"קיבלתי אש מהמסגד": כך נשמעו הקלטות הטייסים והלוחמים במהלך הפעילות שהסתבכה בג'נין, זמן קצר אחרי שאחד מכלי הרכב הממוגנים נפגע ממטען והלוחמים שבתוכו נפצעו. "ירי להתרעה מצפון למסגד, אשרו קבלה, להישאר בתוך הכלים", נשמעה ההנחיה - והתשובה: "מצוין, כנראה יש שניים, שני חמושים בקומה השלישית. את האש אנחנו מקבלים מהמסגד שנמצא מזרחית אלינו". שעות אחרי האירוע, שני לוחמי מילואים נפצעו באורח קל בפיגוע דריסה הערב (שני) בצפון השומרון.
המסוק, נציין, הפציץ בסמוך למסגד - ולא את המסגד עצמו, בזמן שהלוחמים ירו לעבר מקור הירי. בהמשך ההקלטה, שפורסמה על-ידי צה"ל, נשמע אחד המפקדים אומרים: "ממש עוד רגע אנחנו מזנקים. הם רגע לפני פריקה, אני מעדכן אתכם". בהמשך נאמר: "מתחילה חדירה, המשימה המרכזית עד שיגיעו כל העתודות זה לייצר שליטה מבצעית על המרחב, לבודד ולהוציא את הפצועים. אחרי זה נתעסק בפינוי של הפנתר ובפינוי של הבית הנוסף".


הכוחות מדברים על הירי לעבר המחבלים שפתחו לעברם באש מהמסגד, ואז נשמע אחד האנשים בקשר אומר: "אני איתכם, מוכן לעוד טילים בצד אם צריך, כדי לעזור להפסיק את הירי. יש עניין בכזה דבר?". בהמשך מזהירים החיילים שוב מהמסגד ומבהירים כי מתבצע ירי מתוכו, ואז אומרים: "חיובי, אנחנו יודעים, אנחנו יורים למסגד. אנחנו זיהינו את החמושים".
על רקע ההיערכות באוגדת איו"ש לפיגועי נקם בעקבות התקרית בג'נין, כוח מילואים של צה"ל ירה הערב לעבר רכב פלסטיני שניסה לדרוס לוחמים סמוך ליישוב שקד בצפון השומרון, ליד חטיבת 300 שבחטיבת מנשה. לוחם בן 38 נפצע באורח קל מרסיס שנורה מכוח צה"ל לעבר המחבלים ופונה לבית החולים הלל יפה בחדרה, ולוחם נוסף נפצע באורח קל וסובל מנקע ברגלו. שני הפלסטינים שהיו ברכב נפצעו, הועברו לבית החולים, ולפי משרד הבריאות הפלסטיני מצבו של אחד מהם אנוש.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מפעילות כוחות הביטחון בג'נין
תיעוד מפעילות כוחות הביטחון בג'נין
תיעוד מפעילות מסוק הקרב של צה"ל בג'נין
(צילום: דובר צה"ל)
2 צפייה בגלריה
האמבולנס שפינה את הפצוע ממקום סמוך לזירה
האמבולנס שפינה את הפצוע ממקום סמוך לזירה
זירת פיגוע הדריסה סמוך ליישוב שקד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
הפעילות באזור כפר בורקין ובג'בריאת של יחידת המסערבים של מג"ב וסיירת צנחנים החלה ב-04:00 לפנות בוקר, והסתיימה רק סביב השעה 15:30. הכוחות עצרו שני מבוקשים חשודים בטרור - פעיל חמאס ומבוקש מהג'יהאד האיסלאמי - אבל עם יציאת הכוחות, בסביבות 7:10 בבוקר, נפגע רכב ממוגן מסוג "פנתר" של צה"ל ממטענים שהונחו בציר והתפוצצו מתחתיו, והפעילות הסתבכה. פרט ללוחמים, נפצע בפעילות גם כלב של יחידת "עוקץ" שהיה באותו רכב שעלה על מטענים.
בפעולת החילוץ השתתפו לוחמים משש יחידות שונות של הצבא, וגם מימ"ס. הלוחמים, לפי התחקיר, הפגינו דיוק, קור רוח ואומץ לב, והרגו לפחות חמישה מחבלים - בהם פעיל ג'יהאד איסלאמי. בצה"ל אמרו כי לא ידוע על שום פגיעה בבלתי מעורבים, ובסך הכול נעצרו ארבעה מבוקשים. כדי לאפשר את החילוץ, ועל מנת להרחיק מחבלים, צה"ל תקף באוויר באמצעות מסוקי אפאצ'י - בפעם הראשונה זה יותר מ-20 שנה ביהודה ושומרון. בסך הכול נפגעו שבעה כלי רכב ממוגנים שהושבתו במהלך פעולת החילוץ, ושמונה לוחמים נפצעו במהלכה. בצבא החלו בתחקיר ההסתבכות.
כעת נערכים כאמור באוגדת איו"ש בכוננות מוגברת לפיגועי נקם, והיערכות כזו כוללת בין השאר הגנה על היישובים והצירים בעקבות הפעולה. בנוסף, ובצל התגברות הקולות שקוראים לצבא לצאת למבצע רחב בצפון השומרון, בצה"ל מעריכים שכוחות אוגדת איו"ש כלל לא מוגבלים לפעול במנעדים ובכמויות שונות של חיילים - כשרק לפני שבועיים השתתפו כ-500 לוחמים בפעולה במחנה הפליטים בלאטה. בצה"ל אומרים שכל פעולה תהיה בדיוק ובהתאם למשימה, לאור מטרה ובהתאם לצורך מבצעי בלבד.