ניסיון פיגוע בצומת גיתי אבישר שבכביש 5, לא הרחק מאריאל: חוסל ביריות מחבל שניסה לבצע פיגוע דריסה בצומת שבשומרון, ולאחר מכן אף ניסה לדקור. מלבדו איש לא נפגע, פרט לאישה אחת שלקתה בחרדה. הכביש נחסם לתנועה.

5 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע ליד אריאל
זירת הפיגוע ליד אריאל
הזירה, ליד אריאל
(צילום: לרפי אביטל tps)
5 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע ליד אריאל
זירת הפיגוע ליד אריאל
הסכין של המחבל
(צילום: רפי אביטל tps)
5 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע ליד אריאל
זירת הפיגוע ליד אריאל
(צילום: הצלה ללא גבולות)
המחבל הגיע לצומת מכיוון היישוב יקיר וניסה לדרוס אזרחים ולוחמים שמאבטחים את הטרמפיאדה בצד הצומת. אז התנגש המחבל ברכב פלסטיני שהגיע מהכיוון הנגדי וכך נבלם המחבל מלדרוס את החיילים והאזרחים.
שוטר שהיה במקום חשב שמדובר בתאונת דרכים והתקרב למקום. במקביל, המחבל יצא מרכבו, שלף סכין וניסה לדקור את השוטר. לוחם חטיבת הנח"ל שהיה במקום ירה לעבר המחבל וחיסל אותו.
סמוך לצומת גיתי יש נקודת התכנסות של מאות פועלים פלסטינים שיוצאים לעבודה בישראל וחוזרים משם בכל יום. ביום חמישי יש עומס גדול פועלים שחוזרים אחרי שבוע עבודה בישראל.
ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר כי "אנחנו מודים לחיילים הגיבורים על פעולתם הנחושה שהצילה חיים, אולם אנחנו לא יכולים להמשיך להסתמך על הנס. אני קורא לממשלה להורות לצה"ל להגביר את ההרתעה ולצאת באופן מיידי, לפני שיהיה מאוחר, למבצע התקפי להרס תשתיות הטרור של הרשות הפלסטינית".
5 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע ליד אריאל
זירת הפיגוע ליד אריאל
זירת ניסיון הפיגוע ליד אריאל
(צילום: tps)
שלשום נפצע באורח בינוני מרדכי גדעון (28) בפיגוע ירי בצומת המשטרה הבריטית בבנימין. לפי החשד, ירי בוצע מרכב פלסטיני חולף, בשעה שגדעון וחברו, מלווים בכלי רכב, עברו במקום בריצה לזכר נופלים. "שמעתי בום, והרגשתי שקיבלתי מכה ביד", אמר גדעון לאחר הפיגוע. "ראיתי מלא דם, והחבר שרצתי איתו נכנסנו לאוטו שליווה אותנו - ומשם פינו אותי לאמבולנס ולבית החולים".
ביום שני נפצעו שמונה בני אדם, אחד מהם באורח קשה, בפיגוע דריסה ברחוב אגריפס בירושלים. מהמשטרה נמסר כי נהג הרכב הפוגע חאתם נג'מה (39), תושב בית צפאפא שבמזרח ירושלים - נוטרל. מחקירת הפיגוע עולה כי המחבל פגע בהולך רגל שחצה את הכביש, לאחר מכן פגע בעוד קבוצה של הולכי רגל ולבסוף פגע בגדר - ונעצר. אזרח שהבחין בנעשה ירה במחבל.