1 צפייה בגלריה
אש בשטח סוריה סמוך לגבול עם ישראל
אש בשטח סוריה סמוך לגבול עם ישראל
ארכיון
(צילום: EPA)
ירי לעבר סוריה - לאחר זיהוי חשודים: כוח צה"ל שהיה בפעילות במובלעת ישראלית בגבול סוריה, מזרחית לגדר המערכת, זיהה הערב (יום ה') חשודים בסמוך לו - ופתח באש על מנת להרחיק את אותם חשודים. מצה"ל נמסר כי מדובר היה בירי הרחקה של טנקים שבסופו החשודים התרחקו חזרה לשטח סוריה. הרקע להימצאות החשודים בגבול לא ברור, וייתכן שהיו אלה חיילים סורים.
הכוח שהיה מעורב בתקרית הוא צוות קרב משולב של חי"ר, שריון והנדסה, שהיה בפעילות מבצעית שגרתית יחסית במובלעת שסמוכה לבסיס של הצבא הסורי. כשזוהו החשודים מתקרבים, כוח השריון - מגדוד 46 של חטיבה 401 - ירה כמה פגזים מהטנקים להרחקתם מזרחה, חזרה לצד הסורי של קו הגבול.
בתקרית לא נפגעו ישראלים, וככל הנראה גם לא סורים. מחשש לחדירה, וכחלק מנוהל אירוע שכזה, הוקפצו למרחב כוחות נוספים - הן כוחות רגליים והן כוחות אוויריים של חיל האוויר - על מנת לסרוק את גזרת הגבול.
בכלי תקשורת ערביים דווח כי הירי בוצע במרחב קוניטרה, בסמוך לכפר אל-חוריה. רשת אל-מיאדין דיווחה על שריפה שפרצה במקום ועל "פעילות מוגברת של כלי טיס ישראליים" בשמי הגולן.

לפי דובר צה"ל, "במהלך פעילות במובלעת במרכז רמת הגולן, תצפיות צה"ל זיהו מספר חשודים בעמדות צבאיות, בסמוך למיקומי הכוח. הכוח ביצע ירי פצצות תאורה וירי להרחקה באמצעות טנקים, שלאחריו החשודים התרחקו לשטח סוריה".
זו לא הפעם האחרונה שצה"ל פותח באש לעבר חשודים שמתקרבים לגדר המערכת בסוריה. תקריות דומות התרחשו פעמים רבות ב-2019, שלרוב היו מקומיות והסתיימו ללא נפגעים. עם זאת, זכורה במיוחד התקרית באוגוסט 2020, שבה ארבעה מחבלים חוסלו כשניסו להניח מטען חבלה בצפון רמת הגולן, באזור מג'דל שמס בשטח ישראל, מזרחית לגדר. בנוסף, לא פעם תקף צה"ל לפי פרסומים זרים מטרות בקוניטרה כחלק מהמב"ם (המערכה שבין המלחמות) למניעת ההתבססות האיראנית בסוריה.