בנימין אחימאיר בן ה-14, שגופתו אותרה היום (שבת) אחרי שנעדר מאז אתמול בשש בבוקר, נאבק במחבל או המחבלים לפני שנרצח בדם קר באזור המאחז מלאכי השלום שבגזרת בנימין. כך עולה מפרטי חקירת הפיגוע. זירת הפיגוע, מסבירים גורמי ביטחון, הייתה "פרוסה". כלומר, המאבק של בן ה-14 במחבלים התנהל לאורך כמה מטרים. חלק מפרטי הלבוש של אחימאיר היו מפוזרים ליד גופתו.
האירוע התרחש בסמוך לשטח החווה שבבנימין, ועל פי הערכה ראשונית ייתכן שהמחבל תכנן את הרצח והפיגוע וארב לנער. בין סימני האלימות הקשים שהתגלו על הגופה היו גם פגיעות מכלי תקיפה קר. הראשונים שהגיעו לגופת הנער, בהכוונת רחפן צבאי היו אל"מ חזי נחמה, אשר הגיע מביתו בעלי להתנדב לחיפושים, ואליהו ליבמן, אשר בנו חטוף בעזה אשר גם הגיע לסייע בחיפושים. ליבמן סיפר על מציאת גופתו של הנער כי "מדובר ברצח אכזרי ביותר. רחפן של הצבא זיהה משהו חריג, שלח נקודת ציון שהגיעה אלינו, היינו בקרבת מקום בסריקות והלכנו לחפש בנקודה שקיבלנו ולצערנו מצאנו את הנער. זה היה ממש קרוב לנקודה ממנה בנימין ז"ל יצא. היה מראה מזעזע ביותר. הראש היה מעוך מאבן גדולה מלאה בדם. 3 מטר ליד היתה סכין עם דם ועוד אבן עם דם, והפלאפון שלו היה ליד שבור ומנופץ. ממש אכזריות. זירה קשה ביותר".
2 צפייה בגלריה
כפר דומא
כפר דומא
בנימין נאבק במחבלים, בצה"ל מתגברים כוחות
(צילום: שאול גולן)
במקביל לחקירה והמצוד אחר חשודים, במערכת הביטחון חוששים מעימותים שיובילו להסלמה של ממש באזור יהודה ושומרון. מאז אתמול, וביתר שאת לאחר איתור הגופה, נרשמו עימותים חריפים בין מתנחלים לפלסטינים באיו"ש - במסגרתם הותקף גם צלם ynet ו"ידיעות אחרונות" שאול גולן. מאז רצח הנער בבנימין נרשמו מעל 20 אירועי פשיעה לאומנית וכ-50 פצועים בהתפרעויות.
צה"ל עדכן, בצל החשש מפעולת נקם בעקבות הירצחו המחריד של בנימין, כי הוחלט על תגבור מספר פלוגות של צה"ל וכוחות מג"ב נוספים, לצד הכוחות שנמצאים ממילא במרחב. פרשננו רון בן ישי דיווח מוקדם יותר כי במערכת הביטחון חוששים שפעולות הנקם יחריפו אחרי צאת השבת, ומה שראינו עד כה יהיה רק "הקדימון" ללילה הקרוב.
הפעילות של שב"כ וצה"ל מתמקדת כעת בשני וקטורים: הראשון הוא פענוח של הרצח וסגירת מעגל מהירה - פעילות מאומצת במישור מודיעיני, מבצעי, טכנולוגי של אנשי שטח, רכזים ואנשי מודיעין. הווקטור השני הוא מניעת הסלמה באיו"ש, וזאת על רקע האירועים האלימים בסופ"ש.
בעימותים במהלך היום, כך לפי צה"ל, נפצעו עשרות ישראלים ופלסטינים באורחים שונים. בין היתר המשתתפים יידו אבנים וביצעו ירי - שממנו נהרג פלסטיני ונפצעו נוספים. כוחות צה"ל ומג"ב פעלו בכפר דומא כדי להוציא את המתנחלים מהמקום. על פי הדיווחים הפלסטיניים, חמישה נפצעו מירי בכפר אל-מורייר, הסמוך גם הוא למאחז מלאכי שלום. בסוכנות "וופא" נטען כי הם נורו על ידי מתנחלים, שפתחו באש לעבר מסע הלוויה של אחד ההרוגים בעימותים בכפר אתמול.
דובר צה"ל מסר: "בשעות האחרונות התפתחו עימותים בין אזרחים ישראלים לפלסטינים במספר מוקדים באזור יהודה ושומרון, במהלכם המשתתפים יידו אבנים וביצעו ירי. עשרות ישראלים ופלסטינים נפגעו באורחים שונים. כוחות רבים של צה"ל ומג"ב נערכו במרחבים השונים והשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. נכון לשעה זו כלל האירועים הסתיימו. לצד הכוחות הפרוסים במרחב, הוחלט על תגבור של מספר פלוגות של צה"ל וכוחות מג"ב נוספים. כוחות הביטחון ממשיכים במרדף אחר המחבלים שרצחו את בנימין אחימאיר ז"ל".