2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר, קטי פרי
איתמר בן גביר, קטי פרי
"התנהלותו של בן גביר מביעה זלזול בכל סוהר וסוהרת של שב"ס, רק בגלל שהוא מסוכסך עם פרי"
(צילום: אפי שריר, דנה קופל)
"השר והנציבה בעימות קשה והוא פשוט 'דופק' אותנו, הקצינים שהוחלט שיקודמו בדרגה, כשהוא מסרב לאשר סופית את הקידום. אנחנו תקועים". כך אמר אתמול (שלישי) ל-ynet קצין בשב"ס שהעלתו בדרגה מתעכבת, מאחר שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסרב לאשר את קידומם של עשרות קצינים בארגון עקב העימות בינו לנציבה קטי פרי. בן גביר החרים את טקס הרמת הכוסית לכבוד ראש השנה בשב"ס שהתקיים אתמול, שבו באופן מסורתי הועלו הקצינים בדרגות.
חרף החרמתו של השר בן גביר את הטקס שקיימו בשירות בתי הסוהר, הוא צפוי להשתתף הבוקר בטקס הרמת כוסית במטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים, שם כן יועלו קציני משטרה בדרגות.
בטרם הטקס התקיימה ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, שבה השתתפו השר בן גביר ונציבת השב"ס, רב-גונדר פרי, שהביעה התנגדות נחרצת לעמדתו של השר, שביקש לצמצם את ביקורי המשפחות של האסירים הביטחוניים בכלא מפעם בחודש לפעם בחודשיים. בעמדה הלעומתית שהציגה פרי מול השר הממונה עליה, היא הדגישה כי לפי ניתוח מקצועי, שינוי בתדירות הביקורים עלול להוביל להסלמה. 
2 צפייה בגלריה
כלא איילון
כלא איילון
פועל ללא מפקד. כלא איילון
(צילום: שאול גולן )
בסיום ישיבת הקבינט הנציבה פרי מיהרה לטקס הרמת הכוסית, שנערך אתמול בשעה 15:30, ואילו השר בן גביר החרים כאמור את הטקס. בכיר בשב"ס אמר כי היעדרותו של בן גביר מהטקס "פוגעת לא רק בנציבה, אלא מסמל זלזול בכל סוהר וסוהרת של שב"ס, רק בגלל שהוא מסוכסך עם פרי". עוד ציין הבכיר כי "לנציבה כבר אין מה להפסיד, לאחר שהודיעה לשר שתסיים את תפקידה בינואר הקרוב. היא כבר לא צריכה להתחנן שאולי יואיל בטובו להאריך את כהונתה לשנה רביעית".
בשב"ס נהוג להעניק דרגות לקציני הארגון בראש השנה וביום העצמאות, אך עשרות קצינים בדרגות פיקוד הביניים לא קודמו אתמול בטקס הרמת הכוסית, עקב סירובו של בן גביר לחתום על קידומם. מאז החרם של בן גביר רק קצינים בודדים הועלו בדרגה, בהם רב השב"ס ומפקד יחידת נחשון. לפי גורם בשב"ס, התנהלותו של בן גביר "תוקעת את כל העבודה. יש בתי כלא כמו איילון, שהוא אחד הגדולים בשב"ס, שאין להם מפקד. כל השב"ס נמצא על 'הולד' כי בן גביר רוצה להראות מי הבוס".
עוד ציין הגורם כי "מי שמפסיד אלה הקצינים שעובדים קשה בשטח. השר שכל הזמן מתגאה על כך שהוא מעלה את שכר השוטרים צריך לדעת שהוא תוקע קצינים בהעלאות השכר, שהן חלק מההטבות שהולכות יחד עם עלייה בדרגה. אפילו כמה קצינים שהיו בריאיון אצל השר בחודשים האחרונים עדיין ממתינים שיחתום על העלאתם בדרגה".
ותיקי השב"ס שעדיין משרתים ואף גמלאים של הארגון אמרו אתמול ל-ynet כי הם "לא זוכרים טקס חגיגי לכבוד ראש השנה שלא השתתף בו ואף נאם השר לביטחון הפנים, וכיום השר לביטחון לאומי". בכירים בשב"ס מעריכים כי השר בן גביר החרים את הטקס "כהמשך המריבה והנקמה שלו בנציבה, שזקפה מולו קומה והודיעה לו כי תסיים את תפקידה. היא מסרבת לעבור תהליך התרפסות שבו אולי הוא יעניק לה שנה רביעית".
גורם שהשתתף בטקס אתמול ובטקסים רבים במהלך שירותו בשב"ס העיד כי "הטקס היה עצוב מאוד. היה הרבה עצב, במיוחד בקרב הקצינים שהיו אמורים לעלות בדרגה". אחד מהקצינים שקידומו עוכב אמר כי "השר רב עם הנציבה. אנחנו הקצינים בדרגות הביניים שעובדים הכי קשה ביום-יום מול אסירים פליליים וביטחוניים צריכים להיות בני ערובה בידיו של השר בן גביר".
גורמים בשב"ס אמרו אתמול כי "טקס הרמת הכוסית לכבוד השנה החדשה תואם לפני כחודשיים עם לשכת השר. הוא אף נקבע ליום שלישי, שבו אין ישיבות ממשלה או אירועים דומים". מנגד, השר בן גביר טען בתגובה כי נציבת שב"ס פרי היא זו שבחרה "לנקום" בו, כדבריו, לא תיאמה איתו את מועד הטקס, ואף בחרה "בכוונת מכוון" מועד שבו ידעה כי הוא נמצא באירוע אחר.
לשכת השר לביטחון לאומי: "נוכח העובדה שנציבת שב"ס לא ממשיכה לאור האכזבה ממנה, בחרה הנציבה 'לנקום' בשר ולא לתאם עימו את הטקס. יש להצטער על כך שבחרה לפגוע בארגון ובמשרתיו. השר הודיע לנציבה כי מינוי הדרגות הבכירות בשב"ס יבוצעו על ידי הנציב הבא של הארגון, על מנת לאפשר לנציב הנכנס לקבוע את הרכב הפיקוד של הארגון על פי חזונו ולא להציב עובדות בשטח".