אחרי ששוחררו ממעצרם בתאילנד אמש, חברי להקת הרוק בי-2 נחתו הבוקר (יום חמישי) לישראל. חברי הלהקה אמרו: "הרגשנו קצת מפוחדים, הכלא בתאילנד היה נורא".

1 צפייה בגלריה
חברי להקת בי-2 בדרכם לישראל
חברי להקת בי-2 בדרכם לישראל
חברי להקת בי-2 בדרכם לישראל
כפי שפורסם מוקדם יותר השבוע, שבעת חברי הלהקה הרוסית, שידועים בהתנגדותם למשטרו של ולדימיר פוטין, נעצרו במהלך השבוע שעבר בפוקט בגין הופעה ללא רישיון. לאחר מכן הם שוחררו, אולם בעקבות פנייה רוסית לתאילנד, הם נעצרו פעם נוספת, ועלה חשש כי יוסגרו לרוסיה.
לכל חברי הלהקה אזרחות רוסית - אך ארבעה מתוכם כאמור בעלי אזרחות ישראלית, חבר להקה נוסף הוא אוסטרלי ועוד אחד אמריקני. שישה מתוך שבעת חברי הלהקה נכנסו לתאילנד עם דרכונם הרוסי, ובהתאם רוסיה לחצה כי יוסגרו אליה, כפי שקובע הנוהל בנושא בתאילנד. עם זאת, חברי הלהקה ביקשו כי יגרשו אותם לישראל, שהפעילה גם היא לחצים על תאילנד, בטענה שיש למנוע את גירוש חברי הלהקה לרוסיה מחשש לביטחונם.
הלחצים נשאו כאמור פרי, ואמש לאחר שחרורם המוזיקאים הועברו לקונסול ישראל בבנגקוק, אלי סנה, שליווה אותם לשדה התעופה לקראת טיסתם ארצה. מדובר בהישג לישראל, שבאמצעות הפעלת לחץ בינלאומי רציני הצליחה לגרום לכך שלא רק האזרחים הישראלים הורשו לטוס לישראל - אלא כולם, כולל בעלי האזרחות הזרה. למעשה, המערב התגייס להציל את חברי הלהקה, בעוד שאנשי הרשויות בתאילנד לא רצו להיראות כמי שמסגירים חברי להקת רוק להעמדה לדין ברוסיה.
ישראל כאמור הפעילה לחצים על תאילנד בטענה שיש למנוע את גירוש חברי הלהקה לרוסיה מחשש לביטחונם, אך בתחילה הסברה הייתה כי רק אחד מחברי הלהקה יגורש לארץ - איגור בורטניק, אחד ממנהיגי הלהקה, שנכנס לתאילנד עם דרכון ישראלי וטס ארצה מוקדם יותר השבוע. שר החוץ ישראל כץ מסר אמש: "אני שמח שהצלחנו באמצעות עבודה דיפלומטית חכמה ומאומצת לשחרר את האזרחים הישראלים שנעצרו בתאילנד יחד עם חבריהם ללהקה בעלי האזרחות הזרה. כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו".