1 צפייה בגלריה
אשר גרוניס
אשר גרוניס
אשר גרוניס
(צילום: אלכס קולומויסקי)
נשיא בית המשפט העליון לשעבר אשר גרוניס נבחר לעמוד בראש ועדת האיתור ליועץ המשפטי לממשלה הבא, שיחליף את אביחי מנדלבליט.
ל-ynet נודע כי לגרוניס הובהר ששר המשפטים מתכוון לפצל את התפקיד לשניים: ראש התביעה הכללית שאחראי על הפרקליטות וגופי התביעה במדינה, ויועץ לממשלה אשר עצותיו מחייבות אותה, כך שייתכן שהמועמד הנבחר ימצא את עצמו עם סמכות שונה ממה שהיה נהוג עד כה.
היוזמה של שר המשפטים זכתה כבר להתנגדותו של היועמ"ש הנוכחי אביחי מנדלבליט. בכנס שנערך לפני כארבעה חודשים הוא התייחס לנושא במרומז כשדיבר על הוועדה שדנה בפיצול תפקיד הפרקליט הצבאי בצה"ל.
"היא דווקא קבעה רעיונות וכללים איך לחזק את מעמד הפצ"ר בעל הכובע הכפול, דווקא בעל הכובע הכפול כמי שעומד בראש מערכת המשפט הצבאית", אמר מנדלבליט. "מי שחושב שיש לזה הקשר לעניינים אחרים אקטואליים - לא בהכרח טועה".
מנדלבליט צפוי לסיים את תפקידו בסוף ינואר 2022. בינתיים, השר סער מתכוון לסיים את הקמת ועדת האיתור לבחירת היועץ המשפטי עד לסוף החודש, ועד אז הממשלה צפויה לבחור את הנציג מטעמה לוועדה - שיהיה שר משפטים לשעבר.
בשבוע שעבר נבחר ח"כ צבי האוזר (תקווה חדשה) כנציג הכנסת לוועדה, כפי שנקבע בהסכם הקואליציוני. כמו כן נבחרו לוועדה עורכת הדין תמי אולמן כנציגת לשכת עורכי הדין, ופרופ' רון שפירא כנציג הפקולטות למשפטים.