הפלסטינים פרסמו היום (שני) תיעוד שבו נראית רקטה לכאורה באזור ג'נין. לטענת הפלסטינים, שתי רקטות שוגרו לכיוון ההתנחלות שקד שבשומרון. כוח צה"ל איתר לאחר סריקות נרחבות בצפון השומרון ובשטח הפלסטיני שרידי רקטות.
לפי הערכה ראשונית, הרקטות לא הצליחו לחצות את גדר ההפרדה. רקטה אחת התפוצצה בזמן השיגור והרקטה השנייה נפלה במרחק של כמה מטרים ממקום השיגור. מדובר ברקטות בייצור עצמי והנזק הוא תודעתי. חבלנים הגיעו למקום כדי לבדוק אם יש שם חומר נפץ.
מדובר צה"ל נמסר כי "כוח צה"ל איתר שתי חצובות ושני שרידים של רקטות מאולתרות סמוך לשקד. כוחות הביטחון וחבלנים נמצאים בנקודה לבחינת הימצאות חומר נפץ. החצובות והשרידים יועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון". עוד נמסר כי "הרקטות לא היוו איום על התושבים".
בהודעה שפרסמו מוקדם יותר גדודי עיאש בג'נין, המזוהים עם חמאס, נטען כי "הלוחמים מחטיבת עיאש הצליחו לירות לעבר ההתנחלות שקד, ממערב לג'נין, שני טילי קאסם 1". לטענתם, רגע השיגור לא תועד בשל "חשש ביטחוני".
ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, אמר כי על הממשלה לצאת למבצע צבאי גדול ויסודי יותר, כלשונו, בצפון השומרון. "להביא להכרעה, החסינות המוזרה ל'רשות הפלשתינית' מונעת את גדיעת גל הטרור", קרא דגן. "היום כבר ברור לכל שאין מנוס. אין סיפורים ואין תירוצים. "אי אפשר להסתפק יותר בסיפורים על מיגור חלקי ולתוצאות חלקיות, בכירורגיה ובחסינות המוזרה ל'רשות הפלשתינית' שהיא זו שמאפשרת את ירי הרקטות, ועומדת מאחורי רוב גל הטרור".
1 צפייה בגלריה
חלק מהרקטה שנמצא במושב רם און
חלק מהרקטה שנמצא במושב רם און
חלק מהרקטה שנמצא אתמול במושב רם און
אתמול אותרו בשטח המושב רם און שבמועצה האזורית גלבוע שרידי רקטה אחרת. תושב המקום מצא את הנפל בשטחי בית העלמין - ועובד נור, ראש המועצה האזורית מסר ש"הנושא נמצא בטיפול צה"ל".
לפי ההערכה בצבא, מדובר בשרידי רקטה ישנים, ולא כזו ששוגרה בימים האחרונים. "שרידים של רקטה מאולתרת אותרו על ידי איש ביטחון ביישוב רם און", נמסר מדובר צה"ל, "לאחר בדיקת הממצאים על ידי חבלני כוחות הביטחון, נמצא שמדובר ברקטה מאולתרת ישנה. לא אותר חומר נפץ בשרידיה".
עם זאת, כרגע בצה"ל לא יודעים לקשר בין שרידי הרקטה לזמן שיגורה המדויק. בהודעה שנשלחה לתושבים נמסר כי "חבלני המשטרה מטפלים באירוע כשבמקביל מקיים צה"ל תחקיר של האירוע כדי לוודא מועד שיגור. בתום התחקיר נעדכן".

לפני כמה שבועות פרצה שריפה באזור, שכובתה לאחר כמה שעות. שבועיים לאחר מכן דיווחו ברשתות הפלסטיניות על שיגור רקטה לכיוון המושב - וגדודי עז א-דין אל-קסאם בג'נין, הזרוע הצבאית של חמאס, פרסמו את תיעוד הירי לכאורה לכיוון המושב. עם זאת, לאחר מכן התנער חמאס משיגור רקטות מג'נין: "לא נאמץ משהו שלא שייך לנו".
בחצי השנה האחרונה אירעו כמה מקרי ירי מכיוון השומרון ליישובי הגלבוע. בריאיון ל-ynet Live סיפר נור כי "יש לנו כמה יישובים שיושבים ליד קו התפר, והם כולם נמצאים במצב שכל אחד יכול לקחת נשק קל ולירות, במרחק שמסכן את התושבים. צריך לדאוג שבצד השני לא יהיה לאף אחד מוטיבציה. לפני כמה חודשים ראש השב"כ דיבר על יכולת רקטית שמתפתחת בג'נין בסקירה שהוא נתן, ומבחינתנו המודיעין הוא לא חדש. אנחנו מוטרדים שיש יכולת וגם מוטיבציה לבצע שיגורים ולנסות לפגוע בתושבים שלנו".