לוחם מיחידת שלדג נפצע אתמול (שלישי) באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. כך הודיע דובר צה"ל, שהוסיף כי הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, ומשפחתו עודכנה. התקרית התרחשה במהלך מבצע בבית חאנון.
1 צפייה בגלריה
תיעוד מפעילות צוות הקרב של חטיבת הנח״ל במרכז רצועת עזה
תיעוד מפעילות צוות הקרב של חטיבת הנח״ל במרכז רצועת עזה
תיעוד מפעילות צוות הקרב של חטיבת הנח״ל במרכז רצועת עזה.ארכיון
(צילום: דובר צה"ל )
שלשום, בתקרית קשה נוספת בגבול הצפוני, נפצעו ארבעה לוחמי צה"ל מגולני ומיהל"ם בגזרה המערבית של הגבול, בתוך שטח לבנון, מפיצוץ שלפי החשד נגרם ממטען שהניחו כוחות חיזבאללה, או ממוקש ישן. מצבו של אחד הפצועים קשה, שניים נוספים במצב בינוני ואחד במצב קל.
חיזבאללה עצמו פרסם קבלת אחריות על האירוע, וטען שהטמין מטען חבלה בזירה. הפיצוץ אירע כעשרות או מאות מטרים בתוך שטח לבנון, במהלך סריקה במרחב הגדר של כוח מסיירת גולני, יחד עם יחידות יהל"ם ועוקץ, במטרה לאבטח ולשפר את מרכיבי הביטחון במרחב. לפי תחקיר ראשוני, במקום לא הוכן מארב, וספק אם גורמי חיזבאללה היו מודעים לכוח שהגיע.

בתוך כך, שלשום התפרסמו תיעודים בעזה, בהם ניתן לראות חזרה המונית של תושבים לצפון הרצועה - אפילו אחרי עימותים עם צה"ל, ועל אף אזהרות. הצבא, מצידו, לא מאפשר את מעבר התושבים לצפון הרצועה, עוצר אותם ב"נקז" - ושולח אותם חזרה דרומה. ברשת "קודס" המזוהה עם חמאס נטען כי ילדים מתחת לגיל 14 ונשים הורשו על ידי צה"ל לחזור הבוקר מדרום רצועת עזה צפונה. בתמונות תועדו גם גברים מנסים לנוע צפונה.
זמן קצר לאחר מכן הודיעו בצה"ל כי מדובר ב"שמועות שקריות" - אבל ייתכן שאותה הודעה גרמה לפלסטינים לנוע צפונה בכביש הראשי א-רשיד, והמונים תועדו הולכים לכיוון צפון בטורים ארוכים. בעקבות זאת כוחות צה"ל ירו פצצות עשן למרחב הסמוך, במטרה להשיב את אותם עזתים דרומה.