שר האוצר מתנצל בחצי פה על ההתבטאות שגרמה לסערה: לאחר שבישיבת הממשלה אתמול (יום א') המליץ למורי הדרך להחליף מקצוע, אמר היום יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בפתח ישיבת הסיעה כי "יכול להיות שהניסוח שלי היה לא מוצלח אבל הנתונים נכונים". הוא הביע תקווה "שנוכל לגבש חבילת סיוע ולפרסם אותה באופן סופי. צריך להחליף את מדיניות המענקים בהשקעות". ynet העביר את ישיבות הסיעה בשידור חי.
3 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן ישיבת סיעה ישראל ביתנו
אביגדור ליברמן ישיבת סיעה ישראל ביתנו
ליברמן בפתח ישיבת הסיעה. "אנחנו בעיצומו של גל חמישי, ואף אחד לא ערב שלא יהיה גל שישי"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"במצב שאין תעסוקה במשק ואין מספיק מקומות עבודה, הולכים לכיוון של תעסוקה יזומה. במצב שלנו היום, חסרים אלפי עובדים, יש היצע ענק, חסרים עובדים בהייטק, בתעשייה ובקמעונאות, כל יום אנחנו מקבלים דרישות להביא עובדים זרים", אמר ליברמן בפתח ישיבת הסיעה. "אנחנו נמצאים בעיצומו של הגל החמישי, ואף אחד לא ערב שלא יהיה גל שישי ולכן צריך להבין שגם בשנה הבאה לא יהיו פה 4.5 מיליון תיירים, ואת זה אפשר להבין גם מבלי להיות שר האוצר. הגישה שלנו היא קודם כל הגינות, להבין מה הדרישות, הנזקים ומהי היכולת שלנו לסייע ורק אז מגבשים את החבילה".
בישיבת הממשלה אתמול אמר ראש הממשלה נפתלי בנט לשרים כי "יש פגיעה קשה בתיירות שצריך לתת לה מענה כלכלי, אבל סגר יהיה פגיעה בכל המשק. פעולה נחרצת עכשיו עם פגיעה כלכלית מסוימת עדיפה מפגיעה אחר כך שהיא פי 100".
ליברמן אמר אתמול כי "הבעיה היא המלונות הקטנים שהתבססו על תיירות נכנסת. שם צריך לבדוק מאזנים. לגבי סוכני נסיעות ומורי דרך צריך לומר: 'תתחילו לשנות את המקצוע'. מ-4.5 מיליון תיירים ירדנו ל-200 אלף וזה גם כשמסתכלים על התחזיות. חלק לא מבוטל ממורי הדרך כבר שינו תחום".
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
בנט ולפיד
(צילום: אמיל סלמן)
על רקע ביקורו של בנט באיחוד האמירויות, אמר שר החוץ יאיר לפיד כי הוא מודאג מהדיאלוג בין האמירויות לבין איראן. "יש דיאלוג בין האיראנים לבין האמירויות", אמר לפיד בפתח ישיבת סיעת יש עתיד. "אנחנו רואים עין בעין עם האמירתים את הסכנה הגלומה בשלטון באיראן, בוודאי בתוכנית הגרעין. אנחנו מקיימים איתם דיאלוג גלוי על זה, בין השאר לפני ואחרי הביקורים שנעשו בטהרן. אנחנו לא מצליחים תמיד להגיע למצב שכל המדינות עובדות בתיאום מלא איתנו, אבל בסך הכול עם האמירתים יש שיתוף פעולה טוב מאוד בתחום המדיני".
שרת התחבורה מרב מיכאלי אמרה בפתח ישיבת סיעת העבודה כי הממשלה "לא יכולה להפקיר" את ענף התיירות. לדבריה, "כל מי שנפגע ונפגעת מהחלטות הממשלה חייבת לקבל סיוע ופיצוי מהיר ומיידי. זאת לא אפשרות לסייע להם, זו החובה של המשלה. מי שנפגעה מהחלטות הממשלה צריכה לקבל סיוע כאן ועכשיו".
3 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי ישיבת סיעה העבודה
מרב מיכאלי ישיבת סיעה העבודה
מיכאלי. "מי שנפגעה מהחלטות הממשלה צריכה לקבל סיוע כאן ועכשיו"
(צילום: יואב דודקוביץ')
שר המשפטים גדעון סער התייחס בפתח ישיבת סיעת תקווה חדשה למינויו של היועץ המשפטי הבא לממשלה. "ועדת האיתור התכנסה אתמול, הגשתי שלושה מועמדים מצוינים. זה תפקיד שדורש עמוד שדרה ויכולות ניהול. אני מתואם בנושא הזה עם ראש הממשלה באופן מלא ואנחנו מתקדמים בתהליך הזה", אמר סער.
יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אמר כי "הממשלה מפקירה את העצמאיים והעסקים, דואגת רק לעצמה, לג'ובים". בפתח ישיבת סיעת הליכוד הוסיף נתניהו כי "כל זה מתגמד מול המחדל הענק שלהם וזה הגרעין האיראני. ראיתי את הדיווח של ה'ניו יורק טיימס' לפיו ישראל מעדכנת את ארה"ב ביחס לפעולותיה ותוכניותיה מול איראן. אם זה נכון - זאת טעות חמורה. ואם הידיעה שהתפרסמה היום, שארה"ב שללה אספקת שני מטוסי תדלוק שהזמנו, זאת עוד הוכחה לכך".