1 צפייה בגלריה
חגיגות במטה הליכוד
חגיגות במטה הליכוד
ארכיון
(צילום: רויטרס)
לכולם ברור מאיפה הגיעו הפוליטיקאים שהצביעו אתמול (רביעי) נגד הימין והמחנה הלאומי. אף אחד לא חושד בעוצמה יהודית ובציונות הדתית, שום אצבע מאשימה לא מופנית כלפי ש"ס או יהדות התורה. כל העיניים מופנות למוקד החולה והנגוע שנקרא מפלגת הליכוד. מפלגת החירות הליברלית היא ליברלית רק על הנייר. תחת כנפיו של בנימין נתניהו, מנהיג מוכשר ללא ספק, המפלגה של ז'בוטינסקי שכל כולה רעיונות ומהות - הוזנחה. כוחו של נתניהו והידיעה של חברי מפלגתו שהם בטוחים תחתיו לא משנה מה - גרמה לכך שיצמחו בה רעות חולות שמקומן באופוזיציה.
איפה הליברליזם? איפה החירות? ומה עוזרים הפריימריז, אם מי שמחליטים מה יעלה בגורלה של הוועדה לבחירת שופטים הם נגעים של מוקדי כוח אנטי-ליברלים, סוציאליסטים, ועדים מאיימים, קבוצות לחץ כוחניות, אנשי מפקדי ארגזים מעוררי סלידה? אלו קבוצות שביניהן לבין מצביע הליכוד הממוצע אין שום קשר.
הפוליטיקאים שמוחזקים על ידי הקבוצות האלו אינם שייכים לבוחרי הליכוד ולא מחויבים אליהם. הם שייכים לקבוצות שדאגו להם. כשפנחס עידן הוריד את השאלטר על הרפורמה ולחץ יד לאלימות השמאל, אף פוליטיקאי שמופיע ברשימה שלו לא פצה פה. הפנקס האדום הפך בין רגע לפנקס הכחול, כמאמר השרה מירי רגב. חלקם הרהיבו עוז להגן עליו. הם שייכים לפנחס עידן, לא למסעודה ולא לרונית. משה סעדה אמר אתמול במליאה שכולם יודעים מאיפה מגיעים האנשים שהצביעו לקארין אלהרר. כולם גם יודעים מי הם, או לפחות חושדים. טבלאות האקסל של מירב בן ארי עם השמות מהקואליציה ידלפו מתישהו. ולא מדובר רק בקבוצות לחץ של ההסתדרות. ישנן גם קבוצות לחץ שמהותן שנאת נתניהו - מדובר באנשים שהם אינם של הליכוד, אלא של זאב אלקין וחילי טרופר.
אם בליכוד היה מנגנון בריא, היו מתחילים שימועים לחברי הכנסת. טלי גוטליב הפרה אתמול משמעת קואליציונית, אבל אותם חברי כנסת שערקו לאופוזיציה גם עשו מעשה בנט. הוא לפחות עשה את זה בפנים גלויות. מסתבר שתמיד יימצא מישהו שפל יותר.
נווה דרומינווה דרומי
ועוד מילה על גוטליב. היא הפרה משמעת קואליציונית באירוע דרמטי, ולא בסתם סעיף שולי בחוק אגבי. טעתה, טועים, טעינו. ובכל זאת אפשר מהעז להוציא מתוק. גוטליב עשתה טובה גדולה לליכוד של עוד 20 שנה. היא חשפה את פרצופיהם של מי שתקעו סכין בגב המפלגה האמיתית ובגב הבוחרים.
ועבור בוחרי הליכוד זו אינה העת לוותר על המפלגה. על אף הקולות המאוכזבים - ובצדק - עליהם לאמץ אסטרטגיה להוצאת תאי האופוזיציה מתוך המפלגה. יש אנשים ראויים בליכוד שיכולים וירצו לסייע בכך. הציבור הימני, יחד עם ח"כים נאמנים לימין בליכוד ושאר מפלגות הקואליציה, צריכים להכריז מלחמה על קיני המורדים בליכוד. עוד יש מה להציל.
  • נוה דרומי היא אשת תקשורת
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו opinions@ynet.co.il