1 צפייה בגלריה
הזירה בשכונת גילה בירושלים
הזירה בשכונת גילה בירושלים
אור סייר והזירה בשכונת גילה
(צילום: לירן תמרי)
פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (יום שישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד מחמד אלעביאת ויזן עביאת, כבני 19-18, וקטין נוסף כבן 17, תושבי בית לחם, שניסו לרצוח את אור סייר בדקירות לפני כשלושה שבועות בשכונת גילה.
לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד שחר מלול, "הנאשמים תכננו לבצע פיגוע טרור רצחני נגד יהודים ועל מנת להוציא תכנית זו אל הפועל הם רכשו סכינים, התפללו במסגד ונסעו מבית לחם לכיוון שכונת גילה בירושלים".
כשהיו בגילה, הבחינו השלושה בסייר צועד ברחוב. אחד מהם פנה אליו כדי לוודא שמדובר ביהודה - וכשזהותו אומתה, הם שלפו את הסכינים והחלו לדקור אותו בכל חלקי גופו. "בשארית כוחותיו, כשהוא דקור בכל חלקי גופו ושתי סכינים נעוצות בגופו, החל הצעיר להימלט מהנאשמים לכיוון הכניסה לאחד הבניינים ברחוב, הוא זעק לעזרה והתמוטט", נמסר מהפרקליטות. הוא פונה לבית החולים עם פצעי דקירה בגפיים, בצוואר, בחזה ובבטן, ועם סכין שנעוצה בגבו.
אחרי הפיגוע, נמלטו השלושה לכיוון הוואדי המוביל לגדר ההפרדה ומשם לבית לחם, שם החליפו בגדים והסתתרו במערה מכוחות הביטחון. אחד המחבלים השליך בדרך את הסכין שאחז. בינתיים, כתוצאה ממעשיהם, פונה סייר לבית החולים כשהוא במצב קשה ובסכנת חיים, ומאז מטופל. כתב האישום מייחס למחבלים ביצוע עבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח, החזקת סכין שלא כדין ושהייה בישראל שלא כדין.
במשפחתו של סייר סיפרו כי הוא נדקר יותר מ-20 פעמים. הוא סיפר לחברו כי לפני שנדקר, המחבלים ניהלו איתו דו-שיח והתעניינו "לאן הוא הולך". לפי הפרקליטות, הוא "סבל מדימום פעיל עורקי בגב עם המטומה ותפיחות רקמתית מסביב, אמפיזמה תת עורית נרחבת לאורך דפנות החזה והבטן, לצרציה בריאה הימנית התחתונה ובכבד, שבר באחת הצלעות, חור בדופן הקדמית של הקיבה, פתח דקירה חוצה פריטונאום בבטן ימנית עליונה וסימני פגיעות חודרניות על פני העור".
דודו, בועז ויינר, סיפר כי "אור סטודנט מצטיין לכימיה וביולוגיה באוניברסיטה העברית בגבעת רם, ילד מחונן ומועסק במעבדות באוניברסיטה. הוא מסייע לכולם, התנדב עם ניצולי שואה וחבריו מכנים אותו איש שכולו לב". לדבריו, "לפני הפיגוע הוא הגיע לבית סבו וסבתו כדי לסייע להם לסדר את הבית, הוא הגיע אחרי מבחן".