקי זאדה, ש"נהרגו במשימת ייעוץ בחזית ההתנגדות האסלאמית בסוריה". לפי אתר החדשות "קול הבירה", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, התקיפה בוצעה בא-סידה זינב ובחג'ירה, דרומית לבירה דמשק.
כמה ימים לפני כן דיווחו כלי תקשורת בסוריה דיווחו על "תקיפה ישראלית" בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק. מרכז המעקב הסורי דיווח כי הדי פיצוצים נשמעו גם בשדה התעופה הצבאי "אל-מזה" שבמערב הבירה. הארגון ציין כי יעדי התקיפה שייכים למיליציות איראניות. לפי הדיווחים, התקיפה כוונה למסלולי ההמראה של נמל התעופה, ש"יצא מכלל שימוש". בעקבות התקיפה, כל הטיסות המתוכננות להגיע לדמשק הופנו לנמלי התעופה בלטקיה ובחלב.