ראש האופוזיציה בנימין נתניהו זימן היום (שישי) לפגישה משולשת במעונו בקיסריה את יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'. הפגישה מגיעה ברקע הלחץ הפומבי שהפעיל השבוע נתניהו על השניים להתאחד ולרוץ יחד בבחירות בנובמבר. גורמים פוליטיים אמרו ל-ynet כי בתקופה האחרונה התלבט ראש הממשלה לשעבר לא מעט בשאלה האם כדאי שהשניים ירוצו בנפרד, בתקווה שיעברו את אחוז החסימה כל אחד בנפרד ובהנחה שתרחיש שכזה יגדיל את אחוז המצביעים.
מלכוד בן גביר של נתניהו | פרשנות כל מה שצריך לדעת על בחירות 2022 במקום אחד
לבסוף החליט נתניהו לנקוט בקו ברור הקורא לאיחוד - ולא לקחת סיכון שאחת משתי הרשימות תישאר מתחת לאחוז החסימה, זאת לאחר בדיקות שערך. סלע המחלוקת בין בן גביר וסמוטריץ' הוא דרישתו של יו"ר עוצמה יהודית לייצר רשימה שיוויונית בשיטת "ריץ' רץ'" - כולל הנהגה משותפת - ברקע התחזקותו בסקרים, שבמרביתם הוא אף עובר את יו"ר הציונות הדתית. במגעים מעורבים גם רבנים בציונות הדתית.
1 צפייה בגלריה
פגישה משולשת בקיסריה. נתניהו התלבט, אך לוחץ לאיחוד בין סמוטריץ' ובן גביר
פגישה משולשת בקיסריה. נתניהו התלבט, אך לוחץ לאיחוד בין סמוטריץ' ובן גביר
פגישה משולשת בקיסריה. נתניהו התלבט, אך לוחץ לאיחוד בין סמוטריץ' ובן גביר
(צילום: אלכס קולומויסקי, יואב דודקביץ', עמית שאבי)

גם הפריימריז במפלגתו של סמוטריץ' לא הביאו לגדילה שלו בסקרים, אלא להיפך, ובחלקם הוא אף לא עובר את אחוז החסימה. את עיקר הלחץ מפעיל בן גביר על מקומות 1 עד 7 ברשימה המאוחדת, שעל פי הסקרים הפנימיים שלהם - הם המקומות הריאליים.
נתניהו מצידו לא רוצה שאחד מהם כאמור לא יעבור את אחוז החסימה, לטענת אנשיו של בן גביר, נתניהו חושש ממצב בו סמוטריץ' הוא זה שישרוף קולות לגוש. המנוף של נתניהו הוא כמובן "לשתות" את אחד מהם לפני הבחירות, במידה ולא יעבור את אחוז החסימה. סמוטריץ' מצידו עדיין מתעקש שלא לחלק את הרשימה בחלוקה שוויונית, ומכין אפשרות לצרף אליו את עמיחי שיקלי.

במשך שבועות המתינו בדריכות שחקני המפה הפוליטית, בהם גם לא מעט מאנשי הציונות הדתית, לרשימה הסופית של בצלאל סמוטריץ' - כשברקע שאלת האיחוד עם בן גביר, שהתנגשה עם הרצון לפנות לקהלים נוספים ולהביא את שני המנדטים החסרים לגוש הימין לצורך הכרעה בבחירות. בכל מפלגות המרכז והמרכז-ימין שקורצות לאנשי הציונות הדתית, קיוו לרשימה חרד"לית וחד-גונית, כדי שתפתח פתח למאבק על המתלבטים. החשש מצד יריביו של סמוטריץ' היה דווקא מפנים חדשות ומהפתעות גדולות.
בסופו של דבר, הרשימה מורכבת מפרלמנטרים בולטים בימין, חברי כנסת מכהנים. למעשה הרשימה נשארה כפי שהייתה, עם תוספת אחת: צבי סוכות, שבעבר כיהן כמנכ"ל עוצמה יהודית של בן גביר.