שר הבריאות ניצן הורוביץ איים בצהריים (שני) כי אם משרד האוצר לא יסכים לתוספת הקבועה שמשרדו דורש בתקציב המדינה - הוא לא יעבור. בפתח ישיבת הסיעה של מרצ אמר הורוביץ כי "מערכת הבריאות מחוברת לאקמו וצריכה חמצן דחוף. אי אפשר להמשיך ככה".
"אם לא נגיע לסיכומים ברורים על חיזוק תשתית המערכת למשך שנים קדימה, יהיה פה משבר גדול מאוד. בלי פתרון למערכת הבריאות - לא נוכל להעביר תקציב", המשיך הורוביץ.
1 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ
ניצן הורוביץ
"בלי תוספת התקציב יהיה משבר גדול". ניצן הורוביץ
(צילום: יריב כץ)
לדברי הורוביץ, לא נרשמה כל התקדמות עם משרד האוצר בנוגע לתקציב מערכת הבריאות - ולמעשה המגעים הגיעו למבוי סתום. "אנשי אגף התקציבים מנסים לרמוס את קווי היסוד של הממשלה שקבעו מדדים ברורים להבראת המערכת ולחיזוקה", אמר השר.
שר הבריאות הוסיף: "מערכת הבריאות היא לא עסק פרטי שלי. היא דבר ששייך לכל אזרחי ישראל. היא דבר חיוני בזמן הזה ובכלל. זה הקו שלנו ונמשיך לדבוק בו עד הסוף". בסביבתו של השר הורוביץ אמרו כי מבחינתו הדבר אמנם עלול להוביל גם למשבר קואליציוני - אך אין בכוונתו לוותר על כך.

סער: החוק לפיו נאשם בפלילים לא יוכל להרכיב ממשלה חיוני למשטר

כמו כן, שר המשפטים גדעון סער התייחס בישיבת סיעת תקווה חדשה להצעת החוק שלפיה לא יוכל לכהן כראש ממשלה אדם עם כתב אישום: "אני רוצה להזכיר גם למי שמנסה לשכוח או להשכיח שבשנת 2008 הצבענו אני, נתניהו וכל שאר חברי סיעת הליכוד הקטנה, בעד הדחת ראש ממשלה שהוגד נגדו כתב אישום".

הוא הוסיף ואמר כי "בזווית יותר רחבה, ראש ראשות מקומית שמוגש נגדו כתב אישום מושעה; והחוק הזה - בתמיכת נתניהו - עבר תוך חודש בשלוש קריאות. לפני שמונה שנים הובלתי את החוק בתמיכת נתניהו - שחתימתו מתנוססת עליו".
עוד אמר סער: "זו נורמה חשובה. השלטון הקודם לא הוחלף בשל הליך משפטי, אלא כי היה רוב פרלמנטרי בכנסת הזאת שרצה להחליפו, והרוב הזה עדיין קיים ועליו נשענת הממשלה. היום אין שום מניעה שהכנסת הזאת תעשה את הדבר הנכון שהרוב הגדול של אזרחי ישראל מצפה לו".

נתניהו: "יש חיסונים באירופה והממשלה לא מביאה אותם, זה מחדל"

בתוך כך, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו התייחס בישיבת סיעת הליכוד לסוגיית החיסונים - ותקף את הממשלה: "יש חיסונים שיושבים עכשיו באירופה והממשלה לא מביאה אותם למדינת ישראל. זה מחדל לא ייאמן, כי כשיחליטו להביא אותם יעבור זמן - ובזמן הזה יידבקו אנשים ולצערי יהיה אובדן חיים מיותר.

מה שצריך לעשות זה להביא את החיסונים עכשיו ולחסן בשלישית אנשים בקבוצות הסיכון. אני הייתי עושה את זה. יש ממשלות בעולם שכבר הולכות לתת חיסון שלישי. הן לא מחכות ל-FDA. צריך להביא את החיסונים מיד לארץ כדי שברגע שיינתן האישור - לא נבזבז זמן. זה מה שצריך לעשות".
עוד אמר נתניהו: "אני יודע שקשה לממשלה הזו לעשות את הדבר הנכון, בייחוד אם זה בא ממני, אבל היא צריכה להתגבר על עצמה ולעשות את הדבר הנכון כדי להציל חיים ולשמור על בריאותם של אזרחי ישראל. למה הם מחכים, למען השם? שיתעוררו".