עימותים פרצו הלילה (בין ראשון לשני) בין פלסטינים לכוחות הביטחון בעיירה חוסאן הסמוכה לבית לחם, ובמהלכם הושלכו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הלוחמים. במהלך הפרות הסדר צעיר פלסטיני (20) שהשליך בקבוק תבערה לעבר החיילים נורה למוות. במקביל, בג'נין התקיים כינוס של הפלגים החמושים הפלסטינים, לאחר פעילות צה"ל במחנה הפליטים אתמול.
הפרות סדר מתקיימות בחוסאן מדי ערב על ידי צעירים תושבי המקום, שנוהגים להשליך אבנים ובקבוקי תבערה על חיילי צה"ל. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, הצעיר זכריה מוחמד אל-זעאול שנורה הערב נפגע בראשו ומת מפציעתו בבית חולים בבית לחם. מתחילת שנת 2023 נהרגו 171 פלסטינים על ידי ישראל, בהם 29 ילדים ושש נשים, בין היתר ביהודה שומרון, עזה ומזרח ירושלים.
כאמור, במחנה הפליטים ג'נין התכנסו בשעות הערב כל הפלגים החמושים הפלסטינים, בין היתר של פת"ח, הג'יהאד האיסלאמי, חמאס והחזית העממית, במטרה לשדר אחדות רחבה בין כל הזרועות הצבאיות. הפלגים התכנסו גם כדי להביע מסר של המשך ההתנגדות החמושה במחנה הפליטים, לאחר פעילות צה"ל במקום אתמול, שהסתבכה.
1 צפייה בגלריה
רגע השלכת בקבוק התבערה על כוח צה"ל
רגע השלכת בקבוק התבערה על כוח צה"ל
רגע השלכת בקבוק התבערה על כוח צה"ל

הפעילות של כוחות הביטחון בג'נין החלה אתמול ב-04:00 לפנות בוקר, והסתיימה רק סביב השעה 15:30. הכוחות עצרו שני מבוקשים חשודים בטרור - פעיל חמאס ומבוקש מהג'יהאד האיסלאמי - אבל עם יציאת הכוחות,בסביבות 7:10 בבוקר נפגע רכב ממוגן של צה"ל מסוג "פנתר" ממטענים שהונחו בציר והתפוצצו מתחתיו, והפעילות הסתבכה. פרט ללוחמים, נפצע בפעילות גם כלב של יחידת "עוקץ" שהיה באותו רכב שעלה על המטענים.
בפעולת החילוץ השתתפו לוחמים משש יחידות שונות של הצבא, וגם מימ"ס. הלוחמים, לפי התחקיר, הפגינו דיוק, קור רוח ואומץ לב, והרגו לפחות חמישה מחבלים - בהם פעיל ג'יהאד איסלאמי. בצה"ל אמרו כי לא ידוע על שום פגיעה בבלתי מעורבים, ובסך הכול נעצרו ארבעה מבוקשים. כדי לאפשר את החילוץ, ועל מנת להרחיק מחבלים, צה"ל תקף באוויר באמצעות מסוקי אפאצ'י - בפעם הראשונה זה יותר מ-20 שנה ביהודה ושומרון. בסך הכול נפגעו שבעה כלי רכב ממוגנים שהושבתו במהלך פעולת החילוץ, ושמונה לוחמים נפצעו במהלכה. בצבא החלו בתחקיר ההסתבכות.