דני מילר (55), רכז הביטחון השוטף של מושב רם און שבגלבוע היה הראשון להגיע לשטח במושב שבו נמצאו אתמול (ראשון) שרידי הרקטה. "כאיש מערכת הביטחון תמיד חששתי שזה יגיע", שיתף מילר.
3 צפייה בגלריה
חלק מהרקטה שנמצא במושב רם און
חלק מהרקטה שנמצא במושב רם און
חלק מהרקטה שנמצא במושב רם און
כפי שנחשף לראשונה ב-ynet, אתמול אחר הצהריים טייל אחד מחברי המושב עם כלבו באזור בית העלמין והבחין בשרידי הרקטה, הוא צילם אותם ושלח למילר. "מיד הגעתי למקום, האיש לא היה מבוהל ולא לחוץ, היה ברור לי שזה חלק מרקטה. הזעקתי את הצבא, הם פוצצו את החלק ולקחו את החלקים למעבדה עבורנו", סיפר רכז הביטחון.
מילר שמחזיק בשנים האחרונות בתפקיד רבש"צ (רכז ביטחון שוטף צבאי) המושב וחבר בארגון הרבש"צים מבית ההסתדרות הלאומית, אמר כי מבחינתו מדובר ביום מכונן תודעתית. "יום עצוב מאוד. אני מעריך שזה נורה מכיוון השטח החקלאי של סילת אל-חרתיה, הכפר הפלסטיני שנמצא כקילומטר מהגדר שלנו. אני מעריך שזה עשה מסלול של כ-300 מטרים עד שנפל אצלנו".
3 צפייה בגלריה
דני מילר, רבש"צ רם און
דני מילר, רבש"צ רם און
דני מילר, רבש"צ רם און
(צילום: ישראל מושקוביץ)
כרגע בצה"ל לא יודעים לקשר בין שרידי הרקטה לזמן שיגורה המדויק. "אין שום דבר שאני יכול לעשות עכשיו", אמר מילר. "אנחנו הראשונים שחטפנו תלול מסלול מאיו"ש, זה הסיוט שלנו ואני חושש שעם קצת שיפורים הם יגיעו הרבה מעבר לעוטף גלבוע, מכל כפר שלידנו כבר יצאו מחבלים לשטח ישראל. ממחסום ג'למה ועד למחסום סאלם, אנחנו היישוב צמוד הגדר היחיד, כבר הייתה אצלנו חדירת מחבל לפני 20 שנה".
ברם און, שבתחומי המועצה האזורית גלבוע, מתגוררות כ-230 משפחות, כ-1,000 תושבים, חלקם חקלאים. ראש המועצה האזורית עובד נור אמר: "אנחנו כבר שלוש שנים מתריעים מפני גורמי הביטחון שהזירה בג'נין הולכת ומתחממת. ההסלמה המתגלגלת שאנו חווים בגלבוע, היא דבר מטריד שהתרענו עליו כבר תקופה ארוכה. אנחנו מגבים את כוחות הביטחון, יודעים וסומכים עליהם, שיהיו מחויבים לשמור על השקט בגלבוע".
3 צפייה בגלריה
עובד נור, ראש מועצה איזורית גלבוע, בועדת החקירה לבריחת האסירים מכלא גלבוע
עובד נור, ראש מועצה איזורית גלבוע, בועדת החקירה לבריחת האסירים מכלא גלבוע
עובד נור, ראש מועצה אזורית גלבוע. "התרענו על ההסלמה תקופה ארוכה"
(צילום: דוברות המשרד לביטחון הפנים)
בריאיון ל-ynet Live סיפר נור כי "גורמי הביטחון עדיין בודקים את הדברים, אבל איך שזה נראה אלו בהחלט שרידי רקטה ומדובר כנראה בשיגור שלא אותר על ידי הצבא, ונפל שהתגלה". הוא התייחס למבצע "בית וגן" בג'נין ואמר כי הוא שמח עליו. "הצבא יצטרך כנראה להמשיך ולפעול בתוך ג'נין כדי שתושבי הגלבוע ותושבי מדינת ישראל יוכלו לחיות את חייהם בשלום".
בחצי השנה האחרונה אירעו כמה מקרי ירי מכיוון השומרון ליישובי הגלבוע. "יש לנו מספר יישובים שיושבים ליד קו התפר, והם כולם נמצאים במצב שכל אחד יכול לקחת נשק קל ולירות, במרחק שבהחלט מסכן את התושבים. צריך לדאוג שבצד השני לא יהיה לאף אחד מוטיבציה", הסביר נור. "לפני מספר חודשים ראש השב"כ דיבר על יכולת רקטית שמתפתחת בג'נין בסקירה שהוא נתן, ומבחינתנו המודיעין הוא לא חדש. אנחנו בהחלט מוטרדים שיש יכולת וגם מוטיבציה לבצע שיגורים ולנסות לפגוע בתושבים שלנו".