צפון קוריאה אישרה הלילה (בין חמישי לשישי) חוק המכריז עליה באופן רשמי כמדינה בעלת נשק גרעיני ועיגנה באופן רשמי את השימוש בנשק לצורכי הגנה. כך דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית של פיונגיאנג (KCNA). החוק, שהועבר על-ידי אספת העם העליונה - הפרלמנט של צפון קוריאה - מעגן את מדיניות הנשק הגרעיני של המדינה, ומתאר את כלל התרחישים המאפשרים לה לעשות בו שימוש.
צפון קוריאה כבר הכריזה על עצמה כמדינת נשק גרעיני בחוקתה, אך מטרת החוק החדש היא להדגיש, כאמור, באילו תרחישים תשתמש בו. כמו כן, חברי הפרלמנט אסרו מכירת נשק גרעיני או שיתוף גורמים אחרים בידע הטכנולוגי על כך.
2 צפייה בגלריה
ניסוי בטיל בליסטי צפון קוריאני בחודש מרץ
ניסוי בטיל בליסטי צפון קוריאני בחודש מרץ
ניסוי בטיל בליסטי צפון קוריאני בחודש מרץ
(צילום: KCNA)
שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און איים כי החוק מתיר למדינתו להשתמש בנשק אם תחוש כי נכסיה האסטרטגיים מצויים תחת איום, וכינה את הצעד "בלתי הפיך". עוד הצהיר המנהיג בנאום באספת העם העליונה כי "צפון קוריאה לעולם לא תוותר על נשקה הגרעיני ולא תנהל משא ומתן בעניין פירוקה ממנו".
לדבריו, הנשק דרוש למדינתו על מנת להתמודד עם פעולותיה העוינות מצידה של ארה"ב, שלטענתו, מפעילה קמפיין לחצים כדי להחליש את יכולות ההגנה של צפון קוריאה. קים הדגיש כי מטרת המהלך היא בסופו של דבר למוטט את ממשלתו.
2 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און
"מטרתה של ארה"ב - להחליש את מדינתי". נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ומנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און
(צילום: AFP, AP)
בתוך כך, לפני כשלושה חודשים אמר השליח האמריקני לענייני צפון קוריאה, סונג קים, כי פיונגיאנג עשויה לבצע "בכל רגע" את הניסוי הגרעיני השביעי בתולדותיה, ולא הביעה שום רצון לחזור לשולחן המשא ומתן. גם ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית רפאל גרוסי אמר אז כי יש אינדיקציות לכך שאחד המעברים באתר הניסויים פונגי-רי נפתח מחדש, וייתכן כי מדובר בהכנות לניסוי גרעיני.
היועץ לביטחון לאומי של דרום קוריאה, קים סונג האן, התייחס לסוגיה לפני כשבוע, ואמר כי הוא ומקביליו מארה"ב ומיפן סיכמו על "תגובה חריפה" לניסוי גרעיני של צפון קוריאה - אם וכאשר ייערך.

אם הניסוי הגרעיני אכן יתבצע, הוא יוכל להיות קפיצת מדרגה עבור שאיפתו של קים ג'ונג און לבנות מאגר כלי נשק, שיוכל לאיים איום של ממש על בעלות בריתה של ארה"ב באזור ועל ארה"ב עצמה. יתרה מזאת, הניסוי יהיה בבחינת הסלמה במסע הלחצים שצפון קוריאה מנסה להפעיל על ארה"ב, במטרה לגרום לוושינגטון להשלים עם מעמדה של פיונגיאנג כמעצמה גרעינית ולהקל על צפון קוריאה לנהל משא ומתן על ויתורים כלכליים וביטחוניים מעמדת כוח. המדינה הקומוניסטית מקריבה זה שנים את משאביה המוגבלים לצורך פיתוח יכולת גרעינית ויכולת שיגור טילים, משום שמנהיגיה רואים בכך ערבות להישרדותם.
שיחות הגרעין בין ארה"ב לצפון קוריאה, נזכיר, הגיעו למבוי סתום ב-2019, אחרי שפיונגיאנג לא הפגינה נכונות של ממש להתפרק מנשק גרעיני, וארה"ב סירבה להסיר סנקציות שהטילה עליה.