ח"כ שירלי פינטו: "אני ושקד דיברנו, היא תשלים לנתניהו את ה-61 מנדטים"
(צילום: נויל האריס)

חברת הכנסת שירלי פינטו, שכיהנה בקדנציה האחרונה מטעם סיעת ימינה והצטרפה השבוע לרשימת "המחנה הממלכתי" בהנהגת בני גנץ, אמרה באולפן ynet כי היא שמחה להצטרף למפלגה החדשה, ושהיא עשתה זאת לאחר שהבינה כי יו"ר הרוח הציונית איילת שקד מתכוונת להצטרף לממשלה צרה בראשות בנימין נתניהו, גם במקרה שהיא זו שתצטרך להשלים לו ל-61 מנדטים.
"אני חושבת ש'המחנה הממלכתי' זו מפלגה שיכולה להביא לאחדות וליציבות שאנחנו זקוקים לה", אמרה פינטו, חברת הכנסת הצעירה ביותר בכנסת האחרונה והח"כית החירשת הראשונה. "ביום שנפתלי בנט עזב את הפוליטיקה הוא נתן את המושכות לאיילת שקד. אני ואיילת דיברנו והבנתי שהיא ככל הנראה תשלים לנתניהו את ה-61 מנדטים ותהיה ממשלה צרה. אחרי ארבע מערכות בחירות אנחנו זקוקים לממשלה רחבה ויציבה, ולקואליציה מגוונת שפונה לכל חלקי העם. 'המחנה הממלכתי' פונה לכל המקומות בעם".
2 צפייה בגלריה
איילת שקד ויועז הנדל
איילת שקד ויועז הנדל
"מפלגה מגזרית שפונה לציונות הדתית, אני פחות התחברתי". פינטו על הרוח הציונית
(צילום: יאיר שגיא )
"היו כמה דברים שגרמו לי לא להמשיך עם שקד, לא רק עניין ה-61", המשיכה פינטו. "זה גם הממשלה הצרה שעלולה לקום, וגם העניין שהרוח הציונית תהיה מפלגה מגזרית שפונה לציונות הדתית, ואני פחות התחברתי. גנץ יכול לפתור את הפלונטר הפוליטי, הוא היחיד שיכול להקים כאן ממשלה רחבה".
- ממשלה רחבה רק עם הליכוד. "אני לא נכנסת למספרים, אחרי שנקבל את החלטת הבוחר ניכנס למספרים. אנחנו ב'מחנה הממלכתי' לא נקים ממשלה צרה. בשנה הזו ראינו איך שכשישבנו עם הקצוות זה גרם לקואליציה לא רחבה. השנה אנחנו מעוניינים בקואליציה של שמאל וימין ביחד, שתהיה כאן יציבות".
"אני ישבתי וחשבתי איך אנחנו יכולים להביא יציבות למדינת ישראל", אמרה פינטו. "מאז ששר הביטחון גנץ החליט להיכנס לפוליטיקה הוא מנע מנתניהו להגיע ל-61, לכן גנץ הוא היחיד שיכול להקים ממשלה רחבה ויציבה. המטרה שלנו היא להביא יציבות לאזרחי מדינת ישראל ושנקים ממשלה רחבה. מרגע שגנץ נכנס לפוליטיקה המפה השתנתה ואין פה ממשלות צרות, זה הזמן להקים פה את הממשלה הרחבה הבאה".
2 צפייה בגלריה
שירלי פינטו
שירלי פינטו
"גנץ יכול לפתור את הפלונטר הפוליטי". שירלי פינטו
(צילום: קובי קואנקס)
לדברי פינטו, היא עדיין לא יודעת לאיזה מקום ברשימה היא מיועדת. "עוד לא דיברנו על זה, אבל אני יודעת שאמשיך לפעול כמו שעשיתי לפני כן. אנשים עם מוגבלויות יודעים כמה אנחנו מחויבים לייצג אותם ולטפל בסוגיות הכי קשות. בשנה האחרונה הבאתי הישגים מטורפים, ואנחנו צריכים להמשיך לעבוד על הדברים האלה בשביל לתת מענה".
מהרוח הציונית נמסר בתגובה: "צר לנו שבמחנה הממלכתי, באופן לא ממלכתי בכלל, מצאו פטנט לסלף שיחות שהתנהלו בחדר סגור כדי לקושש מנדטים. נבהיר כי הדברים לא נאמרו מעולם. שירלי פינטו עזבה את הרוח הציונית כי רצתה להיות מקום 4. הרוח הציונית שמה רק אופציה אחת על השולחן והיא ממשלת אחדות. מוטב שהמחנה הממלכתי יבין שממשלת 61 עם המשותפת זו לא ממשלת אחדות - זו ממשלה צרה ורעה".