במקביל להפגנות ברחבי הארץ וכן באזור נמל התעופה בן גוריון נגד המהפכה המשפטית, ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר היום (חמישי) הצהרה לתקשורת מהשדה - טרם המראתו לרומא לביקור מדיני באיטליה. על ההפגנות אמר נתניהו כי "נעשה הכול למנוע שיבוש בחיי אזרחי המדינה, ולא ניתן לאף אחד לשבש את הדמוקרטיה הישראלית ולבטל את החלטת הרוב". על הניסיונות להגיע לפשרה: "ממשיכים במאמצים לנסות להגיע להבנות, אבל עד עכשיו כל המאמצים האלה נתקלו בסירוב גורף ומוחלט של האופוזיציה וניסיונות לדרדר את המדינה לאנרכיה".
בתגובה לדבריו של נתניהו, מובילי המאבק נגד המהפכה המשפטית אמרו כי מדובר ב"מופע ציני ועלוב של דיקטטור בהתהוות בדרכו לסוף שבוע של 60 חדרים ברומא על חשבון הציבור". הם הוסיפו כי "הרודן שמנסה להפוך את ישראל לדיקטטורה לא יטיף למאות אלפי הלוחמים, הרופאות, המורות והאזרחים על שיבושים".
4 צפייה בגלריה
תל אביב
תל אביב
"הרודן לא יטיף למאות אלפי הלוחמים, הרופאות, המורות והאזרחים על שיבושים". המחאה בת"א, היום
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
לאחר שנחת במסוק בנתב''ג - דבריו של בנימין נתניהו לפני ההמראה לאיטליה
לאחר שנחת במסוק בנתב''ג - דבריו של בנימין נתניהו לפני ההמראה לאיטליה
"לא ניתן לשבש את הדמוקרטיה ולבטל את החלטת הרוב". נתניהו בנתב"ג
(צילום: איתמר אייכנר)
4 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
"האנרכיסטים היחידים בסיפור הזה הם שרים בכירים בממשלה שמנסים להבעיר את המדינה". בן גביר בנתב"ג, היום
(צילום: שאול גולן)
גם ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לדבריו של ראש הממשלה, ואמר כי "אפילו על מדרגות המטוס, בדרכו לסופ"ש בזבזני ומיותר על חשבון המדינה, נתניהו לא מצליח להפסיק לשקר". לפיד ציין גם כי "הממשלה לא הסכימה לשום נסיון הידברות, והיא ממשיכה באמוק החקיקה שיהפוך אותנו למדינה משיחית, קיצונית ולא דמוקרטית. האנרכיסטים היחידים בסיפור הזה הם שרים בכירים בממשלה שמנסים להבעיר את המדינה".
באופן חריג, נתניהו הגיע לנתב"ג במסוק משטרתי עקב מאמצי המפגינים לחסום את הכניסה לשדה התעופה בכלי רכב. ראש הממשלה נפגש בנתב"ג עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. שר הביטחון יואב גלנט הוא שקיבל את פניו של אוסטין, שעקב המחאות לא הגיע לקריה, ומקיים את פגישותיו רק באזור שדה התעופה.
בסיום הפגישה, אמר נתניהו כי היא "התמקדה בראש ובראשונה במאמצים המשותפים שלנו למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני". לדברי ראש הממשלה, "אם יש אנשים בטהרן שחושבים שאיראן יכולה להתקדם באן מפריע לנשק גרעיני, הם טועים. רואה צורך וחובה לנסות להעצים את הגישה התקיפה יותר מול איראן. זה כמובן יעמוד במרכז המפגש שלי עם ראש ממשלת איטליה כפי שזה עמד במרכז המפגש עם מקרון".

4 צפייה בגלריה
המסוק של בנימין נתניהו מגיע לנתב''ג
המסוק של בנימין נתניהו מגיע לנתב''ג
המסוק של בנימין נתניהו מגיע לנתב''ג
(צילום: שאול גולן)
כאמור, עשרות מפגינים הגיעו הבוקר לנמל התעופה בן גוריון במסגרת המחאות נגד המהפכה המשפטית, ועיכבו את התנועה בכניסה לטרמינל 3 בנסיעה איטית ובצפירות, במטרה לשבש את הגישה לנמל התעופה כחלק מניסיון לעכב את המראתו של ראש הממשלה לאיטליה.
בכניסה לנתב"ג נרשמו עומסי תנועה כבדים, והשוטרים במקום החלו לצלם את רכבי המפגינים, לצורך מתן קנסות כספיים. עשרות שתקועים בפקק בכניסה לנתב"ג ומאחרים לטיסה יצאו מהרכב והחלו ללכת ברגל.

נתניהו עצמו הגיע במסוק שהמריא מהבונקר התת קרקעי של הממשלה בהרי ירושלים. במקביל מסוק של חיל האוויר המריא מהמנחת בבית החולים הדסה עין כרם כדי להטעות התקשורת והמפגינים.
בטרם ביקורו, נתניהו העניק ריאיון מקיף לעיתון האיטלקי "לה רפובליקה". כשנשאל על המחאה, נתניהו דחה את ההאשמות שהוא נסחט על ידי הימין הקיצוני בישראל, ואמר כי "המחאות מראות עד כמה הדמוקרטיה שלנו מוצקה". נתניהו הוסיף כי הוא לא מרגיש נצור, והדגיש: "הדמוקרטיה הישראלית מתגלה כאיתנה, והיא תצא חזקה יותר מהמבחן הזה".
הוא רמז שהוא לא שולל פשרה, ואמר שהוא ממשיך עם הרפורמה "מכיוון שאנשים רוצים מאוד שיוחזר האיזון בין הרשות המבצעת, המחוקקת והשופטת. הבעיה מתעוררת במערכת המשפט, שהייתה פעילה יתר על המידה ובעלת סמכויות יוצאות דופן, כך שהופר האיזון. דרושה רפורמה. מערכת המשפט חייבת להיות עצמאית, אך לא כל יכולה. זה מהות הדיון. הפגנות הן חלק טבעי מהעימות הזה, אבל אני מאמין שנתגבר עליהם". נתניהו אמר גם כי יבקש מראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהעביר לשם את השגרירות.