3 צפייה בגלריה
איילת שקד, שירלי פינטו
איילת שקד, שירלי פינטו
סיכמו יחד על הפרידה. שקד ופינטו
(צילום: דנה קופל, אלכס קולומויסקי)
ח"כ שירלי פינטו, שכיהנה בקדנציה האחרונה מטעם סיעת ימינה, לא תתמודד במסגרת הרוח הציונית, הרשימה המשותפת של ימינה וסיעת דרך ארץ של שר התקשורת יועז הנדל. בהודעה שהוציאו היום (רביעי) פינטו ושרת הפנים איילת שקד, אמרו השתיים כי הן סיכמו על ההחלטה, ופינטו מסרה כי היא "מאחלת לשקד הצלחה רבה ומודה לה על הדרך המשותפת שעברנו יחד".
פינטו, חברת הכנסת הצעירה ביותר בכנסת האחרונה והח"כית החירשת הראשונה, שאף נשאה במליאת הכנסת את הנאום הראשון בהיסטוריה בשפת הסימנים, אמרה היום כי "אמשיך להתמקד בקידום אנשים עם מוגבלויות בחברה הישראלית". שקד מסרה עם פרישתה כי "היא מייצגת בצורה אמיתית ומקצועית את ציבור האנשים עם מוגבלות", והוסיפה: "אני מאחלת לשירלי הצלחה רבה ובטוחה שהיא תמשיך בעשייה הענפה שלה".
3 צפייה בגלריה
איילת שקד ויועז הנדל
איילת שקד ויועז הנדל
רצים ביחד, אבל ללא פינטו. שקד והנדל מודיעים על איחוד המפלגות, בשבוע שעבר
(צילום: יאיר שגיא )
מעבר לנאום בשפת הסימנים, פינטו זכורה גם מהתקרית שבה נאלצה להגיע למליאת הכנסת יחד עם בתה התינוקת כרם, פחות משבוע אחרי שילדה, לאחר שהאופוזיציה סירבה להתקזז עמה וחבר הכנסת מסיעתה אביר קארה סירב להצביע יחד עם הקואליציה בגלל התו הירוק בקניונים.
כאמור, בשבוע שעבר הנדל ושקד הכריזו על איחוד המפלגות שלהם במסיבת עיתונאים בכפר המכביה. לפי ההסכם בין הצדדים, מפלגת דרך ארץ תקבל את המקומות 2 ו-4 ברשימה המואחדת לכנסת. ראש הממשלה יאיר לפיד בירך את השניים וצייץ: "נמשיך לפעול ביחד למען אזרחי ישראל".
3 צפייה בגלריה
איילת שקד ומתן כהנא
איילת שקד ומתן כהנא
יפרוש מימינה גם? כהנא ושקד, בחודש שעבר
מבין חברי הכנסת שנותרו בימינה אחרי פיזורה, הגיעו למסיבת העיתונאים אביר קארה ויום טוב כלפון, ואילו פינטו לא הגיעה לאירוע. סגן שר הדתות מתן כהנא, שגם איתו שקד מנהלת שיחות אינטנסיביות, עדיין לא קרוב לסגירה ועוד מתלבט לגבי המשך דרכו. הנדל וחברו למפלגת דרך ארץ ח"כ צבי האוזר נאלצו לעזוב את מפלגת תקווה חדשה בראשותו של השר גדעון סער אחרי חיבורה למפלגת כחול לבן של השר בני גנץ.