מאתגרים את ממשלת הימין: במלאת 30 ימים למותו של הרב חיים דרוקמן, ממנהיגי הציונות הדתית, הוקם הלילה (בין חמישי לשישי) מאחז חדש בשומרון בשם "אור חיים" ליד ההתנחלות מגדלים. כך נודע ל-ynet. "סבא נלחם לאורך כל חייו על כל פיסת אדמה בארץ ישראל ותמיד היה לצד הנאבקים על הארץ", סיפר נווה שינדלר, נכדו של הרב דרוקמן ואחד מיוזמי מבצע הקמת המאחז.
עם גרעין ההתיישבות של המאחז נמנות חמש משפחות וכמה בחורים שסייעו בהקמתו. לדברי חברי הגרעין, נקודת ההתיישבות שהוקמה יושבת על מיקום אסטרטגי ביותר שחולש על כביש חוצה שומרון בחיבור בין הבקעה לשומרון ולמרכז הארץ, והיא נועדה למנוע רצף טריטוריאלי של הפלסטינים באזור. מדובר במאחז המשמעותי הראשון שהוקם מכינון הממשלה החדשה, והשאלה כעת אם הוא יפונה עוד היום, או שיותר למשפחות להישאר במקום במהלך השבת.
6 צפייה בגלריה
מאחז "אור חיים" לזכרו של הרב דרוקמן בשומרון
מאחז "אור חיים" לזכרו של הרב דרוקמן בשומרון
הקמת מאחז "אור חיים" לזכרו של הרב דרוקמן בשומרון
"מיד אחרי פטירתו של סבא גמלה בליבנו החלטה להקים יישוב חדש בשומרון לעילוי נשמתו, מתוך הכרה והבנה שההנצחה הכי טובה של סבא היא הקמת יישוב חדש", אמר הנכד שינדלר. "גיבשנו גרעין ראשוני של חמש משפחות שאיתן עלינו הלילה לנקודה החדשה ובעזרת ה' בהמשך יצטרפו משפחות נוספות שכבר פנו אלינו".
נכדו של הרב דרוקמן אמר עוד: "אנו קוראים לכל עם ישראל לבוא לחזק, ולהצטרף לפעילות. המערכה על יהודה ושומרון לא נעצרת לרגע, ואנו צריכים איתכם איתנו כדי לנצח".
6 צפייה בגלריה
הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמן
(צילום: מוטי קמחי)
ידעיה שטיין, ממשפחות הגרעין המייסד, הוסיף: "עלינו לכאן להקים יישוב יהודי חדש כמענה להשתלטות השיטתית באזור שמובילה הרשות הפלסטינית".
כלקח מהקמת המאחז השנוי במחלוקת אביתר, הורה שר הביטחון לשעבר בני גנץ בתקופת הממשלה הקודמת לפנות בצורה מיידית כל מאחז שקם על הקרקע, לבטח כזה שמכיל כמה משפחות עם מבנים ארעיים. כעת תצטרך להידרש לסוגיה הממשלה החדשה, בהובלת שר הביטחון יואב גלנט והשרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'.