החיילת אברש זגייה, עולה חדשה מאתיופיה שמשרתת במפקדת שירותי רפואה כמזכירה רפואית, תקבל היום (חמישי) את אות מצטיין הנשיא בחגיגות המרכזיות בבוקר יום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל, יחד עם 119 החיילים והחיילות המצטיינים, שנבחרו בקפידה והומלצו על ידי מפקדיהם לקבלת אות הצטיינות מהנשיא על שירות משמעותי ותרומה יוצאת דופן לצה"ל ולמדינת ישראל. אלו 120 החיילים המצטיינים.
ב-2018 אברש עלתה לישראל מאדיס אבבה כחיילת בודדה, אביה היהודי נפטר לפני 20 שנה כשהייתה תינוקת ואמה נאלצה להישאר באתיופיה. אברש הגיעה לבד כשהיא לא יודעת עברית ועם הרבה חששות לגבי הגיוס לצה"ל. "רציתי להיות חלק ממדינת ישראל ולהתגייס, אבל חששתי מאיך זה יהיה ואיך אסתדר בלי עברית. למדתי חמישה חודשים באולפן, קיבלתי הרבה עזרה ותמיכה מסביב והיום אני ממש שמחה על הצעד הזה", סיפרה.
3 צפייה בגלריה
אברש זגייה ואימה אלגנש בנתב''ג
אברש זגייה ואימה אלגנש בנתב''ג
אברש זגייה ואמה אלגנש בנתב''ג
(צילום: דובר צה"ל)
3 צפייה בגלריה
אברש זגייה
אברש זגייה
אברש זגייה
(צילום: דובר צה"ל)
3 צפייה בגלריה
אברש זגייה ואימה אלגנש בנתב''ג
אברש זגייה ואימה אלגנש בנתב''ג
(צילום: דובר צה"ל)
בבית היא גדלה על פי המסורת היהודית ושמעה את הסיפורים על ירושלים. "זה היה החלום שלי לעלות לישראל, המשפחה של אבא שלי עלו במבצע משה וגם האחים הגדולים שלי חיים כאן. היה לי קשה לעזוב את אמא, קשה מאוד, אבל כאן אני מרגישה שזה מקומי", אמרה.
כאמור, אברש היא אחת מ-120 החיילים שיקבלו היום את אות מצטיין הנשיא ומאחר ואביה נפטר ואמה נמצאת באתיופיה, נדרשו אישורים וסיוע מיוחדים כדי לאפשר את הגעתה של האם לישראל כך שתהיה לצד הבת בטקס. אישור כניסתה נעשה בסיוע הסוכנות היהודית והטסתה התאפשרה בזכות תרומות של יחד למען החייל וה-FIDF, שמימנו את טיסתה לישראל לכבוד הטקס החגיגי והמרגש.
אחרי ארבע שנים שלא ראתה את אמא שלה מעבר למסך הטלפון, אתמול השתיים נפגשו בשדה התעופה במפגש מרגש במיוחד. "התחבקנו והתנשקנו, שתינו בכינו והיא אמרה כמה היא גאה בי. זה געגוע שקשה להסביר. היא תהיה כאן בביקור שבועיים ואני לא רוצה לחשוב על היום שתצטרך לחזור לאתיופיה".
סא"ל עדי בוחבוט, מפקד מרפ"א, מרכז בירך את אברש ואמר כי "היא הפנים היפות של צה"ל וחיל הרפואה, היא מבצעת את תפקידה במסירות ובנועם וראויה לכל שבח. המשימה להביא את האם לביקור ארצה הייתה לא קלה ודרשה תיאום אל מול גורמים רבים, אבל המפגש המרגש שווה הכל".
מנכ"ל ארגון ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF), סטיבן וויל, הוסיף: "אין דבר מרגש יותר ממפגש של חייל או חיילת עם בני משפחתם אחרי תקופה ארוכה של נתק. אנחנו שמחים ונרגשים על האפשרות שניתנה לנו להפגיש בין אברש ואמה, שיוכלו להנות יחד ביום העצמאות ומהצטיינותה של אברש".