ח"כ אלי כהן מהליכוד אמר הבוקר (יום ד') בריאיון באולפן ynet שאנשי האופוזיציה פועלים להקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית – מבלי לצאת לבחירות. "אנחנו במאבק גדול מאוד בתקציב, ולדעתי לא יהיו בחירות. יש בקיעים בקואליציה", הוא אמר. "אני מעריך שיקרה שינוי במהלך 2022 שיביא להחלפת הממשלה בכנסת הנוכחית. אני לא חושב שזה חכם לחשוף מה ועם מי, אבל יש. זו ממשלת שמאל על מלא. הם מחזירים את סוגיית שתי המדינות והמדינה הפלסטינית".
2 צפייה בגלריה
אלי כהן בריאיון באולפן
אלי כהן בריאיון באולפן
ח"כ אלי כהן. "אתמוך בנתניהו"
(צילום: הדר יואביאן)
ח"כ כהן התייחס גם להודעתו של יולי אדלשטיין על כוונתו להתמודד בפריימריז על ראשות התנועה נגד בנימין נתניהו. "אני לא חושב שאדלשטיין בדרך החוצה, וחושב שזה טוב שיש התמודדות. אני חושב שמי שרוצה יכול להתמודד, אבל העיתוי של אדלשטיין היה בעייתי". כהן הוסיף: "לא דיברתי עם אדלשטיין, ואמרתי לנתניהו שאתמוך בו. אנחנו מפלגה דמוקרטית".
מתי יהיו פריימריז בליכוד? "אני מעריך שיהיו בשנה הבאה פריימריז לראשות הליכוד. אני ממליץ לנתניהו, אצלנו בליכוד יש את הוועידה שבוחרת את חברי המרכז שמתוכננת להתכנס בדצמבר בשנה הבאה. אני חושב שזה יהיה בדצמבר, או שאמליץ להקדים את זה. מי שרוצה להתמודד – שיתמודד. שיהיו בחירות דמוקרטיות ופתוחות. אני לא חושב שיש למישהו סיכוי מול נתניהו".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין במליאת הכנסת
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין במליאת הכנסת
נתניהו ואדלשטיין במליאה. "לא חושב שיש למישהו סיכוי"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אם נתניהו ינצח, לאדלשטיין יהיה טריגר לעזוב? החוק לפיצול הליכוד יכול לחזק את הקואליציה. "אני מעריך שלא. אני חושב שאדלשטיין יישאר בליכוד ואומר שמי שמתמודד באופן דמוקרטי צריך לכבד את התוצאות. מי שינצח אנחנו ניתן לו את המנדט לצורך העניין. אם לא, הפסדת? תישאר, הכול בסדר. מתמודדים, לא חייבים לנצח". כהן הוסיף שהליכוד הוא בין המפלגות היחידות שמקיימות פריימריז לראשות התנועה.
סערת אלעזר שטרן: הגיעו אליך תלונות? הוא יכול להמשיך להיות שר? "לא. לשמחתי עד היום לא עסקתי, לא הגיעו ואין לי מגרסה. אבל אני אומר כמובן שההערה היא לא במקומה. אין שום מקום להערה סקסיסטית כמו ההערה שהייתה מול מירי רגב שגם הייתה הזויה. הצביעות הכי גדולה היא שראיתי את כל יפות הנפש בקואליציה, את מיכאלי וברביבאי ומיכל רוזין נעלמות, לא היו, לא התראיינו. צביעות לשמה של חברות הקואליציה הפמיניסטיות ממש".