ניסיון חטיפה, שוד וסיכון חיי אדם: כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד עלי אלצאנע (26) מלקיה, שניסה לחטוף את זוגתו לשעבר בקריית מלאכי - לאחר שביקשה ממנו לא ליצור עמה קשר - ונמלט מהמשטרה בנהיגה פרועה תחת השפעת אלכוהול.
מכתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, עולה כי לפני כחודש הגיע הנאשם לדירתה של המתלוננת עם שלושה מחבריו, לאחר שביקשה לסיים את הקשר הזוגי ביניהם מכיוון שנהג בה באלימות, וטען כי בכוונתו לאסוף אותה לבילוי לילי.
המתלוננת אמרה לו כי ביקשה ממנו בעבר שלא להתקרב לדירתה, וניסתה להגיע אל שכנתה כדי להזעיק עזרה. הנאשם בעט בה בגבה תוך שהוא מאיים עליה: "היום את תמותי. לא מגיעים לך חיים טובים. אני מרחם עלייך, בלעדיי את כלום". המתלוננת נפלה והתגלגלה בגרם המדרגות, ולאחר מכן החלה להימלט תוך כדי שהיא דופקת על דלתות השכנים ומבקשת עזרה. כשהגיעה לקומה הראשונה תקף אותה אלצאנע עם מקל של מטאטא, בעט בה והטיח בה אגרופים.
1 צפייה בגלריה
אירוע אלימות ומעצר בקרית מלאכי
אירוע אלימות ומעצר בקרית מלאכי
הרכב בו נהג אלצאנע בתום המרדף
(צילום: דוברות המשטרה)
אחד מחבריו של הנאשם שמע את צעקותיה של המתלוננת, החל ללכת לכיוון הבניין והבחין בנ', עובר אורח שעמד בסמוך, בעודו משתמש בטלפון הנייד שלו - וסבר כי הוא מתקשר למשטרה. החבר תפס את המתלוננת, סתם את פיה בידיו וניסה למשוך אותה לכיוון הרכב בעודה מתחננת על חייה. בתוך כך ניסה לחטוף את הטלפון מידיו של נ', דחף אותו לרצפה והחל להכות אותו יחד עם אלצאנע בעודו שרוע על הקרקע. השניים ניסו לקחת ממנו את הטלפון והארנק.
לאחר מכן הם הבינו כי המשטרה בדרך למקום, רצו לכיוון הרכב ונמלטו. אלצאנע הורה לחבר שנהג לעבור למושב האחורי, והתיישב מאחורי ההגה על אף היותו תחת השפעת אלכוהול. הוא נמלט מהשוטרים כשהוא נוהג במהירות מופרזת, חוצה צמתים באור אדום, נוסע נגד כיוון התנועה, מנגח רכבי אזרחים וניידות משטרה, פורץ מחסום משטרתי וכמעט דורס שוטר. בתום המרדף החלו נוסעי הרכב במנוסה רגלית סמוך לבית קמה, שם נתפסו שלושה מהם.
לאלצאנע יוחסו עבירות של ניסיון חטיפה, תקיפה בנסיבות מחמירות, שוד, סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה ונהיגה בשכרות.
סנגורו, עו"ד ירון פורר, מסר בתגובה כי "כתב האישום ובקשת המעצר הוגשו הבוקר לבית המשפט. לאחר שאצלם את כל חומר הראיות ואלמד את התיק אעתור לשחרורו של מרשי ממעצרו".