מורשד אלעג'לוני, אביו של מוחמד אלעג'לוני, הצעיר בעל תסמונת דאון שהורחק השבוע בכוח על ידי שוטרים בהפגנת תמיכה בתושבים הפלסטינים בשכונת שייח ג'ראח, אמר היום (רביעי) כי הוא לא מעוניין להתלונן או לתבוע את המשטרה.
"אנחנו במצב רגיש ואני לא מעוניין שמישהו ירכב על הגל וינצל את החולשות של בני", הוסיף בשיחה עם ynet. "מדובר בצעיר בעל צרכים מיוחדים. אוי למי שמנצל את האוכלוסייה הזו בשביל מטרה מסוימת".
מפקד מרחב קדם במחוז ירושלים, תת-ניצב סמי מרציאנו, נפגש אתמול עם קרוביו של מוחמד, ואמר להם כי הוא מצטער על המקרה. "גם אנחנו כמשטרה וגם אתם כבני משפחתו, חייבים לפעול למנוע הישנות של מקרים כאלו בעתיד", אמר להם הקצין.
"קריאות הסתה לפגיעה ביהודים ובכלל- עלולות להוביל לאלימות והפרות סדר. הן אינן מקובלות עלינו ולא נאפשר אותם", הוסיף מרציאנו ואמר: "מנגד עלינו כמשטרה מוטלת החובה לדאוג לאנשים עם צרכים מיוחדים ולגלות סובלנות מיוחדת במפגש עמם. לצד זאת אסור לנצל את מצבם ולעשות בכך שימוש ציני ופסול. השאירו ילדים קטנים ואנשים עם צרכים מיוחדים מחוץ לכל סכסוך או מחאה".
2 צפייה בגלריה
מוחמד אלעג'לוני
מוחמד אלעג'לוני
מוחמד אלעג'לוני מול השוטרים. אביו: "לא מעונין שינצלו את חולשתו"
(צילום: אלקסטל)
2 צפייה בגלריה
אירוע הירי במזרח ירושלים: איאד אלחלאק פלסטיני בעל צרכים מיוחדים הוא ההרוג
אירוע הירי במזרח ירושלים: איאד אלחלאק פלסטיני בעל צרכים מיוחדים הוא ההרוג
איאד אל-חלאק, שנורה למוות ע"י שוטרים. למדו אותה כיתה
ח"כים ואנשי ציבור רבים התקוממו נגד התנהגות שוטרי ירושלים כפי שתועדו באירוע. אלעג'לוני, שלמד במוסד לצעירים בעלי צרכים מיוחדים בירושלים, היה בן כיתתו איאד אלחלאק, שנורה למוות במאי 2020 על ידי שוטרי מג"ב שחשדו שהוא מחבל.
רנא אל-חלאק, אמו של איאד אל-חלאק, התייחסה לתיעוד של אלעג'לוני בירושלים השבוע: "ראינו איך הוא פחד בזמן שהותקף ודמיינתי איך בני איאד בטח פחד כמוהו בדיוק. בעלי צרכים מיוחדים הם מאוד רגישים והמשטרה לא מתחשבת ולא רואה אותם בכלל. זה כואב, זה לא אנושי בכלל".
לדבריה, בכל פעם שהיא פוגשת את אלעג'לוני ברחובות בירושלים הוא מזהה אותה ואומר לה שהוא מתגעגע לבנה, שהיה חברו הטוב. "אני כבר לא בקשר עם ההורים של אותם צעירים שהיו בכיתה של איאד כי האסון שעברנו לא קל בכלל. אי אפשר לעכל את האובדן", אמרה.