ח"כ מאי גולן מהליכוד אמרה היום (ראשון) לאולפן ynet כי אם רע"מ תיכנס לממשלה עתידית בראשות הליכוד, "זה יהיה כגלגל רזרבי, אבל בטח שלא נהיה תלויים באצבעות של חבריה". גולן התייחסה לדבריו של ח"כ דודי אמסלם ממפלגתה, שעורר הבוקר סערה כשהזמין את מפלגתו של מנסור עבאס להצטרף לממשלה בראשות הליכוד - אם יצליחו להרכיב קואליציה של 61 ח"כים.
"אני חושבת שאין שום סערה בעניין, ואנסה להסביר את דבריו", אמרה גולן. "מה שאמר דודי זה שקודם כל תהיה פה ממשלת ימין, ואם תהיה רע"מ, זה יהיה כגלגל רזרבי, כרכב חליפי, אבל בטח ובטח שלא נהיה תלויים לא באצבעות של רע"מ, לא של המשותפת, לא של מרצ ולא של אף אחד כזה או אחר שהוא לא ציוני, אנשי שמאל שיסחטו אותנו עם תקציבים כאלה ואחרים. בטח שאמסלם לא התכוון לזה שנשב מסביב לרדיו כמו בכ"ט בנובמבר ונחכה להחלטת מועצת אשורא".
2 צפייה בגלריה
מאי גולן
מאי גולן
"לא נחכה למועצת השורא". ח"כ מאי גולן
(צילום: אתר הכנסת)
2 צפייה בגלריה
דודי אמסלם
דודי אמסלם
ח"כ דודי אמסלם
(צילום: גיל יוחנן )
"אני חוזרת ומדגישה בצורה חד משמעית, לא אני ולא חברי מפלגתי ולא סיעת הליכוד ישבו וייתמכו על ידי קולות מועצת אשורא", הדגישה גולן. "לא רע"מ, לא המשותפת, לא מרצ, ולא אף אחד כזה".
יו"ר הנהלת מרצ אורי זכי שאל את גולן מהאולפן האם מרצ דומה מבחינתה למועצת השורא. "אתה גרוע יותר מהמשותפת וגם יותר מרע"מ כי אתה מוכר את ארץ ישראל, בושה לעם ישראל ואני אומרת לך חד משמעית שלעולם אף אחד לא ייתן לכם את הזכות לשבת יותר בכנסת ישראל", השיבה גולן. "בפוקס ובמקרה היה מי שמכר אמונתו ונתן לך ולדומיך עם הדעות שלך לשבת בכנסת ישראל. היה סמוך ובטוח שלעולם לא ייתנו לכם יותר את הזכות הזאת".
"בגלל ההרפתקה המסוכנת של בנט ושקד שלקחו אותנו לבחירות האלה, יושבים היום בכנסת ישראל שרים שלא חלמו להיות שרים", הבהירה חברת הכנסת מהליכוד. "כשתהיה פה ממשלת מחנה לאומי ימנית לעולם האנשים האלה לא יישבו איתנו בקואליציה. אתם צריכים להבין שבשנה האחרונה מכרו וסיכנו את ערכיה של ישראל - ביטחון, חיילי צה"ל, ההתיישבות ועוד דברים רבים".
-בינתיים יש שקט בדרום, פעילות ערה באיראן, היחסים הבינ"ל מתחזקים, מזרח תיכון שהולך לעוד הסכם. מה סיכנו פה? מה שקרה בשומר החומות היה במשמרת שלכם, המדינה הייתה מופקרת לחלוטין. "לא מאי גולן אמרה שיש לנו שר חוץ ורה"מ רזרביים שעושים פיגועים במשרד החוץ. איילת שקד אמרה זאת בקולה - חברה של הקואליציה הזו. לו שם משפחתו של יאיר לפיד היה במקרה אמסלם או בוזגלו, האמן לי שכל הפיגועים התקשורתיים שהוא עושה לא היו עוברים בשתיקה, אבל זה לא שמו ולכן ממסמסים ומטאטאים מתחת לשטח. הרי אנו יודעים מה קורה במסדרונות הכנסת, הציבור לא יודע. עכשיו למשל עניין תקנות יו"ש צף, בדרך כלל לא ידעו מה זה, אבל עכשיו זה צף אז יודעים. כשאתה מדבר על הפרעות שהיו, הסיבה היחידה שזה היה זה כי אותם פורעים ערבים הבינו שעולה פה אדם נסחט שמוחזק בגרון".
-הפרעות היו במאי. "נכון, אבל זה היה אחרי שהובהר והובן שנתניהו כבר לא יצליח להרכיב ממשלה".
גולן התייחסה לאפשרות שאיילת שקד תצטרף לליכוד. "אם היא רוצה לעשות תשובה ולבוא כאחד האדם ולהתמודד בליכוד - היא יותר ממוזמנת. אף אחד לא צריך לקבל פרס בדמות שריון".