בתחילת החודש הודיעו מקורביו של מנהיג האופוזיציה הכלוא אלכסיי נבלני, שנידון ליותר מ-30 שנות מאסר ברוסיה, כי הוא הוצא ממושבת העונשין IK-6 שבה היה כלוא במחוז ולדימיר, כ-235 ק"מ מהבירה מוסקבה, והועבר למקום לא ידוע. קירה ירמיש, הדוברת של נבלני בן ה-47, דיווחה בטוויטר כי עורך דינו שחיכה לו מחוץ לכלא התבשר שהוא אינו כלוא שם עוד.
הדיווח על היעלמותו של נבלני ב-6 בדצמבר עורר דאגה בבית הלבן, ופוליטיקאים במערב הביעו חשש למצבו של היריב הגדול ביותר של ולדימיר פוטין ברוסיה.
2 צפייה בגלריה
אלכסיי נבלני ב כלא מופיע באמצעות הווידאו בדיון בבית המשפט ב רוסיה
אלכסיי נבלני ב כלא מופיע באמצעות הווידאו בדיון בבית המשפט ב רוסיה
נבלני והיישוב חארפ, שם נמצאת מושבת העונשין IK-3
(צילום: AP)
אתמול הודיעו אנשיו של נבלני כי הוא אותר אחרי יותר משבועיים. "מצאנו את אלכסיי נבלני", אמרה הדוברת ירמיש, וסיפרה שהוא הועבר למושבת העונשין המרוחקת IK-3, שנמצאת 60 ק"מ צפונית לחוג הארקטי. בית הסוהר שוכן במחוז ימאלו-ננץ בצפון-מערב סיביר, במרחק 1,900 ק"מ ממוסקבה.
הכינוי של הכלא ביישוב חארפ בימאלו-ננץ הוא "זאב הקוטב". התנאים בכלא קשים במיוחד ורוב האסירים ששוהים בו הורשעו בפשעים חמורים. הכלא הוקם בשנות השישים כגולאג - מחנה עבודה לאסירים בברית המועצות. החורף אכזרי, ובשבוע הבא אמורות הטמפרטורות להגיע למינוס 28.
2 צפייה בגלריה
מושבת עונשין IK-3 ב סיביר הכלא החדש של אלכסיי נבלני רוסיה
מושבת עונשין IK-3 ב סיביר הכלא החדש של אלכסיי נבלני רוסיה
IK-3. מבתי הסוהר המרוחקים והקשים ביותר ברוסיה
(צילום: AP)
כהרגלו, גם בעדכון האחרון שמר נבלני על הומור וכתב: "אני סנטה קלאוס החדש שלכם". הוא סיפר: "יש לי עכשיו מעיל צמר וכובע פרווה, ובקרוב אני אקבל ואלנקי (מגפיים רוסיים מסורתיים). 20 הימים של ההעברה לכאן היו די מתישים, אבל אני עדיין במצב רוח מצוין, כמו שצריך להיות לסנטה קלאוס".
"יצאתי להליכה. החצר נמצאת בתא הסמוך, והשלג מכסה את הרצפה", כתב נבלני. הוא סיפר שהוא ראה את השומרים בכניסה לכלא, שהיו חמושים במקלעים. בעדכון בטוויטר הודה נבלני לתומכיו ולכל מי שדאג החודש לשלומו. "אל תדאגו בקשר אליי, אני נורא שמח שסוף-סוף הגעתי לכאן", הוא מסר. הדוברת ירמיש עדכנה שעורך דינו של נבלני הצליח לפגוש אותו אתמול בכלא, וסיפר שמצבו טוב.