ארבעה חודשים לאחר פטירתה בגיל 74, משפחתחה של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר מרים נאור קיבלו הערב (חמישי) בשמה את עיטור יקירת העיר ירושלים בטקס החגיגי שנערך לקראת יום ירושלים.
ראש העיר משה ליאון והשופט בדימוס דוד חשין מסרו את העיטור לבעלה של נאור, מזכיר הממשלה לשעבר אריה נאור שקיבל את האות בהתרגשות גדולה. "דברים רבים וטובים ניתן לומר לזכות השופטת מרים נאור ז"ל, ששימשה כשופטת בית משפט העליון במשך 14 שנה, וכשופטת כ-37 שנים", אמר ליאון. "מרים שנולדה, גדלה, התחנכה והקימה בית בירושלים, הייתה אוהבת ירושלים, נעימת הליכות ומכבדת את כל בני האדם. העיטור לגברת נאור ז"ל ניתן על עשייתה בתחום המשפט, על קידום דיאלוג חוקתי עם הכנסת תוך שמירה על איזון ראוי בין הרשויות".
1 צפייה בגלריה
משה ליאון, דוד חשין ואריה נאור מרים נאור
משה ליאון, דוד חשין ואריה נאור מרים נאור
אריה נאור מקבל את העיטור של נשיאת העליון המנוחה
(צילום: קובי גדעון, לע"מ, ארנון בוסאני)
בדברי ההסבר לבחירתה של נאור נכתב כי "העיטור ניתן לשופטת נאור ניתן על פעילותה בתחום המשפט, על קידום דיאלוג חוקתי עם הכנסת תוך שמירה על איזונים ראויים בין הרשויות". סגן ראש העיר יוסי חביליו, שהמליץ על נאור לקבלת האות, כתב במכתב ההמלצה כי היא "מופת של רדיפת הצדק והאמת. תמיד התרשמתי מהמקצועיות, היחס ההוגן והיושר שאין עליו עוררין".
בחודשים האחרונים של חייה עמדה נאור בראש ועדת החקירה הממלכתית לחקירת האסון בהילולה בהר מירון. לאחר פטירתה מונתה השופטת (בדימוס) דבורה ברלינר לעמוד בראש הוועדה.