ראש הממשלה נפתלי בנט ביקר היום (ראשון) בחטיבת השומרון של שירות הביטחון הכללי (שב"כ) וסייר בגדר הביטחון ביחד עם ראש השב"כ רונן בר ומפקד פיקוד מרכז אלוף יהודה פוקס. לאחר מכן ביקר ראש הממשלה בחפ"ק הסיכול של שב"כ בשומרון וצפה בפעולות שעושה החטיבה כדי לסכל התראות עתידיות לפיגועי טרור. "יש למחבלים כל מיני רעיונות ולכן אנחנו בדריכות-על, גם שב"כ וגם משטרת ישראל, כדי לזהות כל שביב רעיון או תכנון לפיגוע ולסכל את זה מבעוד מועד", הדגיש בנט.
4 צפייה בגלריה
בנט עם ראש השב"כ רונן בר
בנט עם ראש השב"כ רונן בר
בנט עם ראש השב"כ רונן בר
(צילום: חיים צח, לע"מ)
4 צפייה בגלריה
(צילום: חיים צח, לע"מ)
4 צפייה בגלריה
(צילום: חיים צח, לע"מ)
בנט בירך על חיסול המחבלים שהיו בדרכם לפיגוע בסוף השבוע האחרון באזור ג'נין, ולאחר מכן אמר כי "לאורך קו התפר יש נוכחות שיא של צה"ל במאות נקודות של פרצות, והמטרה שלנו היא לשבור את הגל".
לדברי ראש הממשלה, "אנחנו נכנסים עכשיו לתקופה של 'שגרה דרוכה', כשאנחנו רוצים שאזרחי ישראל יחזרו לשגרה וכוחות הביטחון יהיו בדריכות שיא. זה לא מאמץ של פעולה אחת אלא מאות רבות של פעולות שקורות כל הזמן. ביחד נעשה את המאמץ לשבור את הגל הזה".
ראש השב"כ אמר במהלך הביקור כי "השירות עובד כרגע בהרבה זירות - המקומית, ביהודה ושומרון, ברשת ובעזה. זהו ארגון חד, נחוש ומיומן, שלומד תוך כדי תנועה ואש. בשבת נתקלנו באש יחד עם האחים שלנו מהימ"מ, סיכלנו פיגוע משמעותי. במהלך סיור שטח שקיימתי בשבת, שאלתי את רכז הנפה האחראי על השטח בו סוכל הפיגוע: 'מה עם העובדים? האם הם מצליחים לנשום קצת אויר?'. הוא הסתכל עלי בתמיהה ואמר לי 'ראש השירות, הרי בדיוק בשביל זה הגענו לשב"כ'. זה ארגון של עובדות ועובדים מסורים, חדורי תחושת שליחות ואחריות מרחיבה, שעושים כל שלאל ידם להגן על ביטחון המדינה ולהציל חיי אדם".

אמש פורסמה המשטרה פרטים על חיסול המחבלים בלילה שבין שישי לשבת באזור ג'נין. ב-01:00 התקבלה "ידיעת הזהב" משב"כ על מיקום החוליה, שנעה באותה עת ברכב בין ג'נין לטול כרם. לקראת השעה 01:30, כוחות ימ"מ סמויים וגלויים שנערכו באזור מבעוד מועד, איתרו את החוליה בעת נסיעתה באזור הכפר עראבה. הכוחות, שנעו לעבר החוליה במהירות, זיהו אותה ובעת ניסיון מעצר הרכב המחבלים פתחו באש כבדה לעבר הלוחמים.
לוחמי הימ"מ השיבו בירי וחיסלו את שלושת המחבלים סאיב עבאהרה, חליל טוואלבה וסיף אבו לבדה, שלפי שב"כ תכננו פיגוע "בטווח זמן מיידי", וביצעו פיגועים אחרים בעבר. ברכבם של החוליה נתפסו אמצעי לחימה רבים, ובהם כלי נשק ורימונים. קרב היריות שבמהלכו חוסלו המחבלים, התנהל כאשר השלושה יורים מרכבם והלוחמים משיבים אש מהרכב שלהם. בשב"כ הגדירו את המחבלים "פצצות מתקתקות" אולם לא הכירו מידע קונקרטי על מתווה הפיגוע שתוכנן. עם זאת, לפי אחד התרחישים המובילים הם ניסו לחדור לשטח ישראל עם מכוניתם כדי לבצע פיגוע ירי.
בהיתקלות ליד ג'נין נפצעו ארבעה לוחמי ימ"מ, אחד מהם - סגן ניצב ש' - נפצע באורח קשה, בעוד השאר נפצעו באורח קל.
4 צפייה בגלריה
פעילות מבצעית בג'נין
פעילות מבצעית בג'נין
כוחות הביטחון בפעילות באזור ג'נין, בסוף השבוע
אתמול בצהריים עצרו כוחות צה"ל ושב"כ בכפר שוויכה שבפרברי טול כרם מחבל החשוד כחבר בחוליית המחבלים שחוסלו באזור ג'נין. לצורך המעצר נכנסו באופן חריג כוחות גדולים לכפר לאור יום וכיתרו בית, שעות ספורות לאחר חיסול שלושת מחבלי הג'יהאד האיסלאמי שהיו בדרכם לבצע פיגוע.
חיסול חוליית המחבלים הגיע בשיאה של מתיחות ביטחונית, בין היתר ביהודה ושומרון, ולאחר הפיגועים הקטלניים בבאר שבע, חדרה ובני ברק שבהם נרצחו 11 בני אדם. שלשום, במהלך עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון בחברון, נורה למוות פלסטיני שמתחקיר צה"ל עלה כי השליך בקבוק תבערה לעבר לוחמי חטיבת גולני - שהשיבו בירי.