2 צפייה בגלריה
"אני לא רואה סיכוי שנתניהו חוזר לרפורמה, זה פחות מעניין אותו היום". ביבס ונתניהו
"אני לא רואה סיכוי שנתניהו חוזר לרפורמה, זה פחות מעניין אותו היום". ביבס ונתניהו
"אני לא רואה סיכוי שנתניהו חוזר לרפורמה, זה פחות מעניין אותו היום". ביבס ונתניהו
(צילום: יואב דודקביץ', רויטרס)
יו"ר השלטון המקומי עולה להתקפה: חיים ביבס, שעמד בחזית מאבק ראשי הרשויות המקומיות שהשבית את המדינה, הוא איש ליכוד וימני. במשך שנים הוא נחשב לאחד האנשים הקרובים ביותר לראש הממשלה בנימין נתניהו, שאיתו נכנס לעימות השבוע, ולאחד האנשים החזקים של הליכוד בשלטון המקומי. אלא שליו"ר מרכז השלטון המקומי וראש העיר מודיעין ככל הנראה נמאס ממדיניות הממשלה הנוכחית. בריאיון תוקפני שיפורסם במלואו במוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות" בסוף השבוע, הוא טוען: "הליכוד שבוי בידי מפלגות קיצוניות, ובסוף הן יהרגו את המפלגה".
דווקא כאיש ליכוד, הוא התבלט כמי שמתנגד למהפכה המשפטית ולכיוון שלקחה מפלגתו. "אין פה ממשלה רחבה לאומית וציונית, אלא כזו שמתחילת הדרך נכנסה לכל מהלך ברגל שמאל", אמר ביבס בריאיון. "אם הקיצוניים ימשיכו למשוך את הליכוד למטה וירצו להעביר את הרפורמה באופן חד צדדי - זה יהיה הסוף שלנו. המפגינים הם מלח הארץ, ואני שמח שהרפורמה נעצרה רגע לפני שהגענו לתהום".

הדברים שהוא אומר לא נשמעים לעיתים קרובות מדמויות בכירות בליכוד, בטח שלא בגלוי ובשמם, וביבס יודע זאת ומודע להשלכות של דבריו על מעמדו במפלגה: "אני אומר את הדברים בצורה ברורה ולא פוחד להגיד אותם, אבל ברגע שאתה אומר את האמת - אתה הופך לשמאלן. בשניה שאתה אומר משהו - כולם יורים עלייך. אנשים בליכוד פוחדים וממלאים פיהם מים, אבל הם מדברים איתי ו-60% מהם חושבים כמוני".
לגבי קרן הארנונה אמר ביבס כי "שיטת העבודה של הממשלה הזו היא לסכסך בין הרשויות. ניסו להוביל את זה כמאבק של ישראל הראשונה מול ישראל השנייה, אבל הסיפור הוא שהממשלה מקימה קרן כדי לעשוק את תושבי המדינה. זה גזל שיטתי, ובשיטה הזאת המדינה תקרוס. במקום להילחם ביוקר המחיה, לוקחים יותר מהאזרחים".
2 צפייה בגלריה
ועדת הכספים בדיו על הארנונה
ועדת הכספים בדיו על הארנונה
"שיטת העבודה של הממשלה הזו היא לסכסך בין הרשויות". ביבס בוועדת הכספים השבוע
(צילום: דני שם טוב)
ביבס מתח ביקורת קשה גם על שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שטען בתחילת השבוע כי יו"ר מרכז השלטון המקומי חזר בו מהבנות שהושגו איתו ונכנע ללחץ מצד הערים הגדולות: "ישבנו אצל סמוטריץ' לפגישה בחודש מרץ, סיכמנו להוריד את קרן הארנונה מסדר היום. הוא התחייב, אבל ברגע שהצטרפנו לשביתה הכללית במשק נגד הרפורמה המשפטית - הכל התהפך עלינו. זה עונש על המאבק של הרפורמה".
בתור מי שמכיר מקרוב את ראש הממשלה, ושימש כראש המטה של נתניהו בפריימריז בעבר, הוא משוכנע שהדהירה לעבר החקיקה להחלשת מערכת המשפט לא הושהתה, אלא נבלמה לחלוטין: "אני לא רואה סיכוי שנתניהו חוזר לרפורמה, הוא מבין את זה וזה פחות מעניין אותו היום. שרים וח"כים בליכוד מדברים איתי הרבה, אמרו לי 'טוב מאוד שעצרתם את הרפורמה כי זה מרסק את כולנו. הלכנו לאיבוד, חייבים לעצור את זה'".
הריאיון יפורסם במלואו במוסף "7 ימים" בסוף השבוע