1 צפייה בגלריה
ההרס בבית החולים
ההרס בבית החולים
ההרס בבית החולים הדסה לפני כשבועיים
(צילום: דוברות הדסה )
אחרי שורת תקיפות צוותים רפואיים ומאבטחים בבתי החולים, אושרה היום (ראשון) בישיבת הממשלה ההצעה להציב עמדות שיטור בכל בתי החולים ברחבי הארץ. עלות המהלך היא 19 מיליון שקלים, ושר האוצר אביגדור ליברמן אישר את תקצובו
עמדות השוטרים יוצבו בבתי החולים הכלליים, על רקע האלימות הגוברת נגד צוותי הרפואה וכדי לתת מענה מיידי לצוותים הרפואיים בשטח. פריסתם תושלם עד הרבעון הראשון של שנת 2023.

ההחלטה ניתנה פחות משבועיים לאחר תקיפה מתועדת של צוות רפואי בבית החולים הדסה הר הצופים, שבעקבותיה נערכה שביתת מחאה. שעות לפני השביתה הותקפו מאבטחים בחדר המיון של בית החולים בנהריה.
שר הבריאות ניצן הורוביץ יזם את ההצעה בשיתוף עם ליברמן והשר לביטחון פנים עמר בר-לב. "את האלימות כלפי הצוותים הרפואיים צריך למגר ומהר - וזה בדיוק מה שאנחנו עושים", אמר הורוביץ. "אחות שעוסקת בהצלת חיים היא לא שוטרת ולא צריכה לחשוש שיכו אותה. יש לנו אפס סובלנות לאלימות בבתי החולים".
"האלימות במערכת הרפואית היא בעיה שאי אפשר להשלים עם קיומה", אמר ליברמן. "אנחנו צריכים למגר אותה מהיסוד, אך האירועים האחרונים הוכיחו לנו שלא נוכל לאפשר לצוותי הרפואה לעבוד ללא הגנה. לצורך כך אישרנו תקצוב של הוספת שוטרים בחדרי מיון השונים, על מנת שצוותי הרפואה יוכלו להמשיך ולהציל חיים בבטחה".
בתוך כך, ההסתדרות החלה היום בקמפיין הסברה בהשתתפות עובדים מהמגזר הציבורי תחת הסיסמה "אלימות לא עובדת כאן יותר", ולקראתו היא מפרסמת נתוני סקר שערכה באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה. לפי מדגם של 800 נשים וגברים שמועסקים במתן שירות, כמחצית (48.3%) מעידים כי חוו בשנה האחרונה קללות או אלימות מילולית מצד מקבלי השירות, בממוצע של כשלוש פעמים בחודש. כרבע (26.5%) נחשפו להתנהגות מינית לא נאותה (כמו למשל הערות שקשורות למגדר או הטרדות מפורשות) ו-17% חוו ניסיון תקיפה פיזי או חשיפה מכוונת לנגיף הקורונה. בהשוואת הסקטורים, השיעור הגבוה ביותר של נותני שירות שנפגעו מאלימות בשנה החולפת נמצא במגזר הציבורי - 62.6%.