2 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטון
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון
(צילום: מוטי קמחי)
התנגדותה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון למתן חיסוני הקורונה בין כותלי בתי הספר, ואמירתה כי חיסונים בבתי הספר הם "פשע" בגלל ההשפעה החברתית, מקימות נגדה הורים ומורים רבים שמאשימים אותה בחוסר אחריות כלפי התלמידים.
"העמדה שלה שלא להכניס חיסונים לבית הספר עלולה לגרום נזק אדיר, במיוחד לתלמידים", אומר יוסי קולוג, יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר "גני אביב" בלוד ואב לילדים בני שמונה ו-11. "כשרת החינוך היא אמורה לתמוך בחיסונים, ולהבין שזה יכול לתרום לשגרה ולשמור על רצף לימודים אחרי שנה של שיבושים".

עו"ד תייסיר שעבאן מהנהגת ההורים המקומית בלוד ואב לארבעה תלמידים מצטרף לדברים. "חיסונים בבתי הספר רק יועילו לפתיחת שנת הלימודים והחזרת הילדים לשגרה ויביאו ביטחון להורים. במשרד הבריאות יושבים אנשי מקצוע שיודעים מה הם אומרים. מדובר בצעד מניעתי חשוב לילדים וזה רק מועיל לכולם. האמירות (של שאשא ביטון) לא נובעות ממקום מקצועי. היא פוליטיקאית, וזו אמירה פופוליסטית. היא ממשיכה בקו הפופוליסטי שלה. קודם כל היא צריכה לראות את טובת הילדים - וטובת הילדים זה להתחסן".
סגנית יו"ר הנהגת ההורים הארצית אודליה שינדורף מציינת כי שאשא ביטון מבטאת את תחושתם של הורים רבים. "יש הורים שחושבים שמקומם של החיסונים בקופות החולים, בעיקר כאשר מדובר בחיסון שנמצא בעולם רק כשנה וחצי ושיש מדינות שכלל לא מחסנות ילדים. לדעתם זה לא נכון לשים את הילדים בתוך סיטואציה כאשר לא הם המחליטים, אלא מושפעים מההחלטה של ההורים", היא מסבירה. עם זאת לדברי שינדורף, "פשע זו מילה קיצונית, ואין לאף גורם כוונות רעות כלפי הילדים".

2 צפייה בגלריה
אודליה שינדורף
אודליה שינדורף
"פשע זו מילה קיצונית". אודליה שינדורף
(צילום: אלמוג גבאי)
יו"ר מפלגתה של שאשא ביטון, שר המשפטים גדעון סער, נתן לה גיבוי בישיבת סיעת תקווה חדשה. "אני מגבה את השרה יפעת שאשא ביטון ומגנה את ההתקפות האנונימיות ברובן. יש ריבוי דעות וצריך להתרגל שזה בסדר. אין הנחתות מלמעלה. לא כולם צריכים לחשוב אותו דבר", אמר סער.
לביקורת מצד הורים שותפים גם חלק מהמורים. בהם ח', מורה מחיפה שאומרת כי שרת החינוך "צבועה ופופוליסטית". ח' אמרה: "היא מתנגדת רק לחיסון הקורונה בבית הספר? מה דעתה בנוגע לשאר החיסונים? הם לא גורמים ללחץ חברתי? היא שכחה שאנחנו נמצאים בעיצומה של מגפה. ההתנהלות שלה לא לעניין ולא ממלכתית. היא צריכה להקשיב למומחים ממשרד הבריאות".
בניגוד אליה ר', מורה מבני ברק, מצדדת בשאשא ביטון. לדבריה, "הורים איבדו אמון בממשל בעקבות ההתנהלות הכושלת מול הנגיף, וכעת גם במערכת החינוך הם יאבדו אמון וינחילו בילדיהם את הידיעה שגם בתי הספר רוצים ברעתם. זה מיותר בשלב זה. מי שרוצה לחסן, שיעשה את זה בקופות החולים".
מטעם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון טרם נמסרה תגובה לדברים