1,694 ישראלים אובחנו מחצות (שני) כחיוביים לקורונה. למרות שלא מדובר בנתונים סופיים, זהו מספר המאומתים היומי הגבוה ביותר מאז 16 במרץ. בסך הכול פוענחו כ-73 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על למעלה מ-2.1%. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 6,461 חולי קורונה – אחד מהם היום ושלושה אתמול. מתחילת החודש נפטרו בישראל 34 חולי קורונה.
1 צפייה בגלריה
עומס במתחם הבדיקות בכיכר רבין
עומס במתחם הבדיקות בכיכר רבין
התור לבדיקות הקורונה בכיכר רבין
(צילום: נדב אבס)
מספר חולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ ממשיך לעלות והערב הוא עומד על 211. גם במספר החולים הקשים חלה עלייה מדאיגה ומספרם עומד על 121. מדובר במספר החולים הקשים הגבוה ביותר מאז סוף אפריל. 25 חולים מחוברים למכונות הנשמה וגם כאן מדובר בעלייה, לאחר שרק לפני כמה ימים היו עשרה חולים מונשמים.

קורונה - כתבות נוספות

במקביל, בצל העלייה בתחלואה, חלה גם עלייה במספר המתחסנים במנת החיסון הראשונה. לאחר שבועיים שבהם מספר המתחסנים היה נמוך מ-4,000 – עמד מספר המתחסנים במנה הראשונה אתמול על 4,347 והיום עד שעות הערב התחסנו עוד 4,107 ישראלים במנה הראשונה של החיסון.
ביום חמישי האחרון קרא ראש הממשלה נפתלי בנט למי שטרם התחסן במנת החיסון הראשונה ללכת להתחסן. מנתוני משרד הבריאות עולה כי מאז יום שישי האחרון חלה עלייה של 67% במספר המתחסנים במנה הראשונה לעומת התקופה שבין 16 ל-19 ביולי. מהנתונים עולה כי בארבעת הימים האחרונים קיבלו 10,934 ישראלים את מנת החיסון הראשונה. סביר להניח כי המספר יהיה גבוה יותר, כיוון שמספר המתחסנים שפורסם לגבי היום אינו סופי. לשם השוואה בין 16 ל-19 ביולי – גם כן הימים שישי עד שני קיבלו 6,546 ישראלים את מנת החיסון הראשונה.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי אתמול התחסנו 4,347 ישראלים במנת החיסון הראשונה והיום עשו זאת עוד 4,107 ישראלים – אך כאמור המספר אינו סופי והוא צפוי לעלות.

פרופ' אש: "העלייה בתחלואה מדאיגה אותנו"

בתוך כך, קיים מוקדם יותר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, תדרוך לתקשורת שבו התייחס להמשך העלייה בתחלואת הקורונה - כשאמש מספר החולים הקשה חצה לראשונה בגל הנוכחי את רף ה-100: "העלייה הזאת כמובן מדאיגה אותנו. קבינט הקורונה אישר את התו הירוק במטרה לבלום את העלייה בתחלואה. אנחנו מקווים שעם שיתוף פעולה של הציבור לרבות שמירה על שאר ההנחיות הקיימות, נשיג את המטרה. זה חשוב מאוד".
מנכ"ל משרד הבריאות מנה בדבריו את ההחלטות האחרונות שקיבלה הממשלה, בהן תו ירוק מוגבל במקומות מעל 100 איש ודרישת תשלום על בדיקות מהירות הנדרשות ללא מחוסנים החל מ-8 באוגוסט. אש הביע תקווה שהמהלכים הללו יסייעו לבלום את התחלואה וטען בהתייחסות למבצע החיסונים כי ישנה "היענות גוברת" בקרב בני 12 ומעלה לקבל את הזריקה.

"אני מאוד מקווה שהמגמה הזאת תימשך כי כולנו מבינים שזה חשוב בכלל ובפרט לקראת פתיחת שנת הלימודים. החיסון הוא הכלי החשוב ביותר בהתמודדות שלנו עם ההתפרצות הזאת. הדרך היחידה לאורך זמן לבלום את נתוני התחלואה זה שכולנו נלך להתחסן", אמר פרופ' אש. "מי שהתחסן ייצא פחות לבידודים, יוכל להמשיך בלימודים, כך שיש יתרון גדול בלהיות מחוסן ולהפסיד פחות ימי לימוד", הוסיף.
בתדרוך הביע אש דאגה ממצב התחלואה במגזר הערבי, ולדבריו בתקופה האחרונה ניכרת שם מגמת עלייה במספר הנדבקים. "בחברה הערבית שיעור ההתחסנות נמוך יותר בקרב בני 15-12. הייתה תקופה של מספר מאומתים נמוך, אבל זה עולה", אמר מנכ"ל משרד הבריאות. הוא קישר זאת לשיעור ההתחסנות הנמוך בקרב בני 12 עד 15 במגזר הזה. "כ-10% מהילדים בגילאים האלה התחסנו בחברה הערבית, וזה בהשוואה לכ-40% בחברה הכללית. זה המקום לעודד את ההתחסנות בחברה הערבית. חשוב לנו מאוד שאנשים יתחסנו ויהיו מוגנים. אנחנו מסתכלים בדאגה על עליית התחלואה בחברה הערבית".