הילה (שם בדוי), הסוהרת שהתלוננה על כך שאסיר ביטחוני אנס אותה כמה פעמים בכלא גלבוע ונמצאה דוברת אמת בבדיקת פוליגרף, סיפרה היום (שני) על המאבק שהיא מנהלת על שמה הטוב - ודחתה את השמועות שהופצו בעניין יחסיה עם האסיר הביטחוני.
"אני מרגישה שאני במצב מלחמה, מלחמה על השם שלי", אמרה בריאיון לאולפן ynet ואמרה כי הטענות למערכת יחסים רומנטית בינה לבין האסיר היו שקריות. "שמעתי אפילו שהייתי בהריון ושיש לי ילד בעולם מהמחבל הזה", אמרה.
הילה ציינה כי "כל אלה שקרים שנועדו פשוט לטשטש את הפשע החמור הזה שנעשה בי ובשאר החברות שלי לפרשה הזאת", והדגישה כי הסוהרות "נפלו קורבן לשיטה" שהונהגה בכלא גלבוע. עוד סברה הילה כי מי שמפיץ את השמועות עליה, הם אותם הגורמים שמנסים לטייח את הפרשה במשך שנים: "יש כאלה שיש להם את האינטרס להסתיר ולהחביא את זה, שהם אלה שגם מפיצים את השמועות האלה כדי לא לבדוק עד הסוף באמת מה קרה שם".
4 צפייה בגלריה
הילה (שם בדוי)
הילה (שם בדוי)
"במלחמה על השם שלי". הילה, הסוהרת שהתלוננה על אונס בכלא גלבוע
(צילום: נדב אבס)
"הסיפור הוא לא רק אותו מחבל והסוהרות שלו, אלא הסיפור הוא קצת יותר מורכב ויותר גדול. מי אישר במשך למעלה מארבע שנים לגעת, לתקוף ולאנוס את הסוהרות שלו? יש להם אינטרס מאוד מאוד גדול שהם ייצאו עם ידיים נקיות, כשהידיים שלהן הן מלוכלכות, הן מלוכלכות בפצעים שלי".
מה גורם לך ללכת ולעשות את הפוליגרף הזה? "גם בגלל אותן טענות שקריות שאני שומעת ואני לא מוכנה לשמוע אותן יותר, וגם אני ביקשתי לעשות את הפוליגרף, זה היה מטעמי ולבקשתי. אני הייתי בעימות ואני פשוט ניצחתי אותו, הוא פשוט התבלבל מרוב שהוא ניסה לשקר והוא לא הצליח כי האמת שלי חזקה והיא זועקת. זו התשובה שלי לכל אותן טענות, כי אני יודעת מה היה שם ואני יודעת מה נעשה שם ואני לא אשב בשקט".
היא ציינה כי היא מקווה שהבדיקה שביצעה תמתן את אותן שמועות. "מקווה שזו תהיה תשובה מספקת לאותם אנשים". בדיקת הפוליגרף בוצעה ביום שישי האחרון בהרצליה, באופן פרטי וביוזמתה של הילה. היא חתמה לפני תחילת הבדיקה על הצהרה בכתב ידה עם עיקרי גרסתה.
4 צפייה בגלריה
בית כלא גלבוע
בית כלא גלבוע
בית כלא גלבוע
(צילום: AP)
נכתב בה: "למיטב זיכרוני חוויתי ארבעה מקרי אינוס: במקרה הראשון במהלך האירוע קפאתי ולא הגבתי. במקרה השני במהלך האירוע בכיתי בפני האסיר הביטחוני, ואמרתי לו 'לא' מספר פעמים. אמרתי לו כי אני יהודייה ומאורסת. במקרה השלישי כאשר האסיר הביטחוני הכניס אצבעותיו לאיבר מיני בכיתי בפניו והוא המשיך במעשיו. במקרה הרביעי הוא סובב אותי והפשיל את מכנסיו ומכנסיי ובמהלך האינוס אמרתי לו כי כואב לי, תוך כדי שאני בוכה, והוא המשיך במעשיו".
עוד הצהירה הילה כי לאחר האונס הראשון האסיר הביטחוני שאל אותה האם סיפרה משהו לניסים פיניש, קצין המודיעין בכלא, והיא השיבה שלא. לדבריה, האסיר הביטחוני אמר בתגובה: "אל תספרי כי לא יהיה לך טוב ממני".
4 צפייה בגלריה
פוליגרף של הסוהרת שהוטרדה ע"י אסיר בטחוני
פוליגרף של הסוהרת שהוטרדה ע"י אסיר בטחוני
"למיטב זכרוני חוויתי ארבעה מקרי אונס". הצהרתה של הילה (שם בדוי)
הילה נשאלה במהלך בדיקת הפוליגרף, שבוצעה במכון של יעקב ארז אוזנה, שתי שאלות: "האם שיקרת בפרט כלשהו בהצהרתך אצלי היום, והאם כתבת שקר כלשהו בהצהרתך אצלי היום". היא השיבה בשלילה לשתי השאלות. בסיכום תוצאות הבדיקה נכתב: "בפענוח מדפסי הבדיקה לא אובחנו תגובות המעידות על אמירת שקר בכל שאלות הבדיקה. קרי, הילה דוברת אמת".
כעת, לאחר בדיקת הפוליגרף, הילה ביקשה מעורכת דינה, קרן ברק, פגישה עם פרקליט המדינה עמית איסמן: "אני רוצה פגישה איתו כדי שהוא ישמע ממני, איך זה להיות חיילת בישראל שמסרסרים בה, איך זה להיות חיילת שהקצינים שלה מסרסרים בה ובחברות שלה".
לדבריה, התופעה לא פסקה גם לאחר שעזבה את כותלי בית הסוהר: "גם אחרי שעזבתי זה המשיך, אני גם רוצה להבין איך המידע הזה הגיע כבר מחודש דצמבר, ועד שאני לא הלכתי ופניתי והתלוננתי, אף אחד לא פנה אליי. אני רוצה תשובה באמת מעמיקה, אני רוצה תשובה שהיא אמיתית".
היית ממליצה למישהו להתגייס לשב"ס? "לא. חד משמעית לא. אני חושבת ששב"ס כגוף, יכול להיות שהוא עשה תיקון אחרי כל השנים האלה, יכול להיות שהוא גם יעשה תיקון עכשיו עם כל מה שהוא לומד ורואה, אבל אני חושבת שכגוף, לפי החוויה האישית שלי, הוא לא גיבה אותי. הטענה הייתה שקצין המודיעין דורש שאני אהיה שם (באגף). אז לא יכול להיות שאף אחד לא ידע, יש סיבה שקצין מודיעין דורש שאני אהיה שם".
בתוך כך נמשך מימון ההמונים שנפתח לסוהרת הילה, שם היא חשפה לראשונה את האופן שבו האסיר הביטחוני ששמו אסור בפרסום, אנס אותה.