3 צפייה בגלריה
עורך הדין משה שרמן ויניב זגורי
עורך הדין משה שרמן ויניב זגורי
בשבוע שעבר, ראש ארגון הפשע שבר את הזכוכית המשוריינת שחצצה בינו לבין עורך דינו. שרמן וזגורי
(צילום: יובל חן, ישראל יוסף)
לאחר סכסוך ממושך בין ראש ארגון הפשע יניב (ניבי) זגורי וסנגורו עו"ד משה שרמן, בית המשפט המחוזי בבאר שבע אישר היום (שני) לבצע חילופים בייצוג של זגורי במשפט הרצח שמתנהל נגדו, וכעת סנגוריו יהיו עורכי הדין אביגדור פלדמן ואליז קסנטיני. עקב החלפת הייצוג, המשפט ייעצר לשלושה חודשים.
בין זגורי לשרמן קיים כאמור סכסוך על רקע טענות של שרמן לאיומים על חייו, והסנגור ביקש מבית המשפט כמה פעמים לשחרר אותו מהייצוג. בדיון בשבוע שעבר, גם ראש ארגון הפשע כבר ביקש ששרמן יפסיק לייצג אותו. בתוך כך, נודע כי פלדמן וקסנטיני הסכימו להיכנס במקומו של שרמן, ולקחת על עצמם את ניהול התיק. עם זאת, החילוף עמד בסימן שאלה עקב רצון השופטים שלא להשהות את הדיונים בתיק. גם הפרקליטות התנגדה לשחרר את שרמן מייצוג ולהביא לעיכוב בהליכים המשפטיים.
3 צפייה בגלריה
עו"ד אביגדור פלדמן פרקליט של משה קצב לאחר הכרעה ב ערעור כי קצב אשם וילך ל כלא
עו"ד אביגדור פלדמן פרקליט של משה קצב לאחר הכרעה ב ערעור כי קצב אשם וילך ל כלא
זגורי על פלדמן: "נשארנו חברים טובים, הקשר בינינו הוכיח את עצמו"
(צילום: נועם מושקוביץ)
על אף הדברים, השופטים נתן זלוצ'ובר, דינה כהן ודניאל בן טולילה החליטו היום לאפשר את החילופים. שרמן, שסירב לחקור את העדים שזומנו, הבהיר כי "חיי יותר חשובים מצווים של בית משפט". לדבריו, "הייתי צריך לנווט בין לקוח שאני לא מדבר איתו שנתיים-שלוש, כאשר אני מתמודד עם מחול שדים בבית". הסנגור ציין כי במהלך החקירה של אחד העדים, העד איים על חייו ועשה בידיו סימן של רובה. "היו עוד איומים כמו למשל איום להרוג את הבן שלי. בית המשפט אמר באחת מההחלטות שזה איום תיאורטי. איך אפשר להמשיך ככה? איך אני יכול להיות פה?".
לצד דבריו של שרמן, הנאשם זגורי התחייב בפני בית המשפט שלא יסתכסך עם פלדמן. "ניהלתי תיק קודם עם עו"ד פלדמן כמעט שנתיים וחצי ונשארנו חברים טובים", אמר. "הקשר בינינו הוכיח את עצמו".

בשנים האחרונות, מתנהל משפטו של זגורי ונאשמים נוספים בגין רצח עד המדינה נגדו טל קורקוס, רצח גרושתו של קוקרוס דבורה הירש ורצח עד תביעה נגדו אלישע סבח. על אף רצון השופטים להמשיך במשפט, כבר היה נראה כי העניינים יוצאים משליטה. בדיון הקודם, הסכסוך המתמשך הגיע לשיאו, כשהשניים קיללו וגידפו אחד את השני וזגורי הודיע לראש הרכב השופטים זלוצ'ובר: "אין לי עורך דין, אני מבקש שלא תביא אותי לפה יותר. אתה לא מפחיד אותי. אתה עובר על החוק - לא אני. כי אין לי מי שיחקור בשבילי". זלוצ'ובר התעקש והשיב: "זו לא 'תוכנית כבקשתך', הנאשם לא ינהל את המשפט ולא יכתיב לנו כיצד לנהל את המשפט, הוא גם לא יכתיב מתי יגיע. המשפט מתנהל".
בפתח הדיון הודיע עו"ד שרמן שקיבל אוימים על חייו: "קיבלתי טלפון מאיים שאם אגיע לבית המשפט - שאני אראה את חיי כערך השום. ואתם תמשיכו לזלזל ולא לראות את החיים שלי. אני אומר לכם, אם יקרה משהו אתם אשמים. אב בית הדין לא ישחק עם החיים שלי, אני לא הקורבן הבא. לא התייחסתם בכלל בהחלטה לחיים שלי. זו לא הצגה". השופט זלוצ'ובר הזהיר כי "לא נוכל להכריח את עו"ד שרמן להוציא מילים מפיו ולחקור, אך גם הוא וגם זגורי חייבים לקחת בחשבון את הסיכון בעניין זה".
3 צפייה בגלריה
עורך הדין משה שרמן
עורך הדין משה שרמן
שרמן לשופטים: "אם יקרה משהו אתם אשמים. אני לא הקורבן הבא"
(צילום: יובל חן)
אליז קסנטיניאליז קסנטיניצילום: עמיר צוק
מהלך הדיון הידרדר במהירות, והגיע עד לאירוע "מביש" כהגדרת בית המשפט. הנאשם וסנגורו צעקו זה על זה, כשבין השניים חוצצת זכוכית משוריינת שמאחוריה יושבים זגורי והנאשמים הנוספים. זגורי דפק על הזכוכית באגרופיו וניפץ אותה, ונזקק לאחר מכן להתפנות לקבלת טיפול רפואי. "שום דבר לא יעצור את הדיונים", הבהיר השופט זלוצ'ובר, "מי שחושב שבמניפולציות הוא ינהל משפט וישבש דיונים - טועה".
עו"ד עינב יתח, המייצגת את אחד הנאשמים, אמרה באחד הדיונים האחרונים כי "אנחנו יושבים פה וסובלים, כל דיון מההתחלה ועד הסוף. בית המשפט עושה הכל כדי שהמשפט יימשך אבל לא מתנהל משפט". יתח הוסיפה כי "אנחנו לא רוצים להיות חלק מזה, כל יום כזה הוא סיוט".