2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט יפעת שאשא ביטון
נפתלי בנט יפעת שאשא ביטון
שיחה מתוחה. השרה שאשא-ביטון וראש הממשלה בנט
(צילום: AP, קובי קואנקס)

ביום ראשון האחרון התנהלה שיחה קשה בין שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון לבין ראש הממשלה נפתלי בנט. הרקע לשיחה הוא המתיחות הגדולה בין השניים, בשל העובדה ששאשא-ביטון סבורה כי בנט עומד מאחורי התדרוכים נגדה. ראש הממשלה, מצידו, טוען כי לא היה ולא נברא וכי ביקש להרגיע את ההתבטאויות החריפות נגד ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס ומשרד הבריאות.
קורונה - כתבות נוספות
לשיחה הזאת קדמה מתיחות קשה מאוד בתוך קבינט הקורונה ויחסים עכורים בין שאשא-ביטון לגורמי המקצוע במשרד הבריאות. בימים האחרונים נשמעו תדרוכים הדדיים גם נגד גורמי המקצוע וגם נגד שאשא-ביטון.
היום (ד'), לאחר המתקפות נגדה, קיבלה ד"ר אלרעי-פרייס גיבוי פומבי מראש הממשלה נפתלי בנט ומפרויקטור הקורונה הפרופ׳ נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות.
בנט אמר: "ד"ר שרון אלרעי-פרייס היא משרתת ציבור מסורה ומקצועית, שעובדת לילות כימים למען בריאותם של אזרחי ישראל. היא פועלת בענייניות ובאחריות, ומסייעת לנו להוביל את ההתמודדות עם המגפה. המתקפה האישית נגדה אינה ראויה ואינה מקובלת. לשרון יש גיבוי מלא לפעילותה. ביחד עם שר הבריאות ומנכ"ל משרדו - נמשיך לפעול למען בריאות הציבור".
2 צפייה בגלריה
ד"ר שרון אלרעי-פרייס
ד"ר שרון אלרעי-פרייס
גיבוי פומבי מראש הממשלה בנט. ד"ר אלרעי-פרייס
(צילום: אלכס קולומויסקי)
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר כי הוא "מגנה בתוקף את המתקפות האישיות וחסרות הטעם" נגד אלרעי-פרייס. "ד"ר פרייס עושה את עבודתה במסירות, במקצועיות ובענייניות, לאורך חודשים ארוכים, יום יום מסביב לשעון. הניסיון להטיל דופי בפעילותה אינו ראוי ואינו מקובל".
אש הוסיף כי לאלרעי פרייס יש "תפקיד קריטי במערכת הבריאות בכלל, ובטיפול במגפת הקורונה בפרט. היא עושה את תפקידה באחריות ובשיקול דעת, תוך ראיית מכלול השיקולים והאתגרים הלאומיים שבהתמודדות עם הקורונה, בדגש על בריאות הציבור, עליו היא מופקדת".
לפני כשבועיים דווח ב"ידיעות אחרונות" כי שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון דרשה מבנט לפטר את ד"ר אלרעי-פרייס. לאחר מכן אמרה השרה למקורביה כי "משרד הבריאות עושה לי דה-לגיטימציה. אני לא לבד בסיפור הזה, גם שרים נוספים, בהם אורנה ברביבאי, יואל רזבוזוב, אורית פרקש הכהן ונוספים, מתנגדים לעמדה שד"ר אלרעי פרייס מקדמת. צריך לשנות דיסקט ולא יסתמו לי את הפה".
שר הבריאות ניצן הורוביץ גיבה את ד"ר אלרעי-פרייס והבהיר כי לא תפוטר. הורוביץ אף ביקש מלשכתה של שאשא ביטון להוציא הודעת הבהרה בעניין. בהמשך נמסרה מטעם שאשא-ביטון הודעה ולפיה "שרת החינוך אינה עוסקת בעניינים פרסונליים של משרד כזה או אחר. היא אכן מאמינה כי צריך להחליף גישה בניהול המשבר כיוון שאנו במציאות אחרת וכי בניגוד לפעמים קודמות על הממשלה לנהל את האירוע ולקחת אחריות ולא אף אחד אחר".

שאשא-ביטון נגד משרד הבריאות: "מתעסק בהכפשות במקום בהסברה"

זמן קצר אחרי התמיכה של בנט בד"ר אלרעי-פרייס, שתומכת בהגבלות נוקשות יותר, השרה שאשא-ביטון - שמתנגדת להגבלות שכאלו - טענה כי גם היא מושא ל"קמפיין השמצות" והכריזה כי תמשיך לפעול להגנה, כפי שהיא רואה זאת, על הילדים בבתי הספר.
"הקמפיין חסר התקדים, התדרוכים וההשמצות שמתנהלים נגדי בימים האחרונים לא ירתיעו אותי", תקפה שרת החינוך, שמקדמת כעת מתווה שיאפשר קיצור בידוד לתלמידים וצוותי הוראה ל-48 שעות – דבר שבמשרד הבריאות מתנגדים לו – וכן הכריזה כי היא מתנגדת לחסן את בני הנוער מגיל 12 ומעלה בתוך בתי הספר, כפי שנעשה כיום עם חיסונים אחרים.
"הציבור צריך להיות מוטרד מכך שכל מי שמציג גישה אחרת למאבק בקורונה מיד מתויג כמכחיש המגפה. לשמחתי, מומחים ושרים רבים שותפים לתפיסתי שצריך לחיות לצד הקורונה. הגענו למצב אבסורדי. כל בעיות הבריאות במדינת ישראל נעלמו ונותר לעסוק אך ורק בחיסון הילדים במהלך שעות הלימוד בספטמבר", הוסיפה השרה בהודעה שפרסמה היום (ד') אחר הצהריים.
שרת החינוך ציינה כי נותרו 35 ימים בלבד עד 1 בספטמבר, וקראה למשרד הבריאות להתמקד כעת "בקמפיינים של הסברה ועידוד חיסונים ולבצע את מדיניותו במקום לעסוק בקמפיין השמצות והכפשות".
היא הבטיחה: "אני אמשיך לראות לנגד עיניי את מערכת החינוך, צוותי ההוראה והתלמידים על בריאותם הנפשית, החברתית והגופנית כפי שעשיתי עד היום. קל לזרוע היסטריה. חשוב יותר לראות את טובתו של הציבור".