חמאס ממשיך להקשיח עמדות במשא ומתן להסדרה מול ישראל חרף כניסתו של השליח הקטארי, מוחמד אל-עמאדי, לרצועת עזה. אחרי שנכנס בלילה שבין חמישי לשישי, אל-עמאדי מנהל עדיין דיונים ברצועה עם מנהיג חמאס יחיא סינוואר, אך לפי שעה חמאס ממשיך להתעקש שההסלמה בפעולות על גדר המערכת תימשך גם בימים הבאים על אף שיחידות ההטרדה הליליות לא יצאו אתמול לפעולותיהן.
הנהגת חמאס הודיעה לשליח הקטארי כי היא מסרבת לקבל את ההתערבות הישראלית במענק, שבאמצעות שירות הביטחון הכללי, מאשרת את רשימת הזכאים למענק החודשי על סך מאה דולרים מכספי המענק הקטארי. מדובר על 100 אלף שמות שחמאס מכין ומגיש לקטארים. על פי האיומים האחרונים היוצאים מהרצועה, יחידות הפרחת בלוני התבערה יחדשו את פעילותן היום (שבת) או מחר.
4 צפייה בגלריה
מחבלים משגרים בלוני תבערה מרצועת עזה
מחבלים משגרים בלוני תבערה מרצועת עזה
איומים לחדש את הפרחת בלוני התבערה. פעילי חמאס בעזה
לפי מקורות ברצועה, ישראל הסירה מהרשימה המקורית שהגיש חמאס לשליח הקטארי, מספר רב של אנשים, ייתכן שאלפים, בשל טענה כי הם משויכים לארגון. אותם מקורות ציינו כי הנהגת חמאס זעמה על ההסרה הישראלית של שמות זכאים למענק. עם זאת, חמאס לא הביע התנגדות להכנסת המענק שמתוכנן לחודש ספטמבר במתווה החדש שגיבשו קטאר והאו"ם. יצוין כי המתווה החדש הוא חלקי ואינו כולל לפי שעה פתרון לתשלום משכורות פקידי חמאס ברצועה. הצדדים המתווכים עדיין מנסים לגבש פתרון לסוגיה.
4 צפייה בגלריה
התפרעויות עימותים הטרדה לילית מחאה גדר גבול רצועת עזה פלסטינים ליד חאן יונס בדרום הרצועה
התפרעויות עימותים הטרדה לילית מחאה גדר גבול רצועת עזה פלסטינים ליד חאן יונס בדרום הרצועה
ההתפרעויות הליליות בגדר, השבוע
(צילום: AFP)
הנהגת חמאס הבהירה לשליח הקטארי במהלך השיחות עימו כי פעולות ההסלמה על הגדר יימשכו עד שיושגו כל דרישותיו שאותן הוא מגדיר "הסרה מוחלטת של המצור על רצועת עזה". עוד הבהירה הנהגת חמאס כי כל ההקלות הישראליות האחרונות לרצועת עזה, שלמעשה השיבו את המצב ברצועה למה שהיה ערב מבצע שומר החומות, הינן זריית חול בעיניים ותו לא.
במהלך הלילה פרסם חמאס עזה הודעה ולפיה "העם בעזה נחוש לקבל את כל דרישותיו ולסיים את המצור. לא נקבל עוד את ההקלות הדרגתיות, וכל האפשרויות, הכלים והאמצעים פתוחים וזמינים ללחוץ על ישראל".
לפני שבועיים, נזכיר, בהתפרעויות שפרצו על הגבול נפצע אנושות הלוחם בראל חדריה שמואלי, שכעבור תשעה ימים שנלחם על חייו מת מפצעיו. חדריה שמואלי נורה בראשו כשמחבל התקרב לחרך הירי בחומה שנבנתה באזור מעבר קרני הישן וירה בו מטווח אפס.