בית משפט השלום בפתח תקווה שחרר הבוקר (שישי) למעצר בית עד יום שני את נתן (70) ורחל (65) מלר, בני הזוג מכרמי יוסף שלפי החשד גרמו ברשלנות למותו של כליל קמחי (32) מתל אביב שנשאב לבולען במסיבת בריכה בווילה פרטית בבעלותם ביישוב בשפלה.
במהלך הדיון, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם של בני הזוג מלר בשבוע, אולם השופטת כרמית בן אליעזר החליטה לשחרר אותם למעצר בית אצל בתם בכפר סבא ולמנוע בשלב זה את חזרתם לכרמי יוסף.
8 צפייה בגלריה
כליל קמחי החשודים בגרימת מוות ברשלנות
כליל קמחי החשודים בגרימת מוות ברשלנות
כליל קמחי ובני הזוג שחשודים בגרימת מותו ברשלנות
(צילום: יריב כץ)
ציון אמיר, עורך דינם של בני הזוג שחשודים גם בניהול עסק ללא רישיון והלבנת הון, אמר לפני הדיון כי "מדובר בטרגדיה איומה, מדובר באירוע חריג מאוד, לא פחות חריג ממכת ברק. דבר כזה קורה פעם במאה שנים, וזה קרה למרבה הצער. אדם צעיר בתחילת חייו מוצא את מותו בצורה כל כך טרגית וקשה".
נציג המשטרה, רס"ב רמי דסטה, אמר בדיון כי "מדובר באירוע קשה וטרגי. מדובר במקום ללא היתר וללא שום סמכות. אדם קיפח את חייו, לחשוד יש תרומה מאוד גדולה לתוצאה הטרגית הזאת. הם יכלו למנוע את התוצאה הזאת אם היו מקבלים היתר. לחשוד הרשעה בגין בנייה ללא היתר".
עו"ד אמיר ציין בדיון: "מדובר באירוע חריג מאוד. לא היה מקרה דומה. אתם מאשימים אותם במוות ברשלנות. הבית הזה נבנה ב-1992, לפני 30 שנה בדיוק. העסק מתפקד כל השנים האלה בלי שום תקלה, בלי שום בעיה. שניהם ללא עבר פלילי".
הפרקליט הוסיף: "מדובר באנשים טובים. האישה עובדת עשרות שנים כאחות. האיש חולה, לוקח כדורים. יש להם ילד עם פוסט טראומה מהצבא. עצרתם אותם והשארתם אותו לבד. החקירה הייתה קצרה והם שיתפו פעולה, לא היה צורך לעצור אותם כל הלילה. חבל שחייבים להגיע לבית משפט. לקחו אותם כמו שתי ארנבות שהניחו אותן מתחת למשאית".

"תשתית ראייתית לבניית הבריכה ללא היתר"

השופטת בן אליעזר ציינה בהחלטתה כי "מדובר באירוע קשה עם תוצאות טרגיות, במהלך אירוע שהתקיים בבריכה בחצר ביתם של המשיבים נפער בולען תחת הבריכה שסחף אליו את המתרחצים ובחור צעיר נהרג. היחידה החוקרת מייחסת לחשודים מוות ברשלנות, בין היתר בהתחשב בכך שהם חשודים בניהול עסק ללא רישיון.
"אציין כי קיימת תשתית ראייתית לניהול עסק ללא רישיון ובניית הבריכה ללא היתר. מדובר בזוג חשודים נורמטיביים ונעדרים עבר פלילי. הרשעה בודדת שהוזכרה במהלך הדיון התיישנה ונמחקה. קיים חשש מסוים ששחרור ללא תנאי יוביל לשיבוש בהליכי החקירה. החשודים ישוחררו ויורחקו מכרמי יוסף עד יום שני בשעה 12:00".
8 צפייה בגלריה
כליל קמחי
כליל קמחי
כליל קמחי וזירת האסון
אל בית משפחתו של קמחי בכפר סבא מגיעים מאז שעות הבוקר קרובים וחברים. האח נוה מירר בבכי ואמר: "אוהבים אותו לנצח". רינה, חברת משפחה, סיפרה: "עד שבע וחצי בערב הם לא ידעו שהוא היה שם. הם היו בדרך לסופר, ואז התקשר לאבא של כליל שוטר כי מצאו את הטלפון שלו. ביקשו מההורים להגיע הביתה, הם לא הבינו מה קרה. כשהם הגיעו האימא ראתה עובדת סוציאלית שהיא מכירה, והבינה שקרה משהו רע".
בחקירה שנפתחה מיד לאחר היוודע דבר האסון עלה חשד גם כאמור גם להפעלת עסק ללא רישיון והלבנת הון. התברר כי לווילה שנבנתה לפני 27 שנים היה רק היתר בנייה לווילה עצמה, ולא לבריכה הגדולה בחצר.
במסגרת החקירה בודקת המשטרה אם הבריכה במקום הושכרה, ואם מדובר בעסק שנוהל עם רישיון - או ללא. הבריכה הגדולה שוכנת בווילה שנבנתה לפני שנים רבות על מצוק בקצה המערבי של כרמי יוסף, מול תל גזר. האזור כולו יושב על חללים תת-קרקעיים ומערות קבורה, ולפי הערכות הבריכה עם משקל המים הרב שבה קרסה בחלקה לאחד החללים הללו – וכך נוצר הבולען.
8 צפייה בגלריה
בולען בבית פרטי בכרמי יוסף
בולען בבית פרטי בכרמי יוסף
זירת האסון
(צילום: כבאות והצלה)
8 צפייה בגלריה
בולען בבית פרטי בכרמי יוסף
בולען בבית פרטי בכרמי יוסף
(צילום: כבאות והצלה)
8 צפייה בגלריה
כוחות חילוץ בזירה
כוחות חילוץ בזירה
(צילום: שאול גולן)
8 צפייה בגלריה
כוחות חילוץ בזירה
כוחות חילוץ בזירה
(צילום: כבאות והצלה)
8 צפייה בגלריה
חילוץ בזירה
חילוץ בזירה
(צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל)
החוקרים גבו עדויות כבר בזמן החילוץ ממשתתפי מסיבת הבריכה ומכל הספקים לאירוע במסיבה בבריכה של הווילה הפרטית. איזי גורן, יו"ר ועד היישוב כרמי יוסף, אמר כי המקום כנראה הושכר לאירועים, והדגיש כי ליישוב עצמו אין דרך לאכוף סוגיות הקשורות לכך.
לדברי גורן, "אנחנו לא נותנים היתרי בנייה, יש ועדה לתכנון ובניה של המועצה האזורית. כל אחד עושה כראות עיניו בחצר הפרטית שלו. כמו שאני מבין זה בית פרטי שמושכר לאירועים. הבריכה מושכרת למסיבות. זאת טרגדיה לכולם – גם לבעלי הבית ובעיקר לצעיר שאיבד את חייו".
הבולען נפער אתמול בצהריים בעיצומה של המסיבה שערכה חברה לשיווק דיגיטלי מתל אביב בהשתתפות עשרות בני אדם. שניים מהמשתתפים נסחפו עם המים ונשאבו לבולען. אחד מהם, בן 34, יצא בכוחות עצמו ופונה במצב קל לבית החולים קפלן ברחובות. גופתו של קמחי אותרה בתוך מנהרה תת-קרקעית כעבור כמה שעות בתום פעולות חילוץ מורכבות. 15 ממשתתפי המסיבה לקו בחרדה וטופלו במקום.

"הוא בן אדם מהמם. איך אלוהים לוקח את האנשים הכי טובים? למה?", אמרה חברה טובה של קמחי, תושב כפר סבא במקור. קמחי עבד במשך שנים בקריאייטיב במשרדי פרסום, ובשנים האחרונות התחיל לכתוב ולשתף תובנות מעניינות בפייסבוק על החיים בעקבות תהליך התפתחות אישית שעבר. חבריו סיפרו על אדם חיובי וחברותי, שגר בשנים האחרונות מול הים שאליו היה מאוד מחובר.
"ביום חמישי, בדיוק לפני שבוע, פגשתי אותו במקרה בחוף הילטון בתל אביב אחרי כמה שנים טובות", סיפר אחד מחבריו. "הייתה שיחה ממש טובה וחיובית". אחת מחברותיו הטובות של כליל אמרה בשיחה עם ynet כי "הוא היה בחור מדהים, חבר זהב. תמיד שם לתמוך ברגעים קשים, תמיד מצחיק, היה מרכז המסיבה. הוא היה מפיק מסיבות לכל החברים - באילת, בבינתחומי, בפורים - היה איתו הכי כיף בעולם. הוא היה אכפתי, מתחשב, טוב לב ומוכשר. זה בלתי נתפס".
8 צפייה בגלריה
כליל קמחי
כליל קמחי
כליל קמחי

אחד מחבריו של קמחי ספד לו בפייסבוק: "איך אהבת את החיים, מה כבר הספקת לעזאזל? איך אני אוהב אותך ומתגעגע". חברה נוספת כתבה לקמחי כי "אני לא מאמינה שאני עומדת לכתוב עלייך בלשון עבר. היית אחד האנשים הכי מיוחדים שיש. אוהבת אותך ולא מאמינה שכבר לא ניפגש. הלב שלי שבור".
חברה אחרת של קמחי כתבה: "הלב שלי מרוסק, מסרב להאמין. בטח תכף יעירו אותנו. כליל, אני יודעת שאומרים את זה על כולם, אבל אתה היית שונה. זה שתמיד רוצים להיות איתו, ללמוד ממנו ולצחוק ממנו. אתה השראה. לא היית, כי תמיד תהיה. אני אוהבת אותך, חבר שלי. לנצח".
קמחי למד באוניברסיטת רייכמן בבינתחומי בהרצליה. אחת מחברותיו הטובות של כליל, שהכירה אותו יותר מ-15 שנה, אמרה בשיחה עם ynet: "הוא תמיד היה בן אדם שמביא נקודת מבט שונה. יביא מחקר על איך להסתכל על החיים. תמיד מלמד. בשנינות בהומור. זה משהו מאוד נדיר. בן אדם שיודע להקליל סיטואציה.
"אם ישבתי איתו שיחה על קפה יכולתי להגיע למקומות הכי מטורפים. הוא תמיד דחף קדימה. הביא נקודת מבט של 'בוא נעשה את זה'". לדבריה, היא מכירה אותו מגיל 15: "הוא היה רווק, גר בתל אביב והיה לו פרויקט 'שקשוכליל' - מהמילה שקשוקה וקלילות. ומארח אנשים עם השקשוקה אצלו בבית. הוא עבד בשיווק ובדיגיטל והוא תותח בתחום הזה".
בכתבה זו שולבו סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות. אם צילמתם או ידוע לכם מי צילם, אנא צרו קשר במייל האדום.