השרה רגב, הממונה על טקס הדלקת המשואות ואירועי שנת ה-76 למדינה, החליטה כי טקס המשואות יתקיים ללא קהל ויצולם מראש. כך נודע ל-ynet. כבר בתחילת הדיונים על טקס המשואות הבהירה רגב כי הטקס השנה יהיה שונה במתכונתו.
רגב ביקשה את חוות דעת גורמי הביטחון לגבי קיום הטקס בהר הרצל בנוכחות קהל. בטקס היו אמורים להשתתף כ-4,000 איש, ולצד החזרה הגנרלית - שגם בה בימים כתיקונם יש מספר צופים דומה - הדבר עלול להיות בעייתי מבחינה ביטחונית.
עם זאת, בסביבת רגב מסרבים לומר אם ההחלטה אכן נובעת מהמלצת גורמי הביטחון - ועלו טענות כי אחד השיקולים הוא החשש שלה ממחאות במהלך הטקס.
1 צפייה בגלריה
טקס משואות ערב יום העצמאות 75
טקס משואות ערב יום העצמאות 75
טקס המשואות. ייערך בצל המלחמה
(צילום: שלו שלום)
לראשונה, פרק הזיכרון לא יתקיים בהר הרצל, ויכלול במקום זאת את שידור הדלקתן של אבוקות זיכרון בעוטף ובסביבתו, בקיבוצים, במושבים, ביישובים, בערים, באתר המסיבות, במועצות ובבסיס צה"ל, שספגו אבידות כבדות ב-7 באוקטובר.
השרה רגב החליטה לקיים את הטקס ללא קהל ולצלמו מראש תוך שקילת מכלול הנסיבות החריגות - ובהן טבח 7 באוקטובר והאקלים הציבורי הכולל שכול, אובדן וכאב עמוקים, לצד המאמצים להחזרת החטופים.
כזכור, רגב קיבלה את האחריות לטקס המשואות על אף שהנושא לא קשור למשרד התחבורה שבראשו היא עומדת. כבר כשהחלו ההכנות לטקס היה ברור שהשנה הוא ייערך במתכונת שונה ויעמוד בצל המלחמה. בתחילת פברואר הודיעה רגב כי "לאחר הפתיחה הרשמית בהר הרצל, נחזה בהדלקתן של אבוקות זיכרון בהשתתפות נציגות ונציגי הקהילות ממועצות ומערים בדרום. בפרק הזיכרון, הפותח את טקס המשואות, ישולבו יישובים וערים שהותקפו וספגו אבידות קשות ב-7 באוקטובר". בהמשך הודיעה כי את הטקס ינחו מגי טביבי ותמיר סטיינמן. רגב הסבירה כי "טביבי וסטיינמן הינם דמויות מובילות בתקשורת הישראלית, והשילוב ביניהם מביא לידי ביטוי את האחדות הנדרשת במיוחד בעת הזו".